Zijn we allebei weer per seconde wijzer geworden
Mijn moeder zei vroeger Cees & Arie
Hahahah dit heb ik ook heel lang geloofd
In de Donald Duck heette het ‘per uur dommer’
Dat de naam FEBO van de snackbar niet random is, maar is ontstaan uit “FErdinand BOlstraat”.
(Met dank aan de app van De Slimste Mens)
Dat via de eerste klas instappen en dat tweede klas gaan zitten eigenlijk niet mag/netjes is.
Misschien niet netjes, maar waarom zou dat niet mogen? Het is toch gewoon een deur?
Dat als je plastic doorzichtige hoesjes op elkaar legt, je er niet meer doorheen kan kijken.
Mag dat niet? Ik doe dat altijd
Ik vind het tyfus irritant, sta ik daar met mn goede gedrag netjes te wachten totdat iedereen is uitgestapt, sneaken mensen via die manier naar binnen. Ik vind via de eerste klas instappen van hetzelfde niveau als instappen voordat je mensen laat uitstappen.
Ik stap gewoon in bij de dichtsbijzijnde deur, let vaak niet eens op of het 1e of 2e klas is. Mijn doel is gewoon de trein halen.
Ik zeg ook niet dat het niet irritant is, haha. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het niet zou mogen.
Oh wow echt nooit over nagedacht dat instappen bij 1e klas niet netjes zou zijn. Doe ik ook altijd en soms loop ik zelfs speciaal naar de eerste klas deur als het bij de tweede klas deuren mega druk is
Dat de straat waar mijn bus stopt een eenrichtingsstraat is en dat er dus geen bushalte aan de andere kant van de weg is
Meestal moet je toch ook eerste klas gaan staan ivm de drukte dus dan maakt die deur gebruiken ook nie meer uit ♀️
Aanvullend op jouw feitje, het was dus de bedoeling dat de eerste zaak aan die straat zou worden geopend. Maar uiteindelijk werd het de Amstelveenseweg
Ik doe het bijna altijd. Het is gewoon slim om de drukte te vermijden. Daarnaast staan er bij de 1e klas deur veel minder asociale Gerda’s die met ellebogenwerk willen voordringen en zich langs je wurmen en triomfantelijk op een stoel gaan zitten.
Maar als je een trucje gebruikt om voor de rest de trein in te komen en een stoel te hebben, ben je dan niet zelf een asociale voordringende Gerda?
Eerlijk gezegd in zekere zin wel. Maar ik ben het geduw meer dan zat. Heb al ontelbare keren gehad dat ik opzij werd geduwd of keihard naar voren werd geduwd, en 2 keer gehad dat ik met mijn voet tussen het perron en de trein kwam, en dat vond ik niet zo leuk . Dus zodra ik merk dat het druk is stap ik bij de 1e klas in. Als het rustig is stap ik gewoon bij de 2e klas in.
Soms vraag ik me af of het niet verstandig zou zijn als de NS eens een campagne zou voeren over treinetiquette. Dus rustig wachten bij instappen, mensen eerst uit laten stappen, daadwerkelijk stil zijn in de stiltecoupé, niet je voeten uit je schoenen halen en op de stoelvoor je neerleggen, niet schreeuwen wanneer je aan het bellen bent etc. Maar ik betwijfel of dat ooit bij mensen zal aankomen.
Ja, ik snap het ook wel hoor. Maar neemt niet weg dat ik het irritant vind, haha. Wat ik het allerergste vind zijn mensen die hun tas op de stoel naast zich laten staan terwijl het echt overduidelijk is dat het een hartstikke drukke spits is. Haal het gewoon direct weg in plaats van pas als mensen het vragen. Vind dat echt het toppunt van treintokkiegedrag.