Waar kwam jij pas heel laat achter?

Had ik nooit gedacht bij hem

1 like

Ik heb heel lang gedacht dat een koe en een rund verschillende dieren waren, dus ook de realisatie dat ik al die jaren koeienvlees heb gegeten🐮

11 likes

Dat het Seabert is en niet ā€œSea Birdā€

7 likes

Een kindertekenfilm haha

2 likes

Mijn vriend heeft mij vanochtend de zipper up keeper geleerd! Dus nu loop ik blij met een paperclip aan mijn broek rond. Superhandige truc!

2 likes

In het rijtje poolshoogte/polshoogte: dat het ā€˜houdgreep’ is en niet ā€˜houtgreep’. Ik snapte al nooit wat het met hout te maken had.

10 likes

De sandalenfilm is een filmgenre waarin het verhaal zich afspeelt in de klassieke oudheid. Vaak gaat het om avonturenfilms die gesitueerd zijn in het oude Griekenland of het oude Rome.

ā€œSchatje zullen we vanavond een sandalenfilm kijken? Die met een blonde Brad Pitt?ā€

12 likes

Nu je het zegt, volgens mij wordt het best vaak als de tweede uitgesproken

4 likes

Als ik ga nadenken of het nou munitie of minutie is, ga ik ook altijd heel erg twijfelen haha

6 likes

Haha, misschien wel een beetje in die trend, maar ik heb bijna mijn hele middelbare school carriĆØre celmembraam geschreven in plaats van celmembraan. Kwam er pas achter dat het niet klopte, toen een docent zei dat ze me een volgende keer punten aftrek zou geven als ik dat fout zou blijven schrijven.

18 likes

Omg ik kom hier nu pas achter!!! Kan het bijna niet geloven haha, ik voel me echt dom nu

2 likes

Ik dacht vroeger altijd dat het vijhand was i.p.v. vijand, en biecht: ik vind het zonder h nog steeds een beetje ā€˜leeg’ eruit zien, en was ook bios tien ik erachter kwam: met een ā€˜and’ kan je toch niet slaan?

4 likes

JA! deze had zich ook in mijn brein fout genesteld. ik vind celmembraam ook nog steeds heel geloofwaardig.

3 likes

oh fuck ga ik hier pas heel laat achter komen?

Hahahahahahha, die grap had ik best eerder willen weten

2 likes

Ook een taaldingetje: dat het geen mediocore is maar mediocre. Geen wonder dat een Amerikaan zoiets had van Hollander wat zeg je nu weer? :sweat_smile:

2 likes

Ergens waar ik vaak langs kwam, stond op de muur heel groot ā€˜penis’ met graffiti. Als kind dacht ik heel lang dat er Pernis (een plaats) bedoeld werd. Toen ik doorkreeg dat het gewoon penis was, bleef ik het gevoel houden dat de r miste. Of hoort dit bij domme dingen die je als kind geloofde?

6 likes

… penis? maar dat is geen schuttingtaal!

4 likes

Ik heb een keer iemand uitgelachen (niet heel hard i promise) omdat ze ā€˜plafon’ verkeerd gespeld had, en zij maar volhouden dat het toch echt ā€˜plafond’ is :see_no_evil:

11 likes

Euhm… https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/plafond#.W60oKhMzbVo

3 likes