En als je een blaadje eruit scheurt dan is dat vernieling van staatseigendom
Ik dacht dat je dan aangifte moest doen ervan en dat dat geld kostte? Zoiets?
Mān hond had een keer een hapje uit mijn paspoort genomen, kostte me ā¬350 (buitenlands paspoort)
Je betaalt extra omdat het vorige bewijs als gestolen moet worden aangegeven, zodat er niet mee kan worden gefraudeerd.
Ahh, oke. Dat was het! Een vriend van mij was zān paspoort zo vaak kwijtgeraakt dat hij een brief kreeg dat 'ie nu in de gaten werd gehouden haha
Dat in het logo van Tui (de glimlach) ook daadwerkelijk het woord tui is verwerkt!
Dat het station Hollands Spoor is en niet Holland Spoor. Zojuist achter gekomen.
Bij ons in de gemeente moet je wel een toeslag betalen bovenop de prijs als je een nieuw document wilt aanvragen wanneer je oude document kwijt is. Echt zo stom.
Ook heel vreemd trouwens, ik had ooit mijn ID kaart als vermist opgegeven. Ik moest dat bij de gemeente en bij de politie doen. Formulier ingevuld en gegevens achtergelaten en nooit meer iets van gehoord, dus inmiddels een nieuwe aangevraagd. Een paar maanden later was ik aan het werk, ik liep op het terras en toen kwam er opeens een man naar me toe die dus mijn ID had gevonden en me herkende van de foto. Heb mijn ID toen bij hem opgehaald en hij zei dat hij wel bij de gemeente had gezegd dat hij mijn ID had gevonden en ze er daar dus niks mee hebben gedaan. Ik voelde me echt genaaid want ik had dus een nieuwe ID kaart + boete betaald, omdat de gemeente te lui was om ervoor te zorgen dat ik mijn ID terug kon krijgen.
Ik weet dat de gemeente geen contact met je opneemt vanwege een eventuele kans identiteitsfraude in de tijd dat je je document kwijt was.
Als er identiteitskaarten/paspoorten worden ingeleverd krijgt degene van wie het is dus nooit terug en moet er alsnog een nieuwe gemaakt worden.
Dus als tip voor de mensen die een identiteits document vinden: zoek de eigenaar op. Naar de gemeente brengen heeft iemand niks aan.
Maar zou de gemeente je ID dan niet moeten innemen en vernietigen oid? Want nu heeft die man ām dus weer mee naar huis genomen ofzo.
Mijn id was gevonden en toen had de gemeente waar hij was gevonden deze naar de gemeente in mijn woonplaats gestuurd. Hier kreeg ik netjes een brief van dat ik hem op kon halen. Maar had helaas al een nieuwe aangevraagd. Gelukkig hoefde ik toen niet meer de boete te betalen.
Je mag je ID dan wel terugkrijgen maar het is je eigen verantwoordelijkheid dag er fraude mee gepleegd kan zijn. (Ik ben namelijk ooit in het buitenland mn rijbewijs kwijtgeraakt. Die is toen via de ambassade terug naar mijn gemeente gestuurd en toen moest ik een verklaring tekenen dat ik begreep dat er evt fraude mee gepleegd had kunnen zijn, maar ik kreeg mn rijbewijs wel gewoon terug).
Het zou ook wel erg lullig zijn als je een boete betaalt voor een verloren document terwijl de gemeente dat document op dat moment wel gewoon in bezit heeft.
Huh ik dacht een huurauto. Omdat je die alleen huurt als je hem nodig hebt, bij bepaalde gelegenheden (occasions) dus
Dat Dora in Engelstalige landen Spaans leert ipv Engels
Dat je ook te weinig was in de wasmachine kan steken.
Ik heb een trui die heel erg pluist, en wou deze apart wassen omdat anders de andere kleren in de machine vol pluis gaan hangen.
Nu kreeg de machine die trui niet drooggezwierd, omdat de trommel blijkbaar uit balans is met 1 stuk erinā¦
Ik heb echt 3x na elkaar het kort programma opgezet met die trui. Toen het na de 3e keer nog steeds een kletsnat hoopje bleef, ben ik maar gaan googlen. Machine niet kapot dus, gewoon meer was insteken om goed te kunnen zwieren
Dat het wintertijd is
Ik had dit een keer met teveel was maar goed om te weten dat het ook met te weinig gebeurt, want ik zou net als jij denken dat er iets mis is met de wasmachine.
Gelukkig kom je er dan eigenlijk āeerderā achter omdat het dus een uur vroeger is hihihi
Oh wow haha ja inderdaad! Mooie contradictie.
ach, misschien was dit de laatste keer dat je dit kan overkomen dus ben je er met een bang uitgegaan