Waar kwam jij pas heel laat achter?

:open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

1 like

En wist je deze ook al?

23 likes

Oh, dat doet me denken aan de discussie nav het boek van Bas Haring over dat de wetenschap niet kan verklaren waarom de ijsbeer wit is.
Heeft bijna een oorlog teweeg gebracht in de vriendengroep.

1 like

Dat het Klene drop is en niet Kleine drop

2 likes

Waarom hij wit is geworden.
Maar ik begeef me nu op gevaarlijk terrein. Want dat is echt een punt van GROTE discussie.
Zijn stelling dus, niet mijn opmerking erover.

1 like

Ik vraag me dat laatste af haha

1 like

Volgens wikipedia door het licht en hoe vies een ijsbeer is. Soms zijn ze meer geel dan wit.

2 likes

Ja, dat dacht ik ook. Maar Bas Haring zegt dat dat verklaart waarom de beer wit BLIJFT, maar niet waarom hij wit geworden IS.
Hij legt dat uit in zijn boek
Kaas en de evolutie theorie.
En dat was dus de aanleiding voor zeer heftige discussie. Bas Haring is een filosoof, dat verklaart het misschien

1 like

Ja, dat is ook mijn gedachte.
Maar hij zegt ook:
Het is niet dat een soort (dieren dus)in stand blijft omdat ze zich voortplanten.
Nee, alleen de soorten DIE zich voortplanten blijven in stand. :face_with_monocle:

2 likes

Jaaaaa, snap je de verhitte discussie?

2 likes

Ik leer echt veel van dit topic :hushed:

1 like

Dat cousin een kind van je oom/tante is en niece/nephew van je broer/zus.

36 likes

Blijf deze fout echt steevast maken

:anguished: ik ergerde me er dus ontzettend aan dat ‘ronddeeleieren’ verkeerd geschreven werd

Vond het altijd zo gek… gekookte eieren om uit te delen en ze lagen ook al niet in de koeling… :joy:

3 likes

Ik kom er net achter dat vuur blijkbaar geen schaduw geeft

130 likes

Maar dat is toch ook logisch? Of snap je dat niet?

Ja nu pas dus

1 like

Het ziet er zo op de foto inderdaad vreemd uit, maar voor schaduw is een lichtbron nodig en vuur is dat in dit geval zelf :wink: plus het is geen vaste vorm materie. Dat speelt denk ik ook mee? Dus het laat ander licht door.

3 likes

ik snap je vraag niet hahaha, daarom zet ze het toch in dit topic lijkt me?

6 likes

Ja, ik bedoelde meer alsin: misschien dat het haar nu pas voor het eerst opvalt, maar dat ze wel snapt waarom(ik heb er bijvoorbeeld ook nooit O overnagedacht)

Of dat ze er nu pas achter komt waarom er geen schaduw is.

2 likes