Waar kwam jij pas heel laat achter?

De bus waar ik in heb gezeten, leek iets meer op zo’n touringbus, waar je zo’n lampje in het plafond heb zitten. Er zat zelfs een USB-aansluiting voor je telefoon. Ook is het plafond sowieso een stuk lager dan bij een gewone bus. Ik heb echt gezocht naar foto’s maar ik vind niks, vet jammer.

En gefeliciteerd! :tada:

2 likes

Oh wow ja dat is echt handig! Hopelijk kom ik het snel tegen. Dankjewel :smiley:

1 like

En @Chesirecat ik zou ook zeggen plafond. Maar dat plafond is soort van verlaagd. Zitten wel echt boven je hoofd/boven de stoelen. Bij ons zitten daar inderdaad ook knoppen voor lampjes aan en uit te zetten, lichtblazers en USB aansluitingen. Bij ons hebben alle nieuwe bussen van bravo/Hermes dat. Is denk ik sinds twee jaar ongeveer.

2 likes

Ik ga eens kijken of de connexxion bussen hier dat ook hebben! Is me anders nog niet eerder opgevallen haha!

1 like

Ik ben er ook pas laat achter gekomen dat dit dus de reden is waarom ze het ook een breekmes noemen :smiley:

3 likes

Je kan een lijst krijgen met alle nummers die je gebeld hebt en die jou gebeld hebben. Misschien kunnen ze tegenwoordig ook wel gewoon zien hoe vaak een bepaald nummer je gebeld heeft. Kun je het meteen blokkeren (:

1 like

Wow wat? :exploding_head:

Edit: oké ik let nu de hele tijd op mijn ademhaling en probeer te ontdekken of ik idd uit 1 neusgat adem

1 like

Nee toch?

Huh als ik mijn vingers voor mijn neus houd, dan voel aan beide kanten dat er lucht ‘getrokken’ wordt? Haha klinkt vies dit

Ik zit nu ook al een paar minuten aandachtig met mijn vingers bij mijn neus in en uit te ademen en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik op dit moment meer in- en uitadem met mijn rechter neusgat, maar dat mijn linker neusgat zeker ook meedoet.

8 likes

Volgens dit artikel is het dus wel waar en heeft ook te maken wanneer je verkouden bent dat maar één gat verstopt is.

2 likes

ja?

Ik was al aan het zoeken, want ik kan me dit van mn studie niet herinneren. Kan me wel iets voorstellen bij een neuscyclus maar niet zo goed dat een neusgat dan volledig uitgeschakeld is.

Ik ga mn vrienden eens vragen. Wordt vervolgd, haha. (En als er een dokter hier is die het antwoord weet, ben ik dus ook heel benieuwd)

1 like

Volgens mij is het ene neusgat wel dominanter dan het andere haha

2 likes

Ik heb antwoord! Het klopt inderdaad dat je wisselend door je neusgaten ademt door je neuscyclus. Vriendin van me heeft er in de studie een keer een presentatie over gegeven.

14 likes

Ik heb ook nog eens geleerd waarom altijd hetzelfde neusgat dichtgaat als je slaapt en verkouden bent. En dat het wisselt als je draait met slapen. Maar ik ben de theorie even kwijt.

3 likes

Heel het forum zit nu aan haar neus te voelen hoe ze uitademt :joy:

40 likes

Ja dit. En ik ben me nu ook erg bewust van hoe warm de lucht is die ik uit mijn neus adem, hoevaak ik adem en dat ik de luchtstroming ook op mijn bovenlip voel hahah.

1 like

Super random maar ik zit nu in de bus en het ging hier laatst over de stop knopjes boven je hoofd etc. Zo ziet dat er dus uit voor de mensen die dat zich afvroegen.

19 likes

Dit doet me zo denken aan een cursus mindfulness

2 likes