Nouja heel laat achter komen ook weer niet maar vond dit wel het juiste topic hierover.
Ik ben dus altijd iemand geweest die zich noooooit ziek meldde op t werk of studie (afgelopen jaren maar 1 max 2 x voorgekomen denk ik). Ook zo iemand die zich ergerde aan collega’s of klasgenoten die om de haverklap ziek thuis bleven. Soms heb ik nog steeds wel zoiets van “Omg, sommige mensen zijn echt niets gewend, kom op, beetje ruggengraat he” 
Maar door jullie/t forum echt echt echt ingezien dat mijn gedachtegang gewoon echt niet oké is/was. Heb me in die tijd nog niet ziek gemeld omdat ik ook gewoon niet ziek ben geweest maar door al die discussies heb ik echt een eye opener gehad voor een volgende keer als dat wel zo is. Minder streng voor mezelf en anderen. Alsof niemand, of het werk, niet zonder mij kan zeg?? 
En in veel gevallen bij zieke collega’s om mij heen heb ik meer begrip en daardoor dus minder (onbenullige) irritatie… oké buiten die uitzonderlijke gevallen dan. Ben me veel bewuster geworden van onze gezondheid, die gaat boven alles.
Serieus, thanks for that jongens
ik vind het namelijk een behoorlijke les

dop zat er niet goed op.