Waar kwam jij pas heel laat achter?

Hahah ja sorry. Ik heb wel meer dingen op school geleerd die toch niet helemaal zo blijken te zijn.

Gaat het niet ook meer om het ontdekken van Amerika, want er woonde gewoon mensen dus hij heeft het niet ontdekt.

3 likes

Ja, maar ook al woonden daar mensen wisten ze in Europa nog niet van het bestaan van Amerika. Dus hij heeft het toch voor hen ā€œontdektā€.
Stel dat er nu nog een eiland is waar mensen wonen wie geen contact hebben met de buitenwereld en jij komt plots op dat eiland. Dan heb je voor mijn gevoel dat eiland wel ontdekt, ook al woonden er toch al mensen.

7 likes

Hahah ik was al bijna aan het slapen. Dus er klopt ook vrij weinig van mijn Columbus verhaal, sorry :sweat_smile:

Alle geluiden uit een mondharmonica zuigen. Staat bij mij maar een paar plaatsen lager dan de blokfluit op mijn ā€˜bloedende oren lijst’.

23 likes

Waar staat de doedelzak?

1 like

Dat het nestleee is ipv nestel. Het koffiemerk NestlƩ dus. Spreek het al tijden verkeerd uit blijkbaar.

1 like

Nestel klinkt leuker, laten we een nieuwe uitspraak invoeren

3 likes

Ik zou het denk ik best mooi vinden als het niet 150 decibel produceerde en niet altijd hetzelfde nummer werd gespeeld

Even serieus, heeft iemand ooit een een ander nr dan dit op doedelzak gehoord? Dat nummer is het Wonderwall van doedelzakspelers

7 likes

Jazeker

4 likes

Friends EN doedelzak, my ears :weary:

Ze hebben wel gelijk trouwens

4 likes

Oppassen jij

2 likes

LORD have mercy. Ik moest tijdens een familievakantie een keer naar een doedelzakdag (denk aan om en nabij 300 doedelzakspelers) in Schotland. En mijn vader heeft daar een cd gekocht en de hele verdere vakantie gedraaid. Please no more.

25 likes

Muhaha ik werk je met 1 vinger tegen de grond

1 like

Ik vind doedelzak wel leuk, dus ik wil het er graag even voor opnemen en bijvoorbeeld dit nummer delen :stuck_out_tongue:

2 likes

Over doedelzak: Highland Cathedral is best mooi. Echter zie ik alleen maar poep opnames op youtube staan

Wat ik vooral jammer vind aan de doedelzak is dat alles altijd hetzelfde volume heeft (correct me if I’m wrong). Dat maakt het zo weinig dynamisch en vermoeiend.

Hoef je geen professional voor te zijn, je moet gewoon goed weten hoe je die vinger moet gebruiken :smirk:

2 likes

Toevallig vandaag nog een doedelzak speler op het werk gehad tijden een dienst. Echt kippenvel overal, was zó mooi.

6 likes

Mijn collega heeft Salvadoraanse roots en elke keer typt ze jajajaja. Nu dacht ik dat ze eerst gewoon ā€œjaā€ bedoelde maar dat paste nooit in de context.
Ik heb het gegoogled en heb dus door dat het hahahaa in het Spaans betekent.

69 likes