Waar kwam jij pas heel laat achter?

Lekker late reactie dit, maar ik had dus laatst een realisatie over het woord “slachtoffer”. Dat is echt een gruwelijk woord eigenlijk. Slacht-offer.

9 likes

:exploding_head:

4 likes

Het is nog niet heel lang geleden maar:
Dat radio Decibel blijkbaar niet meer bestaat.
Afgelopen vrijdagag in de auto echt de hele weg gezocht.

4 likes

Het heet nu royaal (vind het ook stom)

Ik ben er vandaag achtergekomen dat bergamot een citrusvrucht is, nooit geweten! Ik had namelijk een shampoobar met die geur gekocht, omdat die het lekkerst rook van de soorten die er waren. Toen ik thuis was bedacht ik dat bergamot echt zo’n woord is wat je wel kent, maar waarvan je eigenlijk niet weet wat het nou is. Ik zat te denken aan een soort hout of een specerij ofzo.

Nu weet ik dus dat de vrucht op de avatar van @anon50301661 ook daadwerkelijk een bergamot is!

En toen ik toch bezig was bedacht ik dat musk zo’n zelfde soort woord is, ik ken het wel, maar weet helemaal niet waar het nou vandaan komt.
Ik heb het opgezocht hoor: Er bestaat dus een muskushert en dat hert heeft bepaalde geurklieren. Mensen hebben vervolgens bij bronstige herten die klieren verwijderd en die laten drogen. Dat wordt vervolgens verwerkt in parfum enzo :confused:
(Maar omdat die herten anders uitsterven mag er tegenwoordig alleen nog een synthetische variant gebruikt worden :grinning:)

Zo leer ik nog eens wat! (Misschien is dit niet echt algemene kennis hoor, maar ik wilde het toch even delen.)

62 likes

@Violoncello Amber is ook zo fijn, dat komt uit de darmen van potvissen. Maken ze nu ook synthetisch trouwens.

5 likes

Dat wist ik niet, wel gek was dat ik tijdens mijn zwangerschap white musk van tbs ineens vond stinken dus helemaal niet meer droeg!

Haha ja dit vond ik ook zo gek toen ik erachter
Kwam waar Amber (m’n favo geur) vandaan kwam voorheen: uit het darmstelsel van de potvis :whale: jammieee

edit: oeps spuit 11

2 likes

Zo leuk als je zo heet en je klasgenoten achter de oorsprong komen :sob:

5 likes

In deze categorie heb ik er ook nog wel 1 ja. Ik kom uit west friesland en wij zeggen altijd ‘ik ga te werk’. Toen ik 28 was kreeg ik iets met mn vriend en die zei ‘ik ga naar werk’ en ik dacht wtf zeg jij nou? Te werk bleek dus dialect te zijn

11 likes

Hahahaha ja en “ik ga te bed denk”

5 likes

Oh dat is ook een goeie ja, misschien doordat het een beetje klinkt als marmot (een bergmarmot?!)

Marmot

20 likes

Schattige dikkertjes zijn het toch :heart:

3 likes

Noem je me nou dik???

40 likes

Hahaha sorry, gespierd en in vorm met een lekker laagje voor de winter, zo beter?

2 likes
Haha ja dat is beter

image

33 likes

Ook een mooie ja :joy:

Ik kende Rundfunk eigenlijk alleen van zo’n filmpje van de Duitse leraar. Vond ik opzich wel funny maar niet heel bijzonder ofzo. Maar ik vind de rest dus wel heel grappig ben ik afgelopen week achter gekomen. Met Marietje en Amrani, dat konijn Koekie, hoe extreem slecht Tim is in Engels etc. Zo’n witte roodharige acteur die ineens als “Afrikaan” door het leven gaat etc. Zo droog en grappig. :rofl: Had ik eerder moeten ontdekken

9 likes

Goede vraag opzich :smiley:

Oh wauw. Ik heb hem ff gegoogled en indd. Deze rol doet charme niet echt veel eer aan

1 like