Waar kwam jij pas heel laat achter?

De taal Luxemburgs is pas een taal geworden na de tweede wereld oorlog, voor die tijd was het geclassificeerd als dialect. Soms zijn dit soort besluiten voornamelijk politiek en verder niet zo logisch, er zijn bijvoorbeeld andere Duitse dialecten die ook wel een taal genoemd zouden kunnen worden.

2 likes

Jaaa, die heb ik ook :grimacing: dan zoek je daar het snijmes en krijg je zo een mesje, want “ja maar deze snijdt gewoon echt héél fijn hoor” :roll_eyes:

Oh en het toppunt hiervan: ik heb een weekje op een huis gepast van de ouders van vrienden en die hebben echt een vtwonen huis met prachtige keuken inclusief AGA (heel erg fancy oven en gasfornuis) maar ik kon geen messenblok vinden :sob::sob::sob::sob:
Ook geen stampotstamper of blender :grimacing:

6 likes

Ja ik hoop dat nog steeds, maar alles wees erop dat ze niet perse heel uitgebreid kookte :grimacing:

1 like

Het was een kerstcadeau! Dus ik weet het niet precies, maar volgens mij heeft hij hem in Berlijn laten maken.
Ik wil er ook 1 van mijn eigen oog, maar nog nooit gevonden in nl jammergenoeg

1 like

Dat IHOP voor International House of Pancakes staat.
Nooit bij stilgestaan, hoorde die naam altijd voorbij komen in films en series

2 likes

Ik zie dit af en toe voorbij komen op social deal!

1 like

Ik kwam er dus echt pas een paar weken terug achter dat Ad Melkert van de PvdA was. Ik dacht altijd dat hij Pim Fortuyn had opgevolgd nadat die doodgeschoten was

In my defence: ik was acht toen hij doodgeschoten werd en Ad Melkert was daarna heel veel op tv.

5 likes

Dat het make-up merk Charlotte Tilbury niet van Charlotte van Geordie shore is.

13 likes

Oh ik kom er door jouw post achter.

1 like

Bij dit topic moet ik altijd terugdenken aan de verdwaasde blik van mijn nicht toen ze erachter kwam dat ‘buitenland’ geen bestaand land is.

48 likes

Is dat met alle supermarkt appels? Of een bepaalde soort?

Het klinkt heel logisch, maar nooit over nagedacht

1 like

Gaan de vitaminen er in dan niet verloren?

Mijn oma bewaarde daarom voeger appels in de kelder, ik denk dat veel mensen dat in die tijd deden.

1 like

Dat Bruno Mars in Uptown Funk dus “Too hot, hot damn, make a dragon want to retire, man” zingt, en dus niet “Making Jagger want to retire, man”. :joy: Als in, Bruno vindt zichzelf zo hot dat Mick Jagger denkt: "Weet je wat, ik hou het voor gezien":sweat_smile: What was I thinking.

38 likes

Nee hij droeg wel veel Dior homme

1 like

Mag jij raden wat ik net deed hahaha

9 likes

Plus 1 haha

4 likes

Same here!!

En had je het meteen door of moest je heel goed luisteren?