Zo’n roomboter rechthoek ding? Gebruiken jullie dat op brood? Als het over roomboter en brood gaat dacht ik altijd dat het die meer vloeibare uit een kuipje is, niet dat blok ‘bakroomboter’ (ik bak daarin pannenkoeken, vis en maak er taart mee).
Haha je kunt natuurlijk ook een stukje buiten de koelkast bewaren inderdaad. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
Ik heb een vriendin die met alles echt een snob is, ze moet alles het beste van het beste zogenaamd en tegen iedereen vertellen wat en waarom ze dat merk gebruikt. Als ik dan zeg dat ik geen verschil merk tussen het een en ander doet ze helemaal alsof ik gek ben want ‘ooh dan merk ik echt wel hoor, wil nooit meer wat anders’. Heeft het ook altijd over hoe duur alles was enzo. (zelf zit ik best goed in de slappe was maar ben daar heel bescheiden over, daarom irriteer ik me alleen maar meer). Iemand een tip om iets te laten doorschemeren aan haar? Begin me eraan te irriteren.
Ja zo’n rechthoek! In een bakpapiertje, of in een gouden papiertje. Of zo’n staaf dus.
Slapen. Het liefst slaap ik gewoon in mijn eigen bed en anders op zijn minst wel in een normaal bed. Heb een periode gehad dat ik vaak weekenden weg was bij mensen thuis en dat er dan geen logeerbedden waren, maar dat iedereen zijn eigen matje/luchtbed mee moest nemen. Dan was voor mij eigenlijk het weekend al verpest omdat ik niet lekker zou liggen en dus niet goed zou slapen en tegenwoordig zou ik het ook echt niet meer doen. Zelfde geldt voor kussens. Als het kan neem ik altijd mijn eigen kussen mee.
Dit! Maar dit is dus wel echt iets anders dan om vis/vlees te bakken. Hier doe je dat niet echt in, maar het kan wel!
Hier kun je zeker mee bakken hoor! Ook vlees en vis.
Ja maar het is niet heel gewoon toch? Heb t idee dat er voor bakken meer harde blokjes en flessen worden gebruikt en dit meer voor op brood of in gebak is
Dit zijn toch ook harde blokjes als je het direct uit de koelkast pakt? Roomboter is roomboter, daar zit verder geen verschil in.
Het is niet heel standaard om vlees mee te bakken nee, dat niet. Eet zelf geen vlees maar om je biefstuk er mee te bakken geeft meer smaak bijvoorbeeld. Oh of gebakken aardappeltjes, veel lekkerder!
Ik voel me echt een armoedzaaier haha, ik ben echt totaal geen snob merk ik al, als ik dit lees.
Nooit gedacht dat het zou gebeuren maar ik ben voortaan een snob met friet. Vroeger at ik alle friet, boeide me echt niet. Mijn vriend heeft me verpest en ik proef voortaan het verschil tussen verse en diepvries friet. Laatst had ik gewone friet en vond het gewoon helemaal niet lekker. MacDonalds friet is dan weer een ander verhaal, dat vind ik soms nog steeds lekker.
Voor de rest ben ik denk ik een pauper als ik alles hier zo lees. Vaak vind ik duurdere dingen niet eens lekkerder, maar misschien is dat omdat ik ben opgegroeid met euroshopper en Aldi producten waardoor ik die smaak nu gewend ben.
Die ken ik niet! Heb je een plaatje? Ben wel benieuwd.
Ja dat bedoel ik ook
Ik zei: die roomboterrol daar doe je meestal geen vlees in bakken. Dat doen veel mensen in die andere (die croma dus)
Nouja okay dan, ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ze alles bakken in roomboter. Wel in margarine of croma of in een spuitfles.
Ik bak niet alles Inn roomboter, maar aardappeltjes bakken MOET in roomboter vind ik.
Eigenlijk moet je een combi maken van olijfolie en roomboter. Bij biefstuk ook. Boter is namelijk voor de smaak maar olie wordt veel heter, waardoor je een knapperig korstje krijgt.
Ja klopt! Mijn vriend leerde bij de koksopleiding het vlees eerst aan te braden in de zonnebloemolie voor het knapperige en de kleur. En daarna gaat er een klontje roomboter bij voor de smaak.
En bij Loetje bakken ze het vlees in de blueband (lichtblauwe/witte verpakking). Dat werkt ook heel goed.
Oooh deze bedoel je! Ja dat is die vieze bakboter, brr.
Ik ook haha.