Waarin ben jij een snob?

Ik had het hier laatst met vrienden over en we konden niet echt bedenken of we snobs waren over bepaalde dingen. Baggermuziek, automaatkoffie, waardeloze films, amateurtheater en slechte boeken – we konden er allemaal wel mee leven.

Maaaarrr vandaag bedacht ik me ineens dat ik echt een snob ben wat brood betreft. Ik vind van die hele, voorgesneden supermarktbroden echt nachtmerriemateriaal en ik snap niet dat mensen ze kopen.

Dus: wat is jullie snobbyhobby/snobistische trekje?

9 likes

Ik ben een snob in te veel dingen. Brood en gebak moet van de bakker, anders eet ik liever niets. Koffie wil ik ook alleen maar van die goede verse koffie van gemalen bonen. Eten over het algemeen ook, wil eigenlijk alles vers en geen kant en klaar dingen. Nadeel is da wat ik voorheen prima vond en gewoon at nu opeens niet lekker meer is. Qua kleding ben ik dan weer helemaal geen snop, kan prima een Zeeman inlopen en daar wat kopen.

4 likes

In muziek, films en boeken absoluut niet omdat iedereen juist altijd snobistisch doet over mijn smaak in deze dingen. En dat vind ik super irritant.

Ben alleen een snob op dingen die ik eet, want daar val ik verder niemand mee lastig. En ik voel mezelf 100% te goed voor Centreparks en/of Landal.

8 likes

Algemene kennis. Ik kan me zo slecht voorstellen dat iemand nog nooit van Leonardo da Vinci of The Godfather of rucola heeft gehoord? En dan bedoel ik dus echt nog nooit van gehoord, niet of ze veel verdere kennis van het onderwerp hebben.

Edit: ik heb zelf natuurlijk ook blinde vlekken :stuck_out_tongue:

15 likes

Volgens mij in niks echt, maar ik kom wel terug als ik iets bedenk :stuck_out_tongue:

3 likes

Qua cultuurdingen heb ik het ook niet, het hele concept van guilty pleasures maakt me boos omdat ik niet vind dat je je moet schamen voor de muziek/boeken/films etc die je het leukst vindt.

Maar ik drink wel alleen Coca Cola en als dat er niet is drink ik geen cola, haha. De rest lust ik allemaal niet. Hele vervelende eigenschap van me, heb hier ook wel eens ruzie met vrienden over gehad “omdat je het verschil niet proeft” maar ik proef het ALTIJD, ook als ik het niet van tevoren weet. En vind verder ook geen enkele hazelnootpasta lekker, wil alleen Nutella.

3 likes

Ik kan niks verzinnen behalve wc-papier. Maar volgens mij wordt niemand blij van eenlaags wc-papier of een soort schuurpapier.

9 likes

Ik ben met veel eten wel een snob, met koffie, make up, douche/body producten en parfum geloof ik.
Vind het gewoon belangrijk dat bepaalde dingen echt goed zijn, want ik kan daar zo intens van genieten.

2 likes

Parfum. Sorry aan alle La Vie Est Belle en Black Opium liefhebbers, maar dat is echt de Senseo van de parfumwereld.

58 likes

Ik wil heeeeel graag horen wat jij lekkere parfum vindt!

2 likes

Ik las hierin Leonardo da Vinci of The Godfather of rucola. En ik dacht echt: wát is the godfather of rucola… En pas daarna had ik door dat ik verkeerd las :joy:

55 likes

Rucola?? Als sla?

1 like

Ik kan alleen echt genieten van gebak van een echte banketbakker. Gebak van de Hema/MultiVlaai/Supermarkt komt er hier dan ook niet in. En ook niet van een bakker die brood bakt en gebakjes verkoopt. Nee, alleen de real deal: een banketbakker.

Pesto uit een potje. Bah, bah, bah. Alleen vers is lekker. Als ik in een restaurant een gerecht krijg waar pesto uit een potje in zit en ik proef dat, dan eet ik nog wel mijn bord leeg. Maar ze moeten echt wel hele goede andere gerechten hebben, wil ik daar dan weer komen.

9 likes

Feta don’t fuck with my feta.

19 likes

Ja dit heb ik ook. Ik kan het ook erg erg vinden als mensen bepaalde dingen niet weten en ik zie het als positief als iemand veel van allerlei dingen af weet. Ik vind algemene kennis ook gewoon sexy en wil wel dat mijn partner ook snapt wat ik bedoel als ok zeg MAND! :sweat_smile:

4 likes

Niet om me dan te vertellen dat 't allemaal stinkt hoop ik? :stuck_out_tongue: Ik heb een zwak voor leergeuren, Bottega Veneta EDP (citrus/leer) is mijn favoriete makkelijk verkrijgbare parfum en ik hou ook van Mimosa Indigo van Atelier Cologne. Ombre Leather van Tom Ford staat op mijn lijstje maar €€€ en ik heb al ruim 50 parfums.

Verder hou ik ook erg van geuren met een sterke musk- of sandelhoutnoot. L’orpheline van Serge Lutens, Santal Carmin van Aterlier Cologne en, nog één van mijn absolute favorieten, Moscow Mule van Juliette has a gun.

Het is een uit de hand gelopen hobby van me haha. Mijn hele collectie kan je aanschouwen op mijn Fragrantica profiel: https://www.fragrantica.com/member/1057143/

7 likes

Ik ben echt een snob wat thee betreft. Ik koop voor mezelf alleen maar losse thee. Thee uit zakjes met rare smaakjes (cupcake, whyyyy??) drink ik echt niet.

Ook qua boeken trouwens. Ik lees eigenlijk vooral klassiekers en echt literatuur.

9 likes

JA!!! Haat aan alle margarines, halvarines, en boter met roomboter smaak.
Gewoon roomboter, stuk beter voor je gezondheid ook.

6 likes

Witte kaas ≠ feta!!! Ik ben altijd zo teleurgesteld als mensen zeggen dat ze feta kopen en dan met witte kaas aankomen.

@anon39978576 ik zie nu jouw post, ik voel je

8 likes

Ik zit heel hard te denken maar kan zo snel niks bedenken. Misschien ben ik een heel klein beetje snobistisch mbt vakanties.