Waarin ben jij een snob?

Oh nee, zo ongezellig vind ik zulke restaurants en niet zo lekker…snap je weerstand en rot dat je dan ‘mee moet’.

Ik ben een eetsnob

3 likes

Ik hou zelf ook meer van iets culinairs en verfijns als we gaan uit eten en niet perse zo’n all you can eat of sate met friet om maar vol te zitten.
Maar de keren dat we met bijv eigen gezin naar zo’n all you can eat gingen, spraken we wel af ongeveer tegelijk op te staan voor een nieuwe ronde, gezien je anders indd nooit met zn alle aan tafel zit.
Ik kan die tijdsdruk ook niet goed handelen. Dan heb je bijvoorbeeld 2 uur de tijd, en dan schep ik zoveel mogelijk verschillende dingen op een bord die ik naar binnen schrans omdat ik bang ben dat ik tijd te kort kom. Is niet lekker uitgebreid tafelen en kletsen. Maar soms hoeft dat ook ff niet. Vaak is dat toch meer gericht op groepen ofzo?

1 like

Ik haat ze ook! Niet per se om snobistische redenen (denk ik), ik vind fast food echt lekker, maar de ervaring is bijna altijd een flop. Met een eetstoornis(verleden) is het voor mij gewoon echt niet leuk, raak echt opgefokt van de sfeer.

2 likes

Yes we gaan naar een filmtheater. Nu hopen dat de vriend van mijn vriend mij niet heel irritant vindt vanwege dit :laughing:

1 like

Ik ben een ijsblokjes snob hahaha
Ik word helemaal agressief als ik mezelf verheug op een gin tonic bij iemand thuis en ze komen aankakken met “ijsblokjes” uit zo’n zakje of uit zo’n siliconen vorm.
Ik neem inmiddels gewoon altijd zelf een zak ijs mee om teleurstellingen te voorkomen.

8 likes

Oh dit heb ik nog nooit gehoord; gaat het dan om de beleving van het ijs? Dat je het gecruncht wil of meer om de looks?

7 likes

Ja wat voor ijs wil jij dan? Kan me niet echt iets anders bedenken dan blokjes :joy:

7 likes

Ha huh wat zijn dan de goede ijsblokjes? Die grote die je je de supermarkt kan kopen?

5 likes

@MadameMignon @Max goed diepgevroren flinke ijsblokken die ook daadwerkelijk je drinken koelen ipv voor je neus smelten en je drankje binnen no time verwateren. Ijs uit de ijsmachine in een horecazaak of inderdaad uit de koeling bij de supermarkt zijn goed gekeurd!

@VanderWoodsen het gaat dus echt om het daadwerkelijk koelen van mijn drankje

8 likes

Kom bij mij cocktails drinken! Ik heb een koelkast met ingebouwde ijsmachine :joy:. Je kunt kiezen uit blokken of crushed.

6 likes

Living the dream

4 likes

Haha ok! Vind ik echt een leuk iets om snobistisch over te zijn

4 likes

Ohh ja dit snap ik! Zeker als je een cocktailavond hebt en de ijsblokjes raken een beetje op aan het einde, dat er dan 2 lullige blokjes in je glas drijven. Vind het ook echt een leuk snobisme!

3 likes

Haha deze vind ik leuk!
Ik heb zo’n chique ijsklontjes vorm die een grote ronde bal maakt en dat is inderdaad echt 10x lekkerder in een fancy cocktail of lekker drankje dan 5 van die kleine ijsklontjes.

18 likes

Haha hoe reageren je vrienden hierop?

Vind dit echt geweldig, zo passionate about ijsblokken

Kaas altijd van de kaasboer en sushi. Sumo en Shabu Shabu maak je mij echt niet blij mee.

3 likes

Brood van de bakker, zoveel lekkerder.

Wanneer mensen op een verjaardag eigen kwarktaart hebben gemaakt word ik altijd verdrietig want dat is 9 van de 10 keer zo’n vies plastic geval uit een pakje. Ik maak hem altijd zelf en deze taart is op een verjaardag ook altijd als eerste op omdat iedereen hem zo lekker vindt.

Verder kan ik ook echt een snob zijn op het gebied van gezond eten of wanneer mensen koken uit pakjes en zakjes. Of denken dat ze gezond eten met hun cruesli/choco ontbijt.

9 likes

Lol, deze klinkt wel heel snobby ja. Gezond draait nog altijd meer om balans dan bepaalde producten.

18 likes

Ik heb op hockey gezeten, dat maakt mij automatisch snob

4 likes

Vooral als je dan de tegenpartij inmaakt met 16-1 zoals mijn dochter vanmorgen.
Ik ben een hockeymoedersnob

7 likes