Waarin ben jij een snob?

Koffie, soms eten en soms wijn. Verder ben ik best trashy.

6 likes

Haha leuk topic. Ik ben best wel snobistisch mbt een aantal dingen.
Sowieso eten, of het nu over ingrediënten (voorbeeld van ‘pesto uit een potje’ hierboven gaat absoluut voor mij op) gaat of over plekken om te gaan eten. Haat tov allyoucaneat-zaken of ketens als Mcdo. Wilt overigens niet zeggen dat ik alleen duur ga uiteten.
Verder ook koffiesnob. Alleen filterkoffie (en dan met voorkeur slow brew), ik kies mijn koffiebars er ook echt op uit.
Parfum ook best wel, daarin volg ik @VickyViolence volledig.
Interieur ook best. Leuk om soms wat kleine accessoires goedkoop bij IKEA te kunnen halen, maar van mijn grotere meubels verwacht ik echt iets kwalitatief en ‘speciaal’.
Wat betreft kleding ben ik niet judgemental tov andere mensen, maar zelf heb ik wel echt een zwak voor designerstukken en loop ook graag boetieks binnen. Of ga naar tweedehands design beurzen. Ook al kan ik het bijna nooit betalen, maar van 1x per jaar zo’n uniek stuk te kopen kan ik echt gelukkig worden. Maar snobistisch ben ik daarin niet écht denk ik, gezien ik ook zonder probleem naar een Zara ga bijv.

Hate myself

3 likes
  • Glazen en borden. Ik heb er geen probleem mee dat deze spullen van Ikea/andere goedkope winkels zijn maar ik kan er niet tegen als ik bij iemand op bezoek ben en een glas krijg waar een stukje uit de rand mist, of een bord met kleine barstjes. Dan heb ik ook meteen het gevoel dat mijn drankje/eten minder lekker smaakt, hoe stom dit ook mag klinken.

  • Overnachtingen op vakantie: liefst een proper hotel, geen campings of hostels.

  • Chocolade, chips, frisdrank: ik koop het niet vaak maar als ik het doe, dan zijn het geen huismerkproducten.

  • Handcreme: enkel die van l’occitane, ik heb mezelf wijsgemaakt dat die crèmes de enige zijn die mijn handen niet uitdrogen en dat drogisterijmerken allemaal rommel zijn.

Ok, na dit lijstje voel ik me een snob. Straks maar eens een doos roséwijn van de lidl openen ter compensatie

6 likes

Glazen/borden/schalen/mokken etc. Word zoveel gelukkiger van mooi spul dan een theekopje dat men spaart bij Douwe Egberts of voor 29 cent bij de Action haalt haha.

Vind het ook altijd vervelend als ik bij anderen iets moet drinken uit zo’n verkalkt glas :nauseated_face:

2 likes

Thee inderdaad! Sinds ik thuis alleen nog maar losse thee drink trek ik echt mn neus op van die pickwick zakjes met 4 smaken.

Met eten ben ik niet echt een snob al houd ik wel heel erg van goed eten. Ik vind het wel heel vervelend als mensen een schnitzel met patat uit eten noemen. En dan verder ook niets anders lusten. (En al helemaal als ze gaan zitten mokken met de menukaart voor zich “ik lust hier echt niks van!”)

2 likes

Vind brood juist één van die dingen die echt makkelijk te onderscheiden is in kwaliteit. Maar denk dat ‘snobisme’ over het algemeen wel voor een groot deel mentaal is.

10 likes

Taalgebruik. Ik vind het lastig mensen niet te verbeteren.

Sowieso ben ik in het algemeen best een snob. Maar ik ben erfelijk belast. Niet dat ik neerkijk op mensen maar ik hoor en zie wel veel waarvan ik denk:
tenor

(Dit is wel een beetje een biecht want ik vind het niet zo leuk van mezelf)

35 likes

Ik ook beiden, dus vandaar.
Maar ik snap dat als je geen zware programma’s hoeft te gebruiken een dure MacBook helemaal niet nodig is. Mijn ogen gaan ook wel eens rollen van meiden in koffietentjes die een MacBook hebben maar verder alleen Word gebruiken :roll_eyes: zo ben ik dan ook wel weer, haha

1 like

Vakantiebestemmingen denk ik. Ik voel me te goed voor een strand vakantie in Malgrat de Mar, Frankrijk of Chersonissos. En heel veel landen voldoen dan niet aan mijn standaard en zijn niet boeiend genoeg voor mijn twee weken vakantie in het jaar :joy:

6 likes

Ooeh mag ik je misschien een berichtje sturen? Ik zoek al heel lang een nieuwe parfum en klinkt alsof je er veel wat vanaf weet, vind de hulp in bijvoorbeeld douglas enzo vaak tegenvallen.

Computers/gadgets. Ik wil per se Apple spullen, want ik haat Windows (en Linux vind ik ook niets). Ook al tekstverwerk ik 85%.

O, en gewassen glazen in de vaatwasser. Liever niet, want het stinkt zo.

1 like

Uitjes en dat soort dingen ben ik echt een zeikerd in. Als iemand over preston palace begint kan ik het al niet meer serieus nemen, zelfde geldt voor iets als therme oid. Vind het ook allemaal heel vies :grimacing:
Zelfde geldt voor hotels, ik zit misschien 1x in de 10 jaar in een hotel, maar dat moet dan wel een goede zijn die er schoon uitziet en fris ruikt.

Sportschool vind ik ook belangrijk, hoge plafonds is echt een must, maar ik trek fit for free en basic fit uberhaupt niet.

Pepsi = NIET hetzelfde als cola. Ik wil geen pepsi, gatver.

Oja, water uit de kraan heeft de voorkeur. Maar als het uit een fles is dan vind ik bijna alles lekker, behalve SPA, dat vind ik echt niet te zuipen.

Taxi’s. Neem ik ook zelden, maar voordat uber bestond durfde ik alleen in een TCA (aangezien ik eigenlijk alleen een taxi nam in Amsterdam). Voor geen goud dat ik in zo’n niks taxi ging zitten. Wacht liever nog een uur. Vind uber ook niks trouwens, neem in amsterdam nog steeds liever een TCA.

5 likes

Natuurlijk! Geen idee of ik je kan helpen maar ik wil wel proberen :stuck_out_tongue:

Haha jaaa toen ik nog niet plantaardig at was ik ook een roombotersnob. Ik heb laatst ook de term ‘roomboterbubbel’ bedacht voor de (voornamelijk randstedelijke?) mensen die roomboter gebruiken. Ik kwam er toen ik in de twintig was pas achter dat margarine voor heel veel mensen de norm is, zo erg zat ik in die bubbel.

2 likes

Eigenlijk nergens in? Denk ik. Hoe goedkoper, hoe beter.
En de mensen die niet van Ikea meubels houden: wat is dan wel goed? :see_no_evil:

7 likes

De snob in mij houdt van dure tassen, accessoires (en het minieme aantal sieraden dat ik heb). Ik werkte ooit voor een webshop en toen ontdekte ik hoe leuk het is om duurdere tassen etc te hebben die langer meegaan en (soms) ook mooier worden met de jaren. Sindsdien laat ik alle goedkopere tassen links liggen. Ik snap soms ook niet hoe mensen nog gelukkig kunnen zijn met bijvoorbeeld Primarktassen. En met sieraden een beetje hetzelfde. Dat mensen alsnog hele goedkope oorbellen blijven kopen die vaak verkleuren.

Wat betreft muziek ben ik een beetje snobbistisch. Ik heb een zeer uitgebreide muzieksmaak. Ik luister bands die blij mogen zijn als 100 mensen ze in Nederland kennen, maar ik luister net zo graag de Venga Boys, de Spice Girls en Taylor Swift. Alleen geen volksmuziek (smartlappenversie) en gangsterrap. Als mensen bijvoorbeeld alleen Imagine Dragons en Coldplay luisteren of alleen Arianne Grande en Nicki Minaj vind ik het stiekem best jammer dat mensen zich op dat gebied niet verder hebben ontwikkeld. Alleen omdat er zoveel leuke dingen bestaan die verder gaan dan het vertrouwde pad bewandelen van de top 40, ongeacht je voorkeur voor een genre.

En ik ben een snob als volwassen Nederlanders bepaalde boeken die oorspronkelijk in het Engels zijn verschenen per se in het Nederlands willen lezen. Ik vind dat zo jammer omdat bij een vertaling nooit zo goed is als het origineel. En sowieso is het ook gewoon een goede oefening om dingen te lezen als je geen kei in het Engels bent. Al snel gaat het je veel gemakkelijker af.

6 likes

Eigenlijk alleen in hagelslag. Ik eet alleen de ruijter 85% puur

2 likes

Ga je dan meteen naar van die fancy gastronomische restaurants? Want wow, 1 keer per jaar, ik zou het uiteten echt gaan missen denk ik. En er zijn leuke eetgelegenheden tussen type vreetschuur en 5-gangen-in-mini-porties, toch?

3 likes

O help ik ben hierin ook wel een beetje een snob… Heb echt een hekel aan McDonald’s en Burger King en snap echt niet dat mensen dat als een uitje zien.

3 likes

En (koude) chocolademelk alleen de enige echte a.u.b.

3 likes