Waarin ben jij een snob?

Precies dit. Ik koop (en eet) eigenlijk alleen maar gebak van de banketbakker. Ben ook altijd oprecht teleurgesteld als er iemand gaat trakteren en die komt dan met een taart van de Hema of AH aanzetten. Soms neem ik dan uit beleefdheid een stukje, maar vaak sla ik gewoon over.

2 likes

Haha ik had hetzelfde en durfde het niet te vragen omdat ik dan ook iemand zou zijn met weinig algemene kennis :joy: dus bedankt voor de opheldering

1 like

Malgrat en Chersonnisos snap ik en herken ik, maar heel Frankrijk? Frankrijk is zo groot :heartpulse:

4 likes

BH’s! Ik heb een paar jaar in een high end lingeriezaak gewerkt, dus beroepsdeformatie.
Ja, goede merken zijn vaak echt heel duur, maar het maakt niet uit wat je eroverheen draagt, als je BH kut is, ziet het er nooit goed uit.
Ik zie zoveel mensen die een verkeerde maat dragen, waarbij de band veel te hoog zit, je de randen van de cup ziet, of zo’n tietrand over de cup heen ziet bubbelen. Of gewoon een gekke pasvorm in het algemeen.

Met BH’s van een tientje kom je alleen weg als je van jezelf al een perfecte borstvorm hebt (en dan nog alleen als het de goede maat is), want dan heb je hem eigenlijk niet nodig. In alle andere gevallen: alsjeblieft, wacht desnoods tot de sale, maar ga een goede BH halen, in de goede maat. En nee, dat is niet ‘al 15 jaar 80B’.

In mindere mate ook met ondergoed. Daar vind ik het merk minder bepalend, maar ik vind het echt geen porem als je de strakke elastieke randen van een slip door aansluitende bovenkleding ziet. Prima als je liever geen string draagt, maar er zijn nog zoveel andere opties ipv zo’n lelleke driehoek op je reet.

14 likes

Het OV! Ik ontwijk dit het liefst zo veel mogelijk. Zo fiets of loop ik liever de halve stad door dan in een bus te moeten zitten. Maar eigenlijk pak ik voor bijna alles wat verder dan 10km is de auto.

Qua eten:

  • Nutella moet Nutella zijn, anders eet ik het niet.
  • chips moeten van een merk zijn en absoluut geen huismerk. Vooral paprika is echt duizend keer beter van Lays. Croky vind ik eigenlijk ook al te min voor alle smaken.
  • Ijsbergsla of zo’n gemengde sla mix vind ik vreselijk. Maar andere groene sla uit een zakje eet ik wel. Maar die waterige ijsbergsla geeft mij rillingen.
  • mayonaise uit een fles of pot, ik eet alleen van die goede vette huisgemaakte. Alle gezondere varianten sla ik ook over.
  • ijs en dan met name waterijs. Helaas vindt mijn portemonnee het minder leuk dat ik in de zomer dagelijks minimaal 2,50 uitgeef bij de lokale ijssalon. Ik zou nooit vrijwillig waterijsjes kopen, maar neem ze soms wel aan als mensen heel enthousiast zijn dat ze ijs hebben gekocht.

En nog eentje waar vrienden me mee plagen: ik hou niet van bier uit van die harde plastic bekers. Glas drinkt zo veel fijner. Bij de bar van de vereniging hebben ze die en dus bestel ik speciaalbier (wordt wel in glas geschonken) of drink ik uit mijn glazen commissie bierpul. Ik sta nu bekend dat plastic bekers te min voor mij zijn.

2 likes

Ik heb dat met saus. Ik vind uit pakjes en zakjes zo niet lekker. Bv tomatensaus maak je van echte tomaten met verse kruiden.

3 likes

Parfum
Alleen verse jus d’orange, anders hoef ik het niet
Guac uit een potje, bah
Draag alleen designerzonnebrillen
Ik wil niet bij een all you can eat eten en al helemaal niet als het een lopend buffet is
Alleen badproducten van Lush
Wijn hoort in een goed groot wijnglas en dan een klein laagje wijn erin, niet zo’n grote bel
Goede producten voor m’n huid en gezicht,
de bodylotion van Jetkse Ultee is zo fijn

Ligt een beetje aan je maat en borstvorm, maar voor grote maten (boven de F) PrimaDonna, Wacoal, Freya en voor kleinere maten Marie Jo, Simone Pérèle, Aubade. Maar het kan erg verschillen per merk en lichaam. Ik vind Aubade bijvoorbeeld echt prachtig, maar het zit me voor geen meter, ook al zijn het hele goede BH’s.

Ik zou dus altijd aanraden om een keer in de 1 a 2 jaar even langs een speciaalzaak te gaan om te laten checken of je maat/pasvorm is veranderd. Er zijn echt veel mensen die denken dat ze sinds hun 16e dezelfde maat hebben, maar dat is zelden zo. Ook als je gewicht gelijk blijft, kan de vorm van je borsten (en dus het geschikte model voor jou) veranderen.

3 likes

Snob

1 like

Ik ben heel gepassioneerd over parfum en houd heel erg van nicheparfumhuizen, maar één van mijn favorieten is van Yves Rocher (het neroliparfum in de witte fles)!

Maar goed, ik ben echt een kliko en mijn smaak is nergens te verfijnd voor. :woozy_face:

2 likes

Ik weiger om met vrienden naar all you can eat te gaan.
Met collega’s ga ik wel omdat een deel weinig te besteden heeft dus dan ga ik maar gewoon mee. Vind dat echt vreselijk…

4 likes

Ik ben echt nergens een snob in qua eten, producten of meubels, maar muziek vind ik echt een dingetje. Ik vind bijna alle hedendaagse muziek te elektronisch, te overgeproduceerd en compleet zielloos. Ik wil instrumenten horen, ergens een vals gitaarnootje tussendoor, gewoon echte muziek met een band.

4 likes

Ik denk in skincare en hotels. Ik wil hoe dan ook een eigen badkamer en 3 sterren.

Nou, niet per se het duurste toch? Eigenlijk gewoon typische voorkeuren?

Alhoewel ik snob wel ook al snel associeer met iets wat men beter/duurder/meer vindt?

  • Soul, blues en hiphop
  • Wijn
  • Kazen
  • Kennis mbt psychologie en pedagogiek
2 likes
  • Laatst bleek in het gierige acties topic dat ik een snob ben qua entertainen/mensen te gast hebben. Niet bij elkaar passend servies, eten waar niet over na is gedacht of te weinig van is en een slordig huis als je bezoek hebt vind ik not done.
  • Tassen, portemonnees, schoenen en zonnebrillen. Michael Kors maakt de Senseo onder de tassen (wie zei dit hierboven op parfums? Accurate) en ik zal bijvoorbeeld ook niet snel schoenen kopen bij de H&M. Met kleren heb ik hier gek genoeg totaal geen last van.
  • Koffie. Alleen maar zwart want melk vind ik zonde, en dit is heel erg maar mannen die latte’s drinken of 3 scheppen suiker in koffie mikken hoef ik meteen niet meer. Dit staat bij m’n vriendinnen bekende als de Echte Mannen Koffietest die ik 's ochtends bij potentiele dates afnam.
  • Drank. Goeie whiskey of een lekker zure cocktail, geen roze zoete ellende.
  • Fietsen. M’n custom poederroze '92 Hercules met louter Italiaans onderdelen en Cinelli stuurlint is zo ontzettend veel mooier en beter dan al die domme Swapfietsen en Gamma-barrels.
3 likes

In vergelijking met de kunst van Ruud de wild is dat van Marilyn Manson een meesterwerk. En ik vind beide personen en artwork maar niks.

http://yesicannes.com/wp-content/uploads/2015/06/marilyn-manson-cannes-lions-2015-13.jpg

Nee klopt! Ik heb het ook alleen over een strandvakantie in frankrijk haha

Ik kan er enorm de pest in hebben als ik in een restaurant eet en mayonaise bij de frietjes bestel, om vervolgens van die smerige fritessaus te krijgen.
Ik maak het liefst zoveel mogelijk vers qua eten en kan echt gruwelen van die instant sauzen die je met water aan moet lengen. Oh en van die snotgare groentes uit pot.
Nu is dit allemaal een voorkeur, maar als het voor me staat zal ik heel beleefd mn bordje leegeten en mijn mening er buiten houden.
Oh en van die m.yle.ne partys, ik merk dat ik mezelf daar ook echt een beauty guru voel, om dan in de auto naar huis neerbuigend te gniffelen over de consulente die haar klant net oranje geschminkt heeft met blauwe oogschaduw erbovenop.
Sjezus dit brengt niet echt de beste kant in mezelf naar boven

2 likes

M.b.t. vakanties ben ik snobistisch; all-inclusive resorts, costa del Sol, Centerparcs e.d. Kamperen in Frankrijk met het hele gezin in de bouwvak, met tig andere Nederlanders (mm anders snobistisch dit laatste maar vind ik gewoon heul degelijk).