Waarin ben jij een snob?

Ga je dan meteen naar van die fancy gastronomische restaurants? Want wow, 1 keer per jaar, ik zou het uiteten echt gaan missen denk ik. En er zijn leuke eetgelegenheden tussen type vreetschuur en 5-gangen-in-mini-porties, toch?

2 likes

O help ik ben hierin ook wel een beetje een snob… Heb echt een hekel aan McDonald’s en Burger King en snap echt niet dat mensen dat als een uitje zien.

3 likes

En (koude) chocolademelk alleen de enige echte a.u.b.

3 likes

Het liefst wel, maar dat ligt ook een beetje aan m’n gezelschap. Niet iedereen houdt daarvan.

Maar ik heb voor een voorstelling ook wel eens in het restaurant van een theater gegeten waar ze een hele goede kaart hadden met originele gerechten met goede ingrediënten. Daar word ik ook al heel gelukkig van.

1 like

Precies dit. Ik koop (en eet) eigenlijk alleen maar gebak van de banketbakker. Ben ook altijd oprecht teleurgesteld als er iemand gaat trakteren en die komt dan met een taart van de Hema of AH aanzetten. Soms neem ik dan uit beleefdheid een stukje, maar vaak sla ik gewoon over.

2 likes

Haha ik had hetzelfde en durfde het niet te vragen omdat ik dan ook iemand zou zijn met weinig algemene kennis :joy: dus bedankt voor de opheldering

1 like

Malgrat en Chersonnisos snap ik en herken ik, maar heel Frankrijk? Frankrijk is zo groot :heartpulse:

4 likes

BH’s! Ik heb een paar jaar in een high end lingeriezaak gewerkt, dus beroepsdeformatie.
Ja, goede merken zijn vaak echt heel duur, maar het maakt niet uit wat je eroverheen draagt, als je BH kut is, ziet het er nooit goed uit.
Ik zie zoveel mensen die een verkeerde maat dragen, waarbij de band veel te hoog zit, je de randen van de cup ziet, of zo’n tietrand over de cup heen ziet bubbelen. Of gewoon een gekke pasvorm in het algemeen.

Met BH’s van een tientje kom je alleen weg als je van jezelf al een perfecte borstvorm hebt (en dan nog alleen als het de goede maat is), want dan heb je hem eigenlijk niet nodig. In alle andere gevallen: alsjeblieft, wacht desnoods tot de sale, maar ga een goede BH halen, in de goede maat. En nee, dat is niet ‘al 15 jaar 80B’.

In mindere mate ook met ondergoed. Daar vind ik het merk minder bepalend, maar ik vind het echt geen porem als je de strakke elastieke randen van een slip door aansluitende bovenkleding ziet. Prima als je liever geen string draagt, maar er zijn nog zoveel andere opties ipv zo’n lelleke driehoek op je reet.

13 likes

Welke merken raad je aan om eens te passen?

2 likes

Het OV! Ik ontwijk dit het liefst zo veel mogelijk. Zo fiets of loop ik liever de halve stad door dan in een bus te moeten zitten. Maar eigenlijk pak ik voor bijna alles wat verder dan 10km is de auto.

Qua eten:

• Nutella moet Nutella zijn, anders eet ik het niet.
  • chips moeten van een merk zijn en absoluut geen huismerk. Vooral paprika is echt duizend keer beter van Lays. Croky vind ik eigenlijk ook al te min voor alle smaken.
  • Ijsbergsla of zo’n gemengde sla mix vind ik vreselijk. Maar andere groene sla uit een zakje eet ik wel. Maar die waterige ijsbergsla geeft mij rillingen.
  • mayonaise uit een fles of pot, ik eet alleen van die goede vette huisgemaakte. Alle gezondere varianten sla ik ook over.
  • ijs en dan met name waterijs. Helaas vindt mijn portemonnee het minder leuk dat ik in de zomer dagelijks minimaal 2,50 uitgeef bij de lokale ijssalon. Ik zou nooit vrijwillig waterijsjes kopen, maar neem ze soms wel aan als mensen heel enthousiast zijn dat ze ijs hebben gekocht.

En nog eentje waar vrienden me mee plagen: ik hou niet van bier uit van die harde plastic bekers. Glas drinkt zo veel fijner. Bij de bar van de vereniging hebben ze die en dus bestel ik speciaalbier (wordt wel in glas geschonken) of drink ik uit mijn glazen commissie bierpul. Ik sta nu bekend dat plastic bekers te min voor mij zijn.

2 likes

Ik heb dat met saus. Ik vind uit pakjes en zakjes zo niet lekker. Bv tomatensaus maak je van echte tomaten met verse kruiden.

3 likes

Parfum
Alleen verse jus d’orange, anders hoef ik het niet
Guac uit een potje, bah
Draag alleen designerzonnebrillen
Ik wil niet bij een all you can eat eten en al helemaal niet als het een lopend buffet is
Alleen badproducten van Lush
Wijn hoort in een goed groot wijnglas en dan een klein laagje wijn erin, niet zo’n grote bel
Goede producten voor m’n huid en gezicht,
de bodylotion van Jetkse Ultee is zo fijn

Ligt een beetje aan je maat en borstvorm, maar voor grote maten (boven de F) PrimaDonna, Wacoal, Freya en voor kleinere maten Marie Jo, Simone Pérèle, Aubade. Maar het kan erg verschillen per merk en lichaam. Ik vind Aubade bijvoorbeeld echt prachtig, maar het zit me voor geen meter, ook al zijn het hele goede BH’s.

Ik zou dus altijd aanraden om een keer in de 1 a 2 jaar even langs een speciaalzaak te gaan om te laten checken of je maat/pasvorm is veranderd. Er zijn echt veel mensen die denken dat ze sinds hun 16e dezelfde maat hebben, maar dat is zelden zo. Ook als je gewicht gelijk blijft, kan de vorm van je borsten (en dus het geschikte model voor jou) veranderen.

3 likes

Snob

1 like

Ik ben heel gepassioneerd over parfum en houd heel erg van nicheparfumhuizen, maar één van mijn favorieten is van Yves Rocher (het neroliparfum in de witte fles)!

Maar goed, ik ben echt een kliko en mijn smaak is nergens te verfijnd voor. :woozy_face:

2 likes

Ik weiger om met vrienden naar all you can eat te gaan.
Met collega’s ga ik wel omdat een deel weinig te besteden heeft dus dan ga ik maar gewoon mee. Vind dat echt vreselijk…

4 likes

Ik denk kunst, omdat ik moet zuchten van Klibansky en ook nog steeds verontwaardigd ben dat ik iemand bij een Van Gogh hoorde zeggen dat hij “Zo mooi subtiel kon schilderen”

7 likes

Ik ben echt nergens een snob in qua eten, producten of meubels, maar muziek vind ik echt een dingetje. Ik vind bijna alle hedendaagse muziek te elektronisch, te overgeproduceerd en compleet zielloos. Ik wil instrumenten horen, ergens een vals gitaarnootje tussendoor, gewoon echte muziek met een band.

4 likes

Ik denk in skincare en hotels. Ik wil hoe dan ook een eigen badkamer en 3 sterren.

Nou, niet per se het duurste toch? Eigenlijk gewoon typische voorkeuren?

Alhoewel ik snob wel ook al snel associeer met iets wat men beter/duurder/meer vindt?