Sorry beetje late reactie, maar ik heb de Vierdaagse in 2019 alleen gelopen. Dat wilde ik ook per se zodat ik met niemand rekening hoefde te houden. Grote verschil is misschien wel dat zowel ik als mijn ouders en ook mijn zus in de doorkomst dorpen wonen dus langs de route iedere dag wel een familielid stond en ik de regio ook goed ken. Toch vond ik persoonlijk dat eenzaam voelen wel meevallen, er zijn stukken waarbij er weinig aanmoediging is maar mijn ervaring is dat je toch altijd wel aanspraak hebt met andere wandelaars.
Mbt training: ik ben in februari begonnen met trainen en heb geen specifiek schema gevolgd. Ik liep zo’n 20km per week, soms op 1 dag maar soms ook verdeeld over avonden. Richting de Vierdaagse wat langere afstanden gedaan van 30km. Daarnaast bij een personal trainer gelopen voor spieropbouw omdat ik echt een lage belastbaarheid had. Voor mij de reden geweest om me toch niet in te schrijven dit jaar omdat mijn lichaam gewoon veel voorbereiding nodig heeft, dat verschilt per persoon!