Ik vind van niet eerlijk gezegd. Goede schoenen en sokken zijn belangrijk en daar zou ik ook iets meer aan durven uitgeven, maar die heb je dus al.
Verder is het wel belangrijk dat je geen katoen draagt ivm risico op onderkoeling wanneer het nat wordt. Synthetisch is ok, Merino is beter (gaat ook niet zo erg ruiken mocht je het meerdere dagen dragen).
Speciaal Wandelondergoed is niet per se nodig, zolang het comfortabel zit is het wel ok. Opnieuw zou ik geen katoen aanraden (wanneer je zweet en het wordt nat is dat oncomfortabel). Zelf heb ik het wel van icebreaker.
Ik hike liefst in een short, of een legging in de winter of wanneer het echt koud is. Daar boven iets van Merino top + hemd. En een puffer mee voor mocht het koud worden en een regenjas (winddicht). Dat kan echt van de decathlon komen. Ik heb 8 maanden elke dag gehiked, en dat gedaan in een cheapo legging en hoofdzakelijk decathlon spul. De meeste stukken zijn nu nog perfect ok. Mijn top zat op het einde een gat in door slijtage (had er maar 1 mee, dus intensief gebruikt, elke dag). Schoenen uiteraard wel moeten wisselen.
Indien je je prettiger voel in andere merken die misschien wat mooier staan, ook helemaal ok, maar je hebt echt niet per se een dure wandelbroek nodig.