Ik heb Adidas terrex en vind ze heerlijk zitten! Ben nu iedere dag aan het hiken op vakantie en nog 0 keer last van mijn voeten gehad. Draag ze ook regelmatig casual als ik niet ga hiken, omdat ik ze zo mooi vind. Dus idd blijft persoonlijk!
Ik heb laatste deze route gelopen en vond hem heel mooi en afwisselend. Je komt ook door een botanische tuin (Arboretum) waar nu heel veel rhododendrons in allerlei kleuren in bloei staan. Wageningse Engpad - klompenpaden.nl
Ik heb deze, ja ze zijn niet sneakerachtig maar ik vnd ze ook niet te lelijk als je dan na het wandelen in een dorpje wat gaat lunchen.
Ze zitten bij mij erg lekker
Trage Tocht bij Slenaken. En die bij Mheer.
Heeft iemand een tip voor een leuke meerdaagse tocht? Mag ongeveer 65 km in totaal zijn, en het liefst dus overnachtingsmogelijkheden onderweg. En dan óók nog bereikbaar met het OV (wat een eisen, hè…). Ben zelf al een en ander tegengekomen in de zoektocht, maar tips zijn altijd welkom!
Ohja, in Nederland zoek ik.
Delen van het pieterpad misschien
Ohja, die trail in zuid Limburg gaat mijn moeder lopen deze zomer. Goed idee om daar etappes uit te pakken, lijkt me prachtig!
Ik ben op zoek jaar een day pack die ook nog een beeeetje fashion is.
Ik heb nu de North Face Vault op het oog, van 28 liter. Heeft iemand die en bevalt die goe? Of juist helemaal niet, haha?
Na 6 jaar zijn mijn Meindl wandelschoenen niet meer waterdicht. Ik heb ze echt super intensief gebruikt, ze zijn de hele wereld over geweest en ik heb ze verder nooit onderhouden eigenlijk. Dus wat dat betreft echt waar voor z’n geld geweest! Dit weekend maar eens op pad voor een nieuw paar en dan kan ik deze nog wel gebruiken op droge dagen.
Mijn zusje en ik willen in totaal 4 dagen/3 nachten weg en een wandeltochtje maken met tentje op de rug. Hebben jullie tips? Buitenland lijkt ons wel leuk maar dus niet te lange reistijd aangezien we op dag 1 en dag 4 ook reistijd hebben.
Ik heb geen ervaring met dit specifieke model maar ik zie wel dat het een laptop/werk rugzak is, geen wandel rugzak. Ik heb zelf ook een tijdje een gewone rugzak gebruikt, ook van The North Face (en ook omdat ik die mooier vond) maar ik ben uiteindelijk toch overgestapt op een echte daypack, die zitten toch veel beter en zijn handiger.
Misschien gedeeltes van het Müllertail Trail in Luxemburg of de Eifelsteig in Duitsland?
Oké we hebben toch een ander plan, beetje veel gedoe om iets geschikts te vinden en alle lichtgewicht-dingen bij elkaar te lenen dus we willen toch gewoon een paar dagen op een camping staan en vanaf daar dagtochten doen. Niet al te ver, ± 300 km. Ben al aan het kijken naar de Ardennen maar alle campings die ik vind lijken echt vollll met kinderen. Hebben jullie nog tips?
Ik wandel sinds ongeveer een maand wat meer dan alleen de half-uurtje-na-het-eten-wandelingetjes die ik gewend was. Ongeveer 2,5 uur per dag verspreid over 2 wandelingen. Geen hele lange hikes ofzo dus, maar blijkbaar wel genoeg om last van mijn voeten te hebben na afloop. Vooral als ik na het wandelen even gezeten heb en dan weer op blote voeten/sokken ga lopen doet de onderkant pijn en duurt het even voordat ik mijn voeten normaal neer kan zetten en er normaal op kan lopen ipv een soort verkrampt hupsen. Zouden nieuwe schoenen daarbij kunnen helpen? Ik wandel nu op hele oude hardloopschoenen of gewoon sneakers, maar echt hardcore wandelschoenen heb ik nu ook weer niet nodig denk ik. Een vriendin had het over Hoka’s. Zijn die echt zo fijn of hebben jullie betere tips?
Ik herken wat jij zegt, heb ook altijd die pijn na het wandelen. Ik loop wel altijd op wandelschoenen. Op andere schoenen lopen direct daarna doet ook pijn, enige waar ik daarna normaal op kan lopen zijn crocs. Dus die gaan ook lekker mee op vakantie haha
Misschien kun je eens kijken naar een paar wandelschoenen categorie A, die passen wel bij wat jij doet denk ik. Dat zijn veel meer sneakerachtige, lagere en lichtere modellen maar wel specifiek voor wandelen gemaakt. Niet alle wandelschoenen zijn van die megalompe bergschoenen meteen!
Zie bijv. dit soort modellen bij bever
Ik zou vooral echt eens zelf gaan passen en testen in een winkel want er zitten zulke verschillen in fit enzo. Goede schoenen maken echt een wereld van verschil
Oh ik had geen idee van die categorieën! Ik ga me er morgen even in verdiepen en binnenkort eens een tripje naar een winkel plannen. Dankjewel!
Ik zou wandelsokken proberen. Van de Hema vind ik prima, vgm 2 paar voor 11 euro. Ze geven wat demping, het is een goedkope manier om net even iets te veranderen
Ja goede sokken heb ik idd al! Dank voor de tip wel, want ik vind ze altijd zo duur voor zoiets saais haha. €11 voor 2 paar klinkt al een stuk beter!
Vind ze erg fijn en ik draag ze in de winter ook in dr martens