Wandelen/hiken en trekking

Ik ga dit weekend wandelen in Limburg met mijn ex en nu hebben we beide een wandeling gekozen. Ik dacht zelf aan 2 x rond de 25 km, maar nu heeft hij een tweedaagse wandeling gekozen die hij op 1 dag wil doen :sweat_smile: 35 km, en dat op de dag van aankomst na 2,5 uur rijden. Gelukkig hebben we een bubbelbad!

Ik ben trouwens 5 schoenenwinkels verder en heb nog steeds geen wandelschoenen gevonden :frowning: de moed zakt me wel in de schoenen :stuck_out_tongue:

1 like

Maar dan haal je het toch ook niet met inlopen voor dit weekend?

1 like

Oh sorry ik heb al wandelschoenen! Maar ik ga over een paar weken de camino lopen en daarvoor wil ik lage! Mar ja ik had gehoopt ze nu al gevonden te hebben zodat ik ze dit weekend aan kon :frowning:

Aahh zo, ik schrok al! Denk je dat tegen die tijd je huidige schoenen te warm zullen zijn?

1 like

Ja en mijn huidige schoenen zijn ook te zwaar! En de laatste tijd lijkt ik minder ruimte te hebben bij mijn tenen! Ik heb deze trouwens wel gekocht en daarna gelijk 20 km mee gewandeld, dus het kan wel :stuck_out_tongue:

1 like

Ja heb ook eens 15 km op nieuwe schoenen gelopen (hoge, van the north face) maar ik schrok zo van die 35!!

1 like

Wat voor broek hebben jullie aan als jullie wandelen?
ik loop altijd maar een kilometer of 8 en draag altijd gewoon een spijkerbroek, maar die slijt daardoor wel heel snel heb ik het idee.

Een sportlegging of een wandel-legging. Dat zit (vind ik) het lekkerste :grinning:

2 likes

Welk merk/welke broek draag jij? Heb je een linkje? Ik heb er nu twee van de decathlon maar heb eigenlijk altijd dat na een half uur lopen hij bij 't kruis afzakt en dan blijf ik 'm maar ophijsen…

Ik heb ook 1 van de Decathlon waarbij ik hetzelfde heb. En hij is net te kort

Verder heb 1 van de H&M Seamless sportlegging - Marineblauw - DAMES | H&M NL
Zoiets.

Het liefst zal ik 1 willen van fjallraven oid met fijne zakken voor telefoon etc

3 likes

Sportlegging! Al ga ik nu wel die @anon22550354 zegt googlen! Zakken!

Deze is echt goals haha

5 likes

Tekent ook meteen mijn faillisement :smiling_face_with_tear:

1 like

Welke camino ga je lopen? Frances of Portugues? Ik deed Portugues (dus misschien iets warmer dan de Franse) maar er waren overal dekens in de slaapzalen. Wel beetje goor :sweat_smile:, maar samen met een slaapzak van 20 graden zal dat echt wel warm genoeg zijn. (Ik had te koud maar had enkel een zo’n dunne lakenzak mee)

Jaa portugues vanaf Porto! Leuk dat jij hem ook hebt gelopen. Heb je verder nog tips?

1 like

Ahh leuk, vooral heel erg genieten want voor je het weet ben je in Santiago!
Niet te veel meenemen want dat gewicht sleep je allemaal mee. En zorg dat wat je meeneemt snel opdroogt. Dat als je iets wast/het regent, het meteen droog is en je niets nat moet meeslepen.

Ben jaloers :smiling_face_with_three_hearts: Wanneer ga je precies?

1 like

Ik ga in mei! Dus als super snel! :slight_smile: en bedankt voor de tips. Hoeveel dagen heb jij er over gedaan?

Ik ga deze zomer een trekking in IJsland doen. Heeft iemand dat al een keer gedaan? Ik zie het zelf namelijk niet zo zitten om echt zo’n wandelbroek hiervoor aan te schaffen, maar wellicht kun je ook uit met een wandellegging? En is het aan te raden van dat merino thermoondergoed te kopen?

Ik ben in juli 2020 geweest, vooral dagwa delingen gedaan, geen trekking.
Ik ben niet kouwelijk aangelegd, maar ik heb daar toen ervaren wat het is om een koukleum te zijn.
Mispak je niet in de IJslandse zomer. Dit kan 10°C zijn met stevige frisse zeewind.

Ik heb wel nooit koud gehad op wandelingen. Wel meestal de eerste 10 minuten.

Legging is ok, zorgt voor laagjes en dunne winteraccessoires.
Ik heb een heel aanbod van Merino -spullen van decathlon.
Best betaalbaar en gebruik je in Be of NL verder door in de winter.

2 likes

Ik heb een wandelbroek voor de winter en regen, maar die trekt wel een beetje bij het kruis en een strakke sportlegging en die zit heerlijk!