Wandelen/hiken en trekking

Bedankt voor alle antwoorden! Zo te horen toch eens opzoek naar iets als een sportlegging

Ik heb deze winter in de sneeuw gehiked en ik vond persoonlijk thermo ondergoed niet nodig. Met alleen een legging heb ik het nooit koud gehad. Maar een goed thermo ondershirt is wel heel belangrijk en let op de stoffen, merino wol of synthetisch en geen katoen!

2 likes

@Echo en @stervis super bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik daar naar kijken. Raden jullie trouwens een shirt met lange of met korte mouw aan?

2 likes

Voor Merino?
Ik heb een paar met lange mouwen van decathlon.
Het zijn voor mij soort van dunne truien.
Ik draag ze over een t-shirt.

1 like

Als ik lees 10 graden met zeewind zou ik zeggen met lange mouwen. En dan laagjes zodat je eventueel iets uit kan trekken als het te warm is.

Het beste is: basislaag thermo shirt, middenlaag een trui van fleece, buitenlaag een jas die wind en waterdicht is, hoeft niet dik te zijn.

Je kan de middenlaag en buitenlaag aanpassen aan het weer dus dikker of dunner. Maar op deze manier had ik het met -20 niet eens koud.

1 like

Ik vind sneeuw wel heel anders voelen dan wind en regenkou @Echo
Sneeuw isoleert veel meer en voelt minder koud. In de sneeuw in oostenrijk heb ik vaak een thermosportlegging aan (met zon fleecelaagje erin) maar in NL is dat soms echt te fris als t guur is. Zou dus ook iets van een lange thermo onderbroek meenemen, zodat je laagjes kunt bouwen.

1 like

Er was ook heel veel wind. Ik denk niet dat -20 met wind minder koud is dan 10 graden met wind in de zomer maar het kan. Persoonlijk heb ik gewoon niet zo snel koude benen als je warme sokken en schoenen hebt en je bovenlijf goed warm is. En dan muts, handschoenen en iets van een sjaal. Voor mij is dat het belangrijkste.

Maar het ligt ook aan of je rustig gaat wandelen of echt flink gaat hiken want dan word je vanzelf warm.

1 like

Zelf vind ik wandelsokken van het merk Falke heel fijn. Je hebt verschillende soorten, voor de winter maar ook voor warm weer

4 likes

Dit is niet de bedoeling van dit forum @Monica1. Je bericht is verwijderd.

Decathlon waarschijnlijk! Vaak hebben van die fiets Tshirtjes ook driekwart mouwen. Daar kan je misschien ook eens op googlen.

2 likes

Jaaa ik heb schoenen en een backpack gevonden! Echt super blij ermee en nu nog even goed inlopen! :slight_smile: helemaal zin om hem alvast in te pakken, hahaha

5 likes

Ik heb de schoenen toch terug gebracht, want het voetbed bleek niet helemaal plat en er zat een riggel op waardoor ik echt super veel pijn kreeg aan de bal van mijn voet. Nu heb ik vandaag nog 6 paar gepast, maar allemaal zaten ze ook niet lekker…

Ik lees ineens ook overal op internet dat je beter trail hardloopschoenen kan aandoen en nu wil ik dat dus bestellen, maar ik ga donderdag al :see_no_evil: ik heb inmiddels echt schoenen fomo en ben er de hele tijd mee bezig.

@Enim wat voor schoenen droeg jij?

1 like

afbeelding

Ik heb eindelijk ook een nieuw paar wandelschoenen! Ik moest een paar hebben voor ik de bergen en voor Nederland. Vooral heel licht (minimal) en ze zijn waterdicht. Echt geweldige schoenen dit. Ik heb alleen nog een slaapzak nodig en dan ben ik klaar voor de zomer. :grin:

6 likes

Mijn witte Adidas sportschoenen (Ultraboost) :joy: De camino was nogal een spontane ingeving bij mij :sweat_smile:

Maar eigenlijk zou ik ze zo opnieuw aandoen. Megalicht aan je voeten, zag heel wat mensen met blaren van zware hiking shoes maar ik had nergens last van.

2 likes

Je zou evt nog naar een hardloopwinkel kunnen gaan om wat aan te laten meten, in breda heb je er 1 die naast hardloopschoenen ook diverse outdooropties heeft. Kan je de naam pben als dat qua locatie te doen is.

1 like

Hee hebben jullie nog tips voor een fijne jas voor wandelen/in de natuur? Liefst water en winddicht maar niet te warm/zweterig😅. Maar wil ook geen te koude jas, kan dan wel altijd een fleece laagje aandoen. Ga in okt/nov door de USA reizen dus wel verschillende klimaten. Maakt het zo lastig vind ik!

Zelf vind ik de fjallraven kiruna jas heel fijn. Heb deze jas zelf een keer in de zomer gekocht op bol met 50% korting.

Goed waterdicht, niet heel zwaar, wel warm maar niet dat je het bloedheet hebt.

1 like

Ik woon in Noord holland, dus ga ze gewoon online ergens bestellen! Maar ik twijfel nu of het nog de moeite waard is omdat ik ze niet in kan lopen…

2 likes

Weet iemand hier een goedkoper alternatief voor?

Oh thanks ga me er even in verdiepen. Op t oog lijkt ie me te warm. Ik ga ook naar Florida en Hawaii… maar wel heel fijn dat die licht is! Bij bever is de gele in de aanbieding… Fjällräven Kiruna Padded Parka Dames | Bever

Deze lijkt me zelf ook wel fijn om te wandelen. Softshell dus rekt lekker mee. The North Face Shelbe Raschel Softshell Hoodie Dames | Bever

1 like