Ik zoek nog een waterdichte wandeljas voor de zomer. Geen soft shell, maar echt een dunne jas die alleen dient als bescherming tegen water.
Zalando heeft een aantal north face jassen in de sale, en vandaag nog 20% extra korting. Voor specificaties moet je wel even op een andere site lezen, daar is zalando niet zo’n held in. Ik heb zelf een tri climate jas besteld, die is water en wind dicht met inritsbare fleece. Ik heb nu ook vaak een fleece of vest met een dunner jasje aan, want ik heb het snel heet maar koel ook snel weer af. Alleen irriteert het me vaak dat ritsen/touwtjes/zakken en elkaar gaan haken. Dus ben benieuwd of zo’n inritsbare fleece anders is.
Als ik echt goede fijne schoenen heb, loop ik er zo op weg en hoef ik niet per se in te lopen.
Hoop dat deze bij jou ook zo zitten!
Was gister bij de Bever met mijn vriend voor onze vakantie. Verassend veel leuke kleding en precies van dit soort jassen, terwijl het in mijn ogen altijd een boomerparadijs was daar.
Ik heb er pas een gekocht van the north face, die hebben er meerdere en ze zijn erg fijn, water- en winddicht en goed van kwaliteit.
Die hebben ze ook bij Bever al vind ik Bever relatief duur altijd (Zalando heeft ze regelmatig met korting bijvoorbeeld)
Ja ik vind de Bever ook vaak duur! Koop er zelf alleen iets wanneer er korting is.
Ik merk bij de North Face vaak dat de mouwen voor mij echt te lang zijn, maar ik weet niet of ik de enige ben die daar last van heeft
Ik vind dat ze bij de anwb winkel ook goede kleding hebben voor een schappelijkere prijs! Al hebben ze bij andere outdoor winkels soms wel iets hippere merken, maar misschien ook de moeite waard.
Oke ik heb toch nog 5 paar trail schoenen gekocht, want ik kan het niet loslaten. Ik hoop echt dat er een paar goed zit!
Ik had zelf voor een lange reis met verschillende temperaturen een (dunne) softshell mee tegen de regen en zo’n ultra light down jasje tegen de koude. (Zo eentje die je in zo’n klein zakje kan proppen dus ook nog een compact om mee te reizen)
Als het dan koud was, deed ik deze gewoon allebei aan. Voor mij was dat echt een ultieme oplossing want in een tropisch klimaat wil je echt geen te warme jas aan en ik wilde ook geen zware jas meeslepen.
(Ga je naar Oahu trouwens? Of welk eiland ga je bezoeken? Ben jalooooers )
Thanks voor de tip. Had ook al zoiets gelezen dat een softshell ideaal is.
Over Hawaii… Dat ligt nog niet helemaal vast ;)! We hebben tot nu toe NY washington DC en Florida vastgelegd.
Dus nu alleen de westkust nog en Hawaii! Is Oahu een aanrader?We gaan 2 maanden weg. Nog genoeg te plannen😍. Wel overweldigend hoor aaah!
Ga ik ook maar weer eens kijken! Had er al een goede wandeljas voor de winter gehaald en die bevalt heel goed!
En ik hoop echt dat je nog een paar schoenen vindt die lekker lopen!
Mijn moeder heeft een heel fijne windstopper van de ANWB. Niet waterdicht, wel waterafstotend. En heel licht en dun, neemt haast geen plek in.
Deze: https://www.anwb.nl/webwinkel/p/6155/eviane-windbreaker-dames-lichtgewicht
Ahhh wat vet! Gaat vast een fantastische reis worden! Neem wel veel geld mee als je naar Hawaii wil, ZO duur daar
Off topic Oahu
Ik vond Oahu echt geweldig, al hoorde ik wel dat de andere eilanden (Kauai en Maui bijvoorbeeld) nog mooier zijn… maar goed, ik had geen geld meer over Honolulu is leuk om gezien te hebben, maar wel héél toeristisch. De hikes op het eiland zijn FANTASTISCH, alsof je op de set van Jurassic Park loopt. Ik was echt onder de indruk van de natuur. (Allemaal crappy telefoonfoto’s zonder filter)
Je kan gewoon zwemmen met deze gigant schildpadden
Ik heb de 3-in-1 Quest Triclimate van the north face besteld en wat een fantastisch ding. Heb getest onder de douche en ja, echt waterdicht.
Hij was in de aanbieding bij Wehkamp, nu voor 161 gekocht
Jeetje wat een gave foto’s! Dit is exact de reden dat we daar naar toe willen. Die overweldigende natuur! MJammer dat het zo duur is. Ik zit as we speak weer extra nachtdiensten te draaien om het allemaal te bekostigen. Haha!
Ik zag op de instagram van we12travel dat ze een culinair wandelarrangement aan het doen is (de Eifelsteig). Volgens mij is het dit: Wandelen zonder bagage: Eifelsteig - vulkanen - streekgevoel. Ziet er echt leuk uit dus ik dacht, ik tip het hier even! Ik ga het zelf in ieder geval onthouden.
Hoe gaat het trouwens op de Camino, @Sjern? En met je schoenen?
Lief dat je het vraagt! Ja gaat goed en is heel erg leuk! Inmiddels ookal in spanje. Vandaag was dag 6 en we zitten op ongeveer 155 km. Schoenen zijn oke, maar ik had vanaf dag 1 al pijn en inmiddels ook al blaren. Wandelen met een zware tas op je rug is echt totaal iets anders, hahah . Maar still going strong!
De dagen vliegen voorbij! Het enige wat je doet is vroeg opstaan, wandelen en dan komen we vrij laat aan(5-8 uur), gaan we douchen en wassen, een restaurantje zoeken en dan is het alweer tijd om te slapen!
Ik ga binnenkort op vakantie waar ik afwissel tussen de stad en natuurgebieden om te wandelen/hiken. I.v.m. beperkte ruimte in mijn bagage wil ik eigenlijk maar één paar schoenen meenemen (+ slippers). Ik ben dus op zoek naar een paar schoenen dat tussen sneakers en wandelschoenen in zit: geen traditionele zware bergschoen want ik wil het ook gewoon ”casual” kunnen dragen, maar het moet wel relatief wat steun/grip geven, dus ook geen slappe fashion sneakers.
Ik weet alleen niet zo goed waar ik dan op moet zoeken. Wat voor termen kan ik het best gebruiken? En heeft iemand tips voor een winkel waar ze een breed scala aan zulke schoenen hebben? Het liefst een fysieke winkel, ik heb best lastige voeten dus wil ze graag kunnen passen.
Een hele lijst eisen haha, maar hopelijk kan iemand me wat verder op weg helpen!
Afhankelijk van je stijl / wandelschoen voorkeuren: er zijn sneaker achtige trailrunners. Als je niet gewend bent om hiermee te hiken kan het wel wat belastend zijn in het begin voor je voeten!
Bv van Salomon of Asics, die hebben ook wel modellen die relatief neutraal Ik qua uiterlijk. Zag ook Adidas Terrex maar ik weet niet hoe goed die kwaliteit is.
Of leren bergschoenen? Heeft mijn voorkeur niet qua wandelcomfort maar die kun je afhankelijk van je stijl ook nog wel leuk stylen. Maar wel een grotere investering en je moet ze ook inlopen…
Ik snap dat je er in een stadje een beetje leuk wilt bijlopen, maar ik zou dat zeker niet laten voorgaan op goede schoenen om te wandelen!
Ik sluit me aan bij @Eileen. Zelf heb ik de Salomon X Ultra 4 (de mid-versie maar als je voor de lage gaat ziet het er echt uit als een sneaker). De trailschoenen van ON zien er ook mooi uit, heb zelf hun hardloopschoen en die vind ik heel fijn. Adidas Terrex vond ik zelf totaal niet lekker zitten (zien er wel erg leuk uit) maar dat kan persoonlijk zijn.
Weet alleen geen fysieke winkel die een breed assortiment heeft. Je zou een paar verschillende outdoorwinkels af kunnen gaan en van tevoren kijken welke merken ze verkopen. Anders verschillende modellen online bestellen als je nog genoeg tijd hebt (bergfreunde.nl heeft veel).
De N70 heb ik al vaak gelopen, maar blijf ik prachtig vinden. Iets langer dan drie uur, het is 15 km, maar met flink wat hoogtemeters.
https://www.staatsbosbeheer.nl/uit-in-de-natuur/wandelroute-n70-natuur