@Snork, ik reageer even hier.
Je kan de vierdaagse prima alleen lopen! Je hebt er echt genoeg aanspraak en kan zo met andere mensen meelopen.
@littlenumbers: als je je echt als groep aanmeldt (bijv zo’n wandelgroep) hoef je niet te loten. Er gelden dan wel wat andere regels dan wanneer je als individu loopt. Je moet bijvoorbeeld echt samen lopen en samen door de controles, je kan dus minder makkelijk je eigen tempo lopen. Als je ‘gewoon’ met een groepje loopt, heb je idd kans dat er mensen uit je groepje uitgeloot worden. Of dat ze een andere starttijd hebben (hoewel je dan vaak wel kan ruilen, of kan kiezen allemaal laat te starten).
Oh leuk! Ga er toch eens over nadenken of ik het dan volgend jaar eens wil gaan proberen. Maar wel eerst even erin verdiepen hoeveel tijd het gaat kosten qua trainen etc. Ben wel een hardloper maar dat zal zich zeker niet 1-op-1 vertalen naar wandelen vrees ik he
Ja het is echt leuk hoor! En idd, je hebt genoeg aanspraak, maar aan de andere kant is veel alleen lopen ook wel fijn!
Ik heb toen ook het schema van de website aangehouden en ik vond dat het trainen ontzettend veel tijd koste. Ik moest echt vaak dingen afzeggen omdat ik moest trainen, dat houd me ook wel tegen om weer mee te doen.
Ik heb mijn accomodatie trouwens gebonden via vierdaagsebed! En 3 dagen samen gelopen met een man die ik daar leerde kennen
@Sjern Ja ik kom dus uit een regio waar wandelgroepen eigenlijk niet echt bestaan of in elk geval veeeeel minder normaal is dus dat is even wat uitzoekwerk
& @littlenumbers @Fredje ik ben niet zo’n alleenloper denk ik, dus dat zou m’n voorkeur niet hebben. Vooral omdat het 4 dagen is en ik me tussen al die mensen toch nog wel eens eenzaam zou kunnen voelen. Zou wat stress van te voren weg nemen denk ik
Misschien protesteert je lichaam ook wel een beetje als je van 30min per dag naar 2,5 uur per dag gaat. Heb je het goed opgebouwd?
Goede schoenen gaan waarschijnlijk ook wel veel verschil maken. De hardloopschoenen van Hoka zijn erg comfortabel en zacht en lopen ook heel licht. Ik zou dan wel naar een hardloopspeciaalzaak gaan om meerere modellen te proberen. Andere merken hardloopschoenen kunnen ook fijn zijn, sowieso is het een upgrade van oude schoenen waar geen demping en steun meer in zit!
Ik heb het wel een beetje opgebouwd, in 3 a 4 weken dus misschien was dat toch iets te snel. (Al komt die snelle opbouw vooral een mental health ding dus minder is even geen optie, maar wel goed om in mn achterhoofd te houden).
Hardloopschoenen had ik nog niet aan gedacht, dankje! Ik ga er maar even een rondje wandelschoenenwinkel én hardloopschoenenwinkel van maken van de week.
Sorry beetje late reactie, maar ik heb de Vierdaagse in 2019 alleen gelopen. Dat wilde ik ook per se zodat ik met niemand rekening hoefde te houden. Grote verschil is misschien wel dat zowel ik als mijn ouders en ook mijn zus in de doorkomst dorpen wonen dus langs de route iedere dag wel een familielid stond en ik de regio ook goed ken. Toch vond ik persoonlijk dat eenzaam voelen wel meevallen, er zijn stukken waarbij er weinig aanmoediging is maar mijn ervaring is dat je toch altijd wel aanspraak hebt met andere wandelaars.
Mbt training: ik ben in februari begonnen met trainen en heb geen specifiek schema gevolgd. Ik liep zo’n 20km per week, soms op 1 dag maar soms ook verdeeld over avonden. Richting de Vierdaagse wat langere afstanden gedaan van 30km. Daarnaast bij een personal trainer gelopen voor spieropbouw omdat ik echt een lage belastbaarheid had. Voor mij de reden geweest om me toch niet in te schrijven dit jaar omdat mijn lichaam gewoon veel voorbereiding nodig heeft, dat verschilt per persoon!
Wanneer is iets een hike? Ik dacht namelijk dat het een verdere wandeling was of een hele pittige, maar ik zit in een insta loop vol Amerikaanse moeders die gaan hiken met hun 3 kinderen op hun rug en dat kan toch nooit betekenen dat ze +10 km gaan wandelen?
Volgens mij is dat net zoiets als reizen en vakantie, de definitie is in the eye of the beholder
Wandelen vind ik alles wat je doet in de bewoonde wereld, in de stad of het park. Hiking vind ik alles wat je echt in de natuur doet en wat geen stenen pad heeft en dan meestal zit daar ook hoogteverschil bij. Dus echt in het bos of in de bergen.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Sluit ik me bij aan. Als we op vakantie de bergen in gaan vind ik dat geen wandelen maar hiken haha
Ja oke, ik ben vooral benieuwd hoe ver die mensen dus lopen, maar dat kan alsnog een klein stukje zijn.
Ik ben erg allergisch voor het woord hiken, ik noem alles gewoon wandelen (of bergwandelen). Vind dat echt in de categorie #wanderlust vallen, en mensen gebruiken het te pas en te onpas volgens mij omdat ze wandelen een te duf woord vinden.
Sluit me daar bij aan maar in Nederland vind ik wandelen in de natuur dan nog steeds wandelen (tenzij in Limburg). Maar zelf gebruik ik het woord eigenlijk niet, ook niet in het Engels.
Is hiken niet gewoon trektocht in het nederlands?
Ik vind alles in Nederland ook wandelen inderdaad. Wat zeg je dan in het Engels? Want hiken is wel gewoon een normaal woord wat je daarvoor gebruikt, in het Nederlands snap ik dat het anders overkomt.
Gewoon walking meestal. Of bushwalking (haha nee hoor dat zeg ik niet maar mijn vriend en zijn familie wel). Kan dus even een ommetje zijn of meerdere dagen maar als het dat laatste is vertel ik het er wel bij.
Ik ga volgende week naar Luxemburg, hebben jullie nog bepaalden trails die echt een aanrader zijn? Ook bijvoorbeeld in mullerthal? Route 3 leek me mooi maar is wel lang(25 km). Voorkeur gaat uit naar max 20 km
Ik heb vorige zomer een lokale route gelopen die begon bij de Wollefsslucht en vanaf daar langs meer van die bekende punten ging. Ik vond dat het mooiste stuk wat we die dagen hebben gelopen en echt een aanrader! De eerste helft was wat meer klimmen etc, de tweede helft gewoon wandelen op een onverhard pad. Geen idee meer hoeveel km het was trouwens, maar sowieso niet meer dan 20.
We hebben trouwens geen rondje gelopen, we hadden dus een verschillend begin- en eindpunt. Bij lokale routes kun je vast wel iets vinden, en anders kan ik even navragen welke route het precies was.
Wat zonde! Zeker als je je ergens hebt laten helpen en opmeten…
Misschien kun je ze op vinted nog wel verkopen?