Ohh ja er zijn zeker mogelijkheden! Maar lijkt me inderdaad wel een hele tocht, maar het kan zeker
Misschien kun je denken aan Innsbruck met de trein? Vanuit daar zit je ook direct in de bergen en kun je verschillende kanten op
Oh wat leuk! Ik ga eind mei en heb er nu nog meer zin in!
In de PyreneeĂ«n kun je heel vaak naast hutten kamperen. Dat zijn dan soms gewoon private âtuinenâ van hutten maar vaker âbivouac zonesâ, waar wildkamperen is toegestaan. Dit is dus een soort van tussen camping en wildkamperen in want je kunt dan wel (gratis) gebruik maken van het sanitair in de hut en er zijn ook veel mensen om mee te kletsen. Als het dan wat comfortabeler gaat voelen kan ik wildkamperen van harte aanbevelen. In de Franse nationale parken is dat toegestaan als je na 19:00 opzet en voor 09:00 weer weg bent. In de praktijk zetten mensen vaak ietsje eerder al op. Heel veel plaatsen in de centrale PyreneeĂ«n zijn makkelijk bereikbaar met OV zoals Gavarnie en Cauterets. Vanuit Lourdes ga je dan met de bus verder. Routes die je kan lopen daar zijn de GR10 en de HRP, maar je kunt ook makkelijk je eigen rondje maken want allerlei andere routes zijn ook goed aangegeven.
Dit was ons wildkampeerplekje voordat we afgelopen zomer bij de Porte Du Marcadeau overstaken naar Spanje:
Voor de liefhebber een reminder: vanaf maandag start de tweede inschrijfperiode voor de Nijmeegse Vierdaagse, op = op!
+1 voor West Highland Way, voldoet aan al je criteria en is echt leuk om in je eentje te doen. Ik ben er zelf heen getreind, prima te doen maar je moet er wel een dag voor uittrekken en op tijd je treinen reserveren.
O sorry ik reageer op de verkeerde, was dus bedoeld voor @Zeester !
Edit: Misschien is (een deel van) de Skaneleden in Zweden ook iets voor je? Niet echt bergachtig, wel mooi, makkelijk en met de trein bereikbaar. Je hebt er niet echt campings, maar wel veel hutten waar je bij kunt kamperen en vaak ook wel iets van een waterpomp en zo hebt.
Heb je blogs gelezen erover en word steeds enthousiaster over deze trail! Vroeg mij wel af hoe je het met eten deed op deze trail. Nam je voor 9 dagen alles al mee aan tussendoortjes? Ontbijt en avondeten natuurlijk in hotel etc. Maar omdat ik last dat er verder geen supermarktjes waren?
Er is altijd wel een soort tankstationnetje of een soort campingwinkeltje ergens! Wij aten ook erg ongezond en vooral Marsen en mueslirepen en lunchten vaak onderweg ergens in een hotel bij een sightseeing plek. Maar je verbrand ook veel dus dat ging er wel in haha. Maar er is altijd wel iets te halen. En sommige mensen hebben ook buiten hun huis een winkeltje waar je dan geld in zoân kistje stopt
Ik zou wel aanraden om je te verdiepen in hoe je het beste blaren verzorgd, schijnbaar kun je dat het beste intapen (vriendin van mij had ook vierdaagse gelopen enzo) maar ze verkochten daar overal alleen maar Compeed! Dus zou zelf dat soort spullen wel meenemen.
Komoot?
Groene Wissel wandelingen kan je met gps track lopen, weer niet of je dat bedoelt.
Edit: hm, dat is ook niet echt een website. De routes staan wel op een site, maar denk dat je wat anders bedoelt.
Ik dacht klompenpaden ook, maar weet ik niet zeker. Die zijn ook bewegwijzerd, dus ook makkelijk te volgen zonder verdwalen.
Gebruiken jullie een wandelrugzak als je een dag gaat wandelen of een gewone rugzak? Ik heb deze besteld voor de vierdaagse(trainingen): Lowe Alpine Airzone Active 18 | Bever maar krijg hem gewoon niet comfortabel afgesteld
Heb je hem in de winkel gepast? Het hangt echt van merk / model en jouw figuur af welke tas goed zit. Dat kan je het beste in de winkel passen en je laten adviseren en niet online bestellen. Anders kan je even naar de winkel (terug) gaan om je te laten helpen met afstellen.
Nee online besteld, omdat ânormaleâ rugzakken ook al snel goed zitten en de reviews goed waren
Ga hem retourneren en misschien meteen maar laten adviseren voor een ander ja.
Voor een dagrugzak ben ik zelf minder kritsich, die weegt niet zoveel. Als je echt technische stukken doet is het natuurlijk wel belangrijk dat hij niet wiebelt en je alle bewegingsruimte overhoudt.
Wat vind je er niet comfortabel aan?
Maar je kunt beter gaan passen in een winkel als je echt wilt dat hij lekker zit. Afhankelijk van de lengte van je rug en je bouw zit een ander model / maat misschien beter.
Om een grotere / zwaardere rugzak goed af te stellen: altijd proberen om het gewicht op je heupen te hebben. Alle straps helemaal los doen en rugzak (met gwicht) aandoen en enkel de heupstraps aanspannen. De schouderstraps en die aan je borst aantrekken zodat de rugzak tegen je rug rug aanzit, zodat je evenwicht goed zit, maar niet zo strak dat het geicht op je schouders hangt.
Vrouwenmodellen zijn vaak beter aangpast thv de borststraps, zodat die iets hoger kunnen en niet over je borsten lopen wat oncomfortabel kan zijn.
Ik loop altijd met een heuptas tijdens mijn Vierdaagse (en training). Ik krijg heel snel last van mân nek en sinds ik een heuptas heb wil ik niets anders meer. Moet je wel even aan wennen omdat het gewicht op een andere plek zit, maar ik vind het top!
Wat stop je daar allemaal in (of juist niet haha)? Als ik bedenk wat ik allemaal mee wil nemen, denk ik niet dat dat erin past namelijk. Dacht zelf aan twee flesjes drinken (water en iets van sportdrank), brood en een paar repen, geld en dergelijke, poncho, pleisters en blarenspul, droge sokken etc⊠Dat is veel dus ik ben nu ook alvast aan het trainen met gewicht in mn rugzak
Nou je hebt heuptas = fannypack
Maar ook heuptassen meer zoals dit, die draag je dan op je rug. Daar past alles in wat jij mee wilt.
Bij mij kon dat er allemaal in! Inderdaad wat @Snork zegt, het zijn wel grotere heuptassen dan waar je in eerste instantie aan denkt.
Wat voor soort rugzak zouden jullie aanraden voor de Camino Portugués?
Ik ben me er een beetje in aan het verdiepen en wil misschien in mei of juni gaan, maar ik heb echt heel weinig wandelervaring Ik heb wel een backpack van 45 liter (die nu met mân zusje mee is tot eind mei), maar die vind ik eigenlijk niet zo comfortabel zitten dat ik mezelf er zulke afstanden mee op mân rug zie lopen. Maar veel kleiner wordt misschien dan weer te klein?
Ik zou er wat blogs over lezen! Er zijn super veel mensen die daarin zelfs pak tips geven en heel veel schrijven over welke rugzak je het best kan nemen. De meeste mensen lopen met een kleine rugzak(30-42l) en het is super belangrijk dat je rugzak lekker zit, dus als deze dat niet doet zou ik wel kijken voor een nieuwe rugzak!