Ik heb die etappe in twee delen gedaan, van Barcelos naar Balugaes en de dag erna naar Ponte de Lima. Op die laatste route ben ik inderdaad echt kilometers niets tegengekomen haha behalve kerken, maar goed daar kun je je op voorbereiden met veeeeel water en snacks.
Ik heb eerder de Camino gelopen van Sarria naar Santiago en daar is onderweg wel echt veel meer. In Spanje zijn veel meer locaties voor pelgrimsmaaltijden of winkeltjes etc, in Portugal vond ik dat veel minder. Ik vond Ponte de Lima echt een mega leuk stadje trouwens!
Ik heb hier drie namen van plekken om te slapen op de route die ik echt magisch mooi vond:
Arcos: Quinto de Sao Miguel
Balugues: Casas do Rio
Rubiaes (3 km daarbuiten verder op de route, waren de pittigste kilometers van mijn hele Camino haha): Casa da Capela
Ik heb overigens het idee dat er weinig plekken waren voor eten/toilet soms maar overal wel herbergen/pensions om te slapen hoor!
Oh ja nog een tip: in de eerste tientallen kilometers kun je soms kiezen voor een omweg, dat is omdat je anders steeds langs de snelweg loopt. Ik vond dat echt mega gevaarlijk dus ik raad zeker die omweg aan, scheelt niet heel veel kms en is zoveel mooier en fijner lopen. Oh ja en ik vond het nu al best heel warm qua lopen (25+) en ik ben de eerste dag bij bewolking echt meeeega verbrand dus een pet of iets voor op je hoofd en factor 50 is echt een must)