Hierbij nog mijn camino samenvatting haha:
Ik vond het heel tof en bijzonder! Maar ook heel pittig. Ik deed maximaal 18 tot 22 kilometer per dag en dat ging (met 30 kilo overgewicht) qua conditie eigenlijk prima en ik heb ook geen last gehad van knieën of enkels. Wat het heel pittig maakte was de blaren. Die kreeg ik een paar dagen geleden en ze waren ook allemaal open en er zat ook nog een ontstoken bij waardoor de afgelopen 2 dagen echt hels waren. Maar ik heb het gehaald haha.
Ik heb qua route de centrale gedaan en ben gestart in Barcelos. Route was echt supermooi en een aanrader! Achteraf had ik wel liever ook een stukje kust willen doen.
Oh en het sociale bleek ik uiteindelijk toch wel fijn te vinden
ik had de laatste dagen een fijn, klein groepje verzameld waar ik af en toe mee samenliep of at en we hebben elkaar er echt wel door heen gesleept de laatste twee dagen.
Aanraders qua stops vond ik Balugães (Casas da Quanta da Cancela is echt fantastisch mooi), Ponte de Lima (leuk stadje), Valenca (leuk stadje, vond ik mooier dan Tui ook) en albergue Avoa Regina in Redondela (mega lieve eigenaren en heel mooi verhaal ook hoe de albergue is ontstaan). Afrader vond ik O Porriño (grote stomme stad) en ik zou achteraf iets verder doorlopen dan Padron om de laatste dag korter te maken.
Ik had wandelstokken gekocht, maar ze eigenlijk niet gebruikt. En qua backpack deze (https://www.decathlon.nl/p/rugzak-voor-bergwandelen-mh500-30-liter/_/R-p-310083). Fijne rugzak! Je kon er vanaf boven in, maar hem ook open ritsen vanaf de zijkant. Er zaten ritsjes bij de heupen en genoeg losse vakken. Enige nadelen: waterfles kon je er maar aan 1 zijkant in doen (vond ik qua evenwicht vervelend als ik een grote fles deed) en ik kon de wandelstokken maar aan 1 kant handig vastmaken ipv 2 want aan de andere kant zaten geen lussen.