Wandelen/hiken en trekking

Ik ben er een keer geweest, in het dorpje Stara Fuzina bij het meer van Bohinj. Van daaruit dagtrips gemaakt en omdat ik in m’n eentje was durfde ik niet helemaal de bergen-bergen in. Maar tijdens die dagtrips wel echt mooie uitzichten gehad en veel vond ik makkelijk te bereiken vanuit daar (ben er zelf een dag of 4/5 geweest en heb elke dag een andere wandeling gemaakt

Volgens mij kon je van daaruit ook een huttentocht doen, maar aangezien ik dat zelf niet gedaan heb weet ik niet hoe hoogtevrees en beginnersproof die is

1 like

Op alltrails kan je betrouwbare informatie vinden over verschillende routes. Toevallig was Slovenië ook mijn eerste keer bergen en ik had mij daar wel in vergist. Veel glad en stijl, met losse steentjes waardoor ik weinig grip had. Met de kennis van nu had ik het wat professioneler aangepakt.

1 like

Ik heb adidas terrex gekocht als wandelschoenen maar krijg nog zo snel blaren aan mijn hiel. Iemand tips om ze sneller in te lopen?

Heeft iemand al eens gewandeld bij de Hoge Kust in Zweden en nog tips qua hikes? We zijn nu onferweg daar naartoe en ik wil graag flink wat rondwandelen en genieten

Hebben we allemaal ons kruisje? :smile:

Ik ben trots dat ik het geflikt heb met veel pijn en blaren, maar mij zien ze nooit meer hahaha. Volgend jaar weer feesten

26 likes

Ja ik drie weken geleden. We zijn via de westingang geweest van skulekogen, het nationale park daar. Kan je alleen zeggen dat je de makkelijke route daar moet overslaan want dat is niks aan. En dat je geen plekje op je lichaam moet vergeten qua muggenspul :joy:

3 likes

Ik heb op het moment aandelen in Mygga!

Ja de makkelijke wandelingen sla ik over. Loop ook liever niet tussen complete families.

Ik leef voor Centaura. Eigenlijk voor de hond gekocht, maar het is ook geschikt voor mensen en het ruikt heerlijk. Maar de eerste hike in Noord Zweden was ik zo dom om een strakke sportbroek aan te trekken en mijn benen niet in te spuiten. Dwars door mijn broek heen meer muggenbulten dan ik in mijn leven gehad heb :see_no_evil:

Trouwens ook de eerste etappe van de kungsleden bij Tärnaby half heen en terug gelopen. Echt mooiste wat ik ooit gezien heb. Wil sowieso terug voor een meerdaagse hikes, want dan kan je pas bij bepaalde andere nationale parken komen. Je staat wel al meteen in een prachtig tundra landschap met overal waar je kijkt niks dan natuur :heart_eyes: voelt echt als het einde van de wereld.

1 like

Jaaaa! Ben zo blij! Echt wel flink pijn geleden haha

18 likes

Pfff ik heb het gevoel dat ik nog steeds aan het herstellen ben joh, ben zo moe, komt geen einde aan! Hoe gaat het met jullie @Stofdoek @Wasbeer ?

Haha zo toevallig, wilde hier ook net iets posten! Herkenbaar hoor, van die vermoeidheid. Ik kan lang slapen en nog steeds een dutje doen overdag. Ik ga zo wel naar de huisarts want ik heb een hele dikke linkervoet en knie die steeds meer pijn gaan doen, ik vermoed een peesplaatontsteking in m’n voet :cold_sweat: Kan ook niet op m’n linkerbeen staan. Heb het even aangekeken want dacht eerst dat het bij het herstel hoorde, maar van m’n rechtervoet helemaal geen last meer dus dat was het teken om toch maar aan de bel te trekken. Ook echt kut icm mijn werk, want dat is de hele dag staan :frowning: Hoop bij jullie geen blijvende klachten verder?

1 like

Ik moet zeggen dat het herstel bij mij 100% is meegevallen. Spierpijn heb ik eigenlijk niet gehad, alleen vermoeide voeten en moeilijk lopen door de blaren. Deze week het hardlopen weer opgepakt, maar merk wel dat mijn spieren dan sneller vermoeid zijn dan voorheen.

@Stofdoek wat naar, hopelijk is het niks ergs!

2 likes

Wat fijn! Dat scheelt al een hoop.

Huisarts gaf aan dat hij een kleine breuk vermoed :frowning: Nu dus onderweg naar het ziekenhuis om een foto te laten maken.

2 likes

In het middenvoetsbeentje toevallig? Dat heb ik in maart gehad tijdens het trainen en deed flink zeer ja!

2 likes

Ooh wat klote zeg! Hou ons op de hoogte, hoop dat het meevalt!

4 likes

@California Ja het is een marsfractuur. Een kleine breuk in het middenvoetsbeentje. Ik hoef geen gips gelukkig, wel stevige en strakke schoenen aan. Het zou dan vanzelf moeten helen. Doet wel flink pijn inderdaad :cry:

6 likes

Noo wat balen! Sterkte met herstellen, hopelijk valt het mee!

2 likes

Heeft iemand ervaring met de quechua/forclaz afritsbroeken van de decathlon? Is dat een beetje aan te raden of kan ik beter investeren in een een wat duurdere broek? (Ik ben van plan om eind deze maand 2 weken vrijwel dagelijks te wandelen in wyoming, bergachtig gebied maar het zijn dagwandelingen’)

Ik heb twee weken in de himalaya gelopen met mijn afristbroek van decathlon en was helemaal prima. Daarna ook nog een halfjaar mee op reis geweest tijdens allerlei (meerdaagse) hikes. Maar ik heb verder wel een heel gemakkelijk lichaam waar alles opzich wel op past.

1 like