Wandelen/hiken en trekking

Ik pas die broeken niet, maar m’n vriend heeft volgens mij een quecha en een forclaz afritsbroek en vindt ze allebei prima, maar forclaz wel iets fijner (betere ritsen ofzo en zit afgeritst lekkerder zei hij geloof ik). Zijn dan wel geen vrouwenmodel maar heb 'm iig niet horen klagen over de kwaliteit!

1 like

@Pandava @Chuckie Bedankt voor jullie snelle reacties. Dan ga ik dit weekend even naar de winkel om te kijken of zo’n broek past en anders kijk ik even verder!

Ja die forclaz broeken zijn echt prima van kwaliteit!

Ik vind ze zelf van pasvorm alleen niet echt gemaakt voor een lijf met meer rondingen. Maar da’s een frustratie bij veel outdoor merken, alsof enkel vrouwen met een atletische bouw gaan hiken. Of het zijn gewoon mannen modellen met roze / paars / turkoois accent :smiling_face_with_tear:
Laat staan als je ook nog plus size zoekt.

1 like

Maar echt! Ik ben slank en ik heb er al moeite mee… Ook met mijn Decathlon-afritsbroek. Ik heb hem in 2 maten groter, maar zou de volgende keer voor 3 maten groter gaan.

@Kees als je gaat passen, echt even goed squaten, knieen omhoog en alle andere bewegingen die je kan bedenken uitproberen.

1 like

Wat nemen jullie qua eten mee tijdens een hike? Verder dan een banaan, knijpyoghurt of krentenbol kom ik niet. Het liefst iets wat snel energie geeft en graag een gezonde optie.

Ja ik zoek ook al tijden een wandelbroek. Wat een draaaaama. Ik wandel deze vakantie maar in mijn sportlegging als het fris is, ik heb de hoop opgegeven.

neem eigenlijk altijd leftover pasta mee haha, maak ik dan de avond ervoor
en als het koud is soep in een thermos

2 likes

Zo slim om soep mee te nemen, heb ik eigenlijk nooit over nagedacht, thanks!

2 likes

Ja goede tip! Ben ook fan van mijn wandelbroek van Wolfskin, zeker het geld waard!

2 likes

Ik weet niet zo goed in welk topic dit past, misschien hebben jullie tips.
Weten jullie fijne regenlaarzen waar je ook goed op kan lopen?

Edit: ik zoek iets voor (bos)wandelingen met mijn kinderen bij slecht weer. Waarmee we samen in de plassen kunnen stampen, maar waar ik ook lekker op kan lopen.

Ga ik die eens bekijken! Volgens mij heb ik die nog niet aan gehad.

1 like

Ik zou lekker waterdichte wandelschoenen kopen met goretex!

2 likes

Was even benieuwd hoe het nu gaat?

Lief dat je het vraagt! Langzaamaan iets beter, maar nog niet heel goed. Herstel gaat wel voorspoedig, maar moet wel op 4-6 weken rekenen. Ik ben nu nog volledig ziek gemeld van werk helaas. Mijn werk is eigenlijk de hele dag alleen maar staan en dat kan ik momenteel nog niet. Hopelijk mag ik van de bedrijfsarts snel beginnen met opbouwen, want ik verveel me enorm thuis :frowning:

Desondanks twijfel ik er niet aan om volgend jaar weer te gaan lopen, ik heb gewoon domme pech gehad dus volgend jaar sta ik zeker weer aan de start! En hoe gaat het met jou, nu je alles een beetje hebt laten bezinken?

3 likes

Thanks voor het meedenken! Goede schoenen heb ik al wel, maar zoek nu echt laarzen. Vind het een beetje zonde van mijn goede wandelschoenen om er echt mee in de blubber te stampen (dat wil ik wel kunnen doen samen met mijn kind) en vind dat ook wat lastiger schoonmaken dan laarzen :blush:

1 like

Ik ben super blij met mijn Fjallraven Nikka Curved. Ook van andere broeken hebben ze een curved-model.

1 like

Voor de lange afstandslopers hoe veel kilo aan spullen hebben jullie mee? Probeer echt light in te pakken maar vind de tas nog steeds vrij zwaar haha. En hoeveel water nemen jullie mee voor het lopen van 20/30 kilometer?

Hmmm 7/8 kilo zonder water en vaak anderhalf liter water, maar dan wil ik wel nog ergens bijvullen

1 like

Ik had tijdens de camino ook 7 kilo geloof ik en ongeveer een liter water bij me, maar ik kon wel veel bijvullen of kopen onderweg.

1 like

Oké dank dan ga ik dag 1 proberen met een liter en bijvullen waar kan. En proberen toch nog wat spullen/kleren eruit te halen.