Wandelen/hiken en trekking

Thanks, ik ga het een poging wagen! Dat ik last had van mijn schenen was overigens na 200km, dus ik debk dat ik vooral niet te gek moet doen of te zwaar moet gaan. Eventueel sla ik porto covo over.

Wat voor schoenen had jij? Ik heb wandelschoenen met mesh, lijkt me voor zand niet zo fijn, dus ben al aan het kijken voor geschikte schoenen. Of mijn tevas voor zandstukken gebruiken.

1 like

Ik heb een 1 ettape/lus gelopen en vond het super mooi e goed aangegeven! De hele tocht staat ook nog op mijn lijstje want portugal is zo een fijn land!
Heel veel plezier alvast!

1 like

Ja love Portugal! Nu al zin in pastel de nata, wijn en verse octopus.

Wij gaan deze zomer naar Noorwegen met onze baby van dan 10 maanden. We hebben zo’n rugzak gekocht waar hij achterin kan. Helemaal zin in. Wel benieuwd hoe het ons gaat bevallen met zo’n kleintje mee, echt nog geen beeld van hoe we dat gaan doen met slaapjes enzo.

1 like

In de rugzak! Mijn dochter valt nog steeds als een blok in slaap in de draagzak. Hoop dat ze deze zomer als ze 2 is dat nog steeds doet.

3 likes

Kan het me echt niet meer herinneren. Ik zou denken trailrunners, en wellicht met gaiters om het zand uit m’n schoenen te houden? Dat zou ik nu kiezen iig.

2 likes

Ik vond dit een leuke wandeling, wel een stukje rijden vanaf Sölden want dat ligt vrij diep in het dal. Wellicht nog wel een grotere lus te maken dan 8km.

Daarnaast vond ik de Stuibenfall ook echt een heel erg gaaf, kun je ook mooi wandelen!

Stuibenfall

6 likes

Wat heb je uiteindelijk gewandeld?

Ik heb uiteindelijk via het nationaal park de Duinen van Texel en het strand richting ecomare gewandeld, en op dag 2 over het strand richting de Slurfter en dan terug door de duinen. Was er maar 2 dagen anders had ik meer gewandeld!

3 likes

In het oetztal (waar solden in ligt) zijn echt superveel mooie en leuke wandelingen. Ligt er net aan wat je zoekt qua lengte en zwaarte. Bij de vvv ook gratis boekje te halen met allerlei wandelingen maar ik kan je ook wel tips geven als je concreter aangeeft wat je zoekt

1 like

Deze is top!!

https://www.wandelnet.nl/wandelroute/715/Texel-%28dag-1%29

Ik ben bezig met het plannen van een meerdaagse huttentocht, vorig jaar heb ik er eentje gedaan die door een organisatie geregeld is, maar ik dacht, dat kunnen we prima zelf. Wat een gedoe zeg! Van uitzoeken naar wat een handig startpunt is, buslijnen, taxi’s, wat zijn leuke hutten, hoeveel afstand op een dag is haalbaar, wat is een mooie route, accomodaties waar je minstens drie nachten moet blijven, etc. Gaat helemaal goedkomen hoor, maar ik had het een beetje onderschat.

Wel heel veel zin in!

3 likes

Zoek je de tocht helemaal zelf uit?
Ik plan het ook altijd zelf, maar vaak wel een bestaande tocht. Dan is het alleen een kwestie van de logistiek bekijken, afstanden plannen en beschikbaarheid van de hutten checken.

Jaa deels! Het is een tocht uit een boekje, met wat eigen aanpassingen. Maar dan staat er bijvoorbeeld dat je in een bepaald dorpje moet overnachten, waar er dus alleen hotels met minstens 3 overnachtingen zijn. Of dan staat er dat er in de zomer een bus rijdt naar een bepaald dorpje, maar dan vind ik het wel fijn vast te weten of die bus uberhaupt nog gaat, en zo ja, hoe vaak. Al kun je natuurlijk altijd een taxi nemen!

Hoe doe jij je inspiratie voor tochten meestal op?

Ik zoek het vaak samen met iemand uit die meer ervaring heeft, dat scheelt.

We hebben een auto, dus de reis ernaar toe is al makkelijk. Dan proberen we of er een rondwandeling is, dan heb je helemaal geen gedoe met ov. Anders is er alleen een ritje van het eindpunt naar de auto terug. We overnachten de eerste nacht vaak in een simpel hotel. De eerste wandeldag nemen we dan de lift naar boven en starten we. Onderweg overnachten we in hutten (we gaan dus niet meer naar een dorpje beneden), dat is altijd voor 1 nacht. Soms voegen we etappes samen, dan lopen we 2 etappes op 1 dag en hebben we de originele hut van dag 1 als ‘lunch hut’.

Inspiratie haal ik vaak gewoon van internet. Zoeken op meerdaagse huttentochten, staan vaak al de etappes per dag en de afstand bij. Als we dan een goede indicatie hebben, kijk ik of er in de reiswinkel een boekje is, of we halen een goede kaart met hoogtemeters voor de route. We lopen wel altijd een route die aangegeven staat met bordjes.

1 like

Hebben jullie ook zo’n last van opgezwollen vingers? Door de warmte is het nog sneller heb ik het idee. Dus nu maar een beetje gelopen alsof je van die wandelstokken hebt en dat hielp wel iets maar zag er niet uit. Wat doen jullie er tegen?

Ik loop soms even met mn handen omhoog (op schouderhoogte) voor de rest omarm ik mijn zomerse worstenvingers

4 likes

Google eens naar wandelstokjes! Dat zijn kleine houten stokjes die je kunt vasthouden om zwelling te voorkomen, dus geen trekking poles.

3 likes

@TantePollewop en @oliverqueen bedankt voor de tips! Ik ga het proberen en hopelijk voelt het dan niet meer zo naar aan.

Hé hoi mensen,
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik geen regels over het hoofd heb gezien. Mijn naam is Pauline en ik wandel nu al graag in de bossen nabij maar deze zomer wil ik graag een tijdje de bossen in of bergen op om een trektocht te maken. Sinds paar weken zoek ik al wat op het internet, maar er zijn zoveel opties qua routes en soorten wandeltochten dat ik niet meer helemaal helder heb hoe verder te zoeken.
Heeft iemand tips voor een wandelroute wandelbaar in een week binnen europa waarbij ik onderweg kan kamperen of misschien in hutten kan overnachten voor een beginnend trektochteling? :^)
Groetjes Pauline

4 likes