Wandelen/hiken en trekking

Bij sommige schoenen kan je de zool laten vervangen, misschien de moeite waard om na te vragen? Mijn wandelschoenen zijn van Meindl, maar ik hoor eigenlijk niet in dit topic, want ik wandel echt niet zo veel.

2 likes

Ik draag tegenwoordig van die yoga sport bhs, dat zou je ook kunnen proberen. Iets minder harnas dan een stevige sport bh maar wel meer steun dan een bralette.

2 likes

Dat snap ik dat dat balen is.
Zelf heb ik Han Wag wandelachoenen, wandel ook veel. Maar de zool slijt daar niet snel van.
Ik denk dat het ook erg verschilt per merk

2 likes

Wat @Peachpuff ook zegt. Bij de bever kunnen ze zolen vervangen. Dat scheelt ook weer ten opzichte van volledig nieuwe schoenen aanschaffen.

Als je toch nieuwe wilt: Ik heb zelf schoenen van meindl. Erg tevreden mee!

3 likes

Bedankt voor de tips, ik wist niet dat je die zolen kon laten vervangen! Ga ik daar eerst eens naar informeren!

Bij Lowa kan het ook (in ieder geval bij mijn renegade schoenen met vibram zool), zeker de moeite waard. Ook wat duurzamer dan elke keer een nieuwe schoen moeten kopen.

1 like

Ik heb Lowa Renegades, ze zijn nu wel echt aan vervanging toe maar heb ze sinds 2012. En hebben heel wat lange wandeltochten en reizen van meerdere maanden doorstaan :slight_smile:

1 like

Ik heb Lowa’s en loop er inmiddels al bijna 20 jaar op en heb 1x voor 70 eu de zolen vervangen!

2 likes

Ik vind The North Face (niet per se schoenen) kwalitatief minder goed dan de andere merken die hier worden gemeld. Mijn schoenen van Meindl houden het bijv. al jaren vol zonder veel slijtage. Ik gebruik die wel echt meerdere keren per jaar voor lange wandelingen (ook in de bergen).

3 likes

Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan hoeveel @PrincessPeach haar schoenen gedragen heeft. Meerdere keren per jaar voor lange wandelingen gebruiken vind ik ook niet veel eerlijk gezegd, natuurlijk gaan ze dan lang mee. Wekelijks dragen of veel op asfalt lopen heeft ook invloed op de slijtage.

1 like

Ik heb de voorbereiding + Vierdaagse op m’n Lowa’s gelopen en die zien er nog als nieuw uit. Denk in totaal zo’n 600 km mee gelopen. Laat je wel echt goed adviseren, het ene merk is de andere niet en is ook van veel verschillende factoren afhankelijk welke wandelschoenen voor jou geschikt zijn.

2 likes

Deze beha’s van Brooks vind ik heel fijn, stevig maar echt een super comfortabele stof. Echt totaal geen harnas!

1 like

Ja, ik was ook wel een beetje vaag. Even ter toelichting: ik heb mijn schoenen nu ong. zes jaar. O.a. gebruikt voor de Vierdaagse (incl. trainingen) en ik schat elk jaar een of meerdere meerdaagse trektochten door de bergen. En dat staat nog los van regelmatig ‘gewone’ dagwandelingen in Nederland. Mijn Meindl’s houden het in mijn geval nog steeds goed vol, ook al zitten er zeker paar duizend kilometers op. De zool is niet meer als nieuwe, maar kan er nog wel mee door. :slight_smile:

2 likes

Ja love m’n Trailrunners naar ze zijn zo niet duurzaam :weary: Zou ze graag laten herzolen, maar dat kan ook niet zomaar. 1 paar heb ik op vier weken versleten :smiling_face_with_tear:

1 like

Bedankt voor de tips allemaal! Ik loop gewoon hier in Nederland, ook geen lange tochten, langste was 15 km, maar wel grotendeels allemaal op asfalt. Ik neem de tips mee als ik nieuwe moet kopen, ik ga eerst eens kijken of er nieuwe zolen onder kunnen.

Ja, ik ben ook gek op mijn trailrunners, maar ze zien er echt uit als afgetrapte sneakers met allemaal gaten erin terwijl ik ze nog maar een jaar heb!

Moet eigenlijk ook wel nieuwe, maar vind het ook lastig te zeggen wanneer ze echt niet meer kunnen.

@PrincessPeach als je op asfalt loopt zou ik zeker trailrunners aanraden!!! Ik vind het echt jammer dat ik die nog niet kende toen ik de vierdaagse liep.

2 likes

Ik heb echt vierdaagse fomo :smiling_face_with_tear: volgend jaar ga ik weer meedoen hoor haha

4 likes

Heeft iemand toevallig nog een tip voor een mooie route rondom Ermelo of het Leuvenumse bos. Graag zo veel mogelijk in de natuur en tussen de 15 en 20 km. Komoot geeft niet heel veel inspiratie deze keer.

1 like

Gebruik je de website van Frankwandelt wel eens? Vind ik zelf wel een fijne om wandelingen op te zoeken.
Deze is iets langer (22km). Heb hem zelf niet gelopen, maar ziet er goed uit: OV-stapper Leuvenumse Beek dag 1: Ermelo - De Zwarte Boer

3 likes

Dankje! Ik kende zijn website nog niet dus heb er daar mooi eentje uitgezocht!

2 likes