Wandelen/hiken en trekking

Ik heb me na de reactie van @anon81378386 me verdiept in de zesdaagse, maar de timing en het feit dat je kampeert vond ik allebei niet zo prettig. Niets tegen kamperen, maar dat heb ik al minstens 15 jaar niet meer gedaan en ik vind de tocht zelf al uitdaging genoeg! Ook wil ik eens ervaren hoe het is om dagenlang met alleen mezelf te wandelen.

Wat betreft schoeisel vind ik wandelschoenen op het strand ook niet prettig. Ik heb gisteren zo’n 10 kilometer langs de branding op blote voeten gelopen en merk dat de spieren/pezen vanaf de bal van m’n voet naar tenen toe wat vermoeid zijn. Ik vermoed omdat je bij elke stap wegzakt in het zand, waardoor het extra kracht kost. Ik neig nu naar Teva sandalen of lekker blote voetjes (die dan tegen die tijd wat opgetraind zijn).

Heb je wat aan deze link?

2 likes

Ik koos voor de duinen vanwege de afwisseling. Ik hou van het strand maar alleen daar lopen, dat vind ik dan weer niets. En het was toen heel wisselend qua weer met veel wind, dus dan loop je daar ook meer beschut. Maar blijft een aanrader. Waar wil je allemaal langs?

Nou, het is ook nog eens kamperen op voetbalvelden met gedeelde voetbalkleedkamerdouches en vies eten dus je mist er niks aan haha.

2 likes

Ik wil gaan wandelen met m’n dochter, in de kinderwagen of in de draagzak op m’n rug. Ik zou wel graag betere wandelschoenen willen, deze heb ik 8 jaar terug bij de decathlon gekocht en hebben hun beste tijd wel gehad.
Ik verwacht niet dat ik buiten Nederland ga wandelen, en ook niet op het strand of de duinen. Wat zijn dan handige schoenen? Barefoot, trail runners, hoge wandelschoenen.
Ik heb brede voeten, steunzolen. In het dagelijks leven draag ik sneakers en birckenstocks.

En mocht iemand tips hebben hoe dit aan te pakken, graag! Ik heb nu wat routes van 5 km in de omgeving opgezocht maar zou uiteindelijk ook graag dagtochten met d’r willen doen als dat niet te ambitieus is.
Ze is trouwens 2 jaar, dus een vertragende factor in het wandelen haha.

1 like

Ja! Zeker heb ik daar wat aan, fijn! :pray:

1 like

Afwisseling kan ik me goed voorstellen hoor! Ik ben juist benieuwd wat het met lichaam en geest doet als ik dagenlang hetzelfde uitzicht heb.

Ik wil van Scheveningen naar Texel lopen, de precieze stops moet ik nog een beetje uitkienen, maar ik ga waarschijnlijk mikken op zo’n 20km per dag.

1 like

Hoi! Ik wil misschien in oktober in mijn eentje de Dutch Mountain trail lopen. Weet jij nog welke b&b’s je had geboekt? :blush: Nog andere tips ook naast wat je al noemt?

Overigens heb ik nog nooit in m’n eentje een meerdaagse tocht gelopen dus vind het ook een beetje spannend. Maar goed, ik wil meer dingen voor mezelf leren doen en ondernemen dus moet echt uit mijn comfortzone. Nu is het alleen wandelen niet zo’n probleem, wel het alleen verblijven in een hotel of b&b haha.

1 like

Ik heb dit weekend een tent (toch msr hubba hubba!), matje, slaapzak en kussen gekocht! Ik twijfel dus alleen over mijn slaapzak of die niet te koud is. Comfort temperatuur is 9 graden, maar ik ga 5 maanden on nieuwe zeeland lopen en denk dat het miss toch te koud is? Vind het zoo lastig in te schatten

Iets anders: om alle uit te proberen wil ik ook de dutch Mountain trail lopen, maar de camping die worden aangeraden zijnn gewoon 50 euro per stuk. Vind dat echt heel duur en nu wil ik uit princiepe al niet hahaha. Iemand anders nog een aanrader voor een leuke trekking in (of rondom) nederland van ongeveer 3 dagen?

3 likes

Ja dat lijkt me zeker niet warm genoeg voor alles. Ik zou toch naar een comfort temperatuur van rond 0 graden tot 5 ongeveer gaan.
En goede keuze van tent, ga je lang blij mee zijn!

Edit: oh ik lees nu dat je hem al gekocht hebt! Kun je nog ruilen? Zeker is ook nogal sterk gezegd, maar ik had daar echt niet warm genoeg mee gehad! Je kunt natuurlijk warmbloediger zijn, en met een puffer aan slapen ofzo!

3 likes

Ja ik kan hem nog ruilen! Ga ik dan ook doen! Bedankt voor de tip!

Hier staan wel hele leuke wandelingen op!

50 euro leek me erg veel voor alleen met een tentje kamperen (dat betalen we met 2 personen en caravan al nooit in nederland)

• boerderijcamoing limburgerhof is 7,50 per nacht
  • hoeve de gastmolen onderveer 15
  • boerderijcamping berghemmerhof ook rond de 15 e
  • camping grensheuvel 17 e
  • camping oosterdriessen, deze is wel duur! 32,50 maar je zou kunnen bellen om te vragen of ze een trekkersveldje hebben. Ik zie ook camping de bosrand in de buurt, maar weet niet hoe dat op de route ligt (rond 12 e)
    Campings gevonden via: https://www.pippinhikes.nl/post/overnachten-dutch-mountain-trail

Lijkt me een wel een hele mooie route! Wil hem ook een keer gaan lopen nu

Wow heb je dit gewoon uitgezocht!! Ik ga even kijken waar alles ligt maar super bedankt!! Dit zijn de betere prijzen! En ja ik zag dan campings waarbij alle plekken dus dezelfde prijs hadden, terwijl je voor 1 nacht zonder stroom natuurlijk niet hetzelfde wil betalen als voor een caravan!

2 likes

Haha ja werk ontwijkend gedrag en lijkt me zelf ook een leuke route! Heb inderdaad niet gekeken hoever alles van de route is, maar zag op google maps best wel veel campings dus misschien zijn er nog wel betere opties

1 like

Heeft er hier iemand al eens de fishermen’s trail gelopen in Portugal?

1 like

Ik heb 1 etappe gelopen en dat was heel mooi en goed aangegeven. Ik wil hem super graag nog een lopen!

1 like

Weet iemand of er een Nederlandse vlogger is die de Nijmeegse 4 daagse heeft gewandeld en heeft gevlogd? Vind ik leuk om te zien! Ik kijk nu een Amerikaans stel uit Denver, die waren overgevlogen om de 4 daagde te wandelen.

1 like

Geen Nederlanders maar Kara en Nate hebben ook gevlogd! Ik weet niet of je hun bedoelde want geen idee of zij uit Denver komen :see_no_evil:

5 likes

Niet bekende vloggers maar @helenedenbreejen en haar dochter @kaylee_den_breejen kwamen in aanloop naar de wandelvierdaagse steeds op mijn fyp. Heerlijk kneuterige vlogs hahaha