Ja ik kijk Kara en Nate! Zo vermakelijk
Ja, volgens mij zag ik hun op TikTok inderdaad voorbij komen!
Ik ga over twee weken 3 dagen wandelen in Zermatt (o.a. Hornlihutte). Vinden jullie een wind/waterdichte jas een must?
Je gaat wandelen in de bergen, dan moet je goed voorbereid zijn en daar hoort ook een waterdichte jas bij.
Oke thanks! Ben al bezig met goede kwalitatieve aankopen, maar ik onderschat het ergens ook wel een beetje.
Iemand tips voor dames outdoorjassen met echt lange mouwen (185 cm). Ik ben het zat om onflatteuze mannendingen te moeten kopen omdat alles te kort is.
100% ja!! Misschien heb je hem uiteindelijk niet nodig (maar waarschijnlijk wel). Als je hem echter nodig hebt dan ben je ook heel blij dat je het hebt. Zonder waterdichte jas de bergen in voor meerdere dagen klinkt onverstandig
Ik heb niet specifieke lange mouwen maar vindt mn outdoor jassen van de anwb echt heel fijn!
Ja je hebt echt een regenjas nodig in de bergen. Ik zou net zeggen dat je hem waarschijnlijk niet nodig zult hebben, maar je moet dat gewoon bij je hebben just in case.
Hoeft ook geen speciale dure wandeljas te zijn ofzo.
Denk je er over na om deze (deels) te lopen? Alles in mij schreeuwt (om persoonlijke redenen) om een aantal etappes hiervan te lopen (van Porto Covo naar Aljezur). Ik heb er veel over gelezen en YouTube videoās gekeken om een beeld te krijgen van de route en de plekjes. Het lijkt me echt prachtig, wel met een aantal pittige stukken (door het zand).
Omdat ik vast zit aan vakantieperiodes (door mān werk) denk ik aan de herfstvakantie (en hopelijk is het dan ook iets minder warm)
Ben wel een ervaren wandelaar maar ik heb nog nooit aan thru-hiking gedaan (als je dit zo mag noemen) en ik ben sowieso nog nooit alleen naar het buitenland geweest.
Ja ik ben er inderdaad over na aan het denken, heb toevallig net een boek gelezen ook waarin de auteur samen met zijn dochter een aantal etappes loopt. Ik zou ook graag oktober/november willen gaan, denk dat dat qua weer en drukte ook een goede periode is, maar zit in een medisch traject waardoor het niet duidelijk is of dat mogeiljk gaat zijn.
Ik denk wel dat het een redelijk toegankelijke langeafstandswandeling is, maar inderdaad wel pittig door het zand op bepaalde stukken. Als alles in jou het schreeuwt, is het misschien goed om ernaar te luisteren en het te proberen? Ik denk niet dat er heel veel mis kan gaan, in het ergste geval stop je er voortijdig mee en kom je weer terug naar huis?
Heeft iemand het boekje van de dutch mountain trail die ik mag overnemen/lenen? Anders moet ik hem nieuwe kopen en denk dat hij vaak ongebruikt in de kast beland!
Ik heb de tickets geboekt! Laatste week oktober. Omg, vind het echt super spannend maar ik voel dat ik het moet doen! En het voelt ergens ook heel stoer om dit te gaan doen. Gister las ik bij Shehikesalone de quote: āIf it is both terrifying and amazing than you should definitely pursue itā. Ik dacht echt YES en zo is het haha! Plan is om 97 km te doen in 5 dagen (van Porto Covo naar Aljezur).
Heb jij al zicht of het gaat lukken? Bedoel je het boek van Tim Voors? Ik heb het boek van hem nu op mijn e-reader gezet. Vond je het een prettig boek om te lezen?
Wat super mooi! Heerlijk zoān verslag en je fotoās zijn echt prachtig. Ik heb je even een follow gegeven, dan kan ik later je stories nog even bekijken ook (maar als je het vervelend vindt ontvolg ik je weer hoor).
ā-
Ben vandaag zelf etappe 6/24 van het Pieterpad aan het lopen, gaat best lekker. Ik had verwacht wel meer wandelaars tegen te komen - maar tot nu toe niemand?! Lekker rustig zo haha
Wat leuk om te lezen van jou en @Pandava , ik ga namelijk de eerste 2 weken van oktober! Ons plan is van Porto Covo naar Cabo de Sao Vicente, of misschien stoppen we al wat eerder om ook nog onderweg wat langer ergens te blijven en te relaxen haha. Ben zo benieuwd!! Heb er wel heel veel zin in. Weet jij al wat voor schoenen je gaat dragen?
Wat cool! En wat gaan jullie lang wandelen haha! Heb je vaker meerdaagse hikes gedaan?
Ik ben van plan om op mān Adidas Terrex ax4 te gaan. Ik heb ook nog een paar trailschoenen, die zijn denk ik wel minder warm (dus chiller) maar die zijn eigenlijk te klein om veel op te wandelen. En jij?
In ieder geval ga ik nog wel een set gaiters kopen tegen het zand haha
Eigenlijk alleen vorig jaar een groot deel van de Mullerthal trail, maar nog nooit zo lang als dit, en dat waren ook dagtochten dus zonder veel bagage⦠Maar in geval van nood doe ik gewoon die bagage transportservice, haha. Ik ben nu ook naar Adidas Terrex aan het kijken! Denk dat op het zand het ook handig is om niet te zware schoenen te hebben. En gaiters lees ik ook overal inderdaad!!
Heel cool! Ben benieuwd hoe je het gaat hebben! Ga je samen met iemand? En inderdaad je kunt altijd nog je bagage laten brengen. Ik ga met een tas van 33 liter lopen, ik hoop de tas niet te zwaar te maken zodat het op die stukken te overzien is met tillen.
Ik heb inmiddels al een aantal accomodaties vastgelegd in de verschillende dorpjes. Het zou in oktober wel geen vaart lopen maar goed, vind het een fijn gevoel dingen al gepland te hebben
Ik ben op vakantie in Duitsland en heb gisteren 9km en gister 15km gewandeld, met wat hoogtemeters hier en daar (800 in totaal). Ik heb nu spierpijn in mn schenen, het voelt echt als spierpijn en daarmee ook als iets waar ik prima mee verder kan lopen (/rennen, ik wil zo een stukje gaan rennen) - maar als ik het Google krijg ik alleen maar hits over shin splints en dat die beginnen met spierpijn in de schenen.
Ik kan toch wel gewoon doorlopen� Het voelt echt helemaal niet verkeerd, gewoon als spierpijn. Thuis loop ik dagelijks 8-10km (niet aan een stuk) plus 20-25km hardlopen per week. Alleen op klimmen ben ik niet getraind.
Ik wil echtttt niet geblesseerd raken dus ik ben benieuwd naar jullie idee/ervaring?
Is natuurlijk voor iedereen verschillend. Ik ben zelf wel een keer geblesseerd geraakt door zoiets op vakantie. Ging toen meer wandelen dan ik gewend was en ook meer hardlopen (denk; 45 km in een week terwijl ik gewend was aan een belasting van ongeveer 30km per week zonder hoogtemeters in NL). Toen heb ik er een achillespees blessure aan overgehouden. Was echt kut. Zou dus wel uitkijken. Vooral de hoogtemeters zijn echt belastend voor je pezen als je dat niet gewend bent.
Zo beginnen shin splints wel. En het advies is dan helaas wel om te rusten. Heb je misschien nieuwe wandelschoenen oid?
Edit: of een zware rugzak die je niet gewend bent? Wat voor terrein is het, loop je misschien met zware bergschoenen op een hard pad?