Ik ben gisteren teruggekomen! Het was echt zo supermooi, het ene na het andere uitzicht was prachtig. De eerste dagen hadden we wel een hele sterke zon en dan lange stukken door mul zand, dus dat was wel intensief, maar eigenlijk ging het wel prima! We hebben last minute nog besloten om de eerste dag van Porto Covo naar Vilanova de Milfontes zonder backpacks te wandelen (die werden meegenomen door die transfer service) om er eventjes in te komen en daar was ik wel blij mee gezien dus stukken mul zand (maar achteraf hadden we letterlijk elke dag wel minimaal een stuk met mul zand, haha). Uiteindelijk hebben we 8 volle wandeldagen gehad, in Arrifana een rustdag en op onze eindbestemming Sagres bleven we 3 nachten. Ik heb de wandeling op lage Salomons gedaan en dat beviel ook goed, zelfs zonder gaiters! De eerste dag alleen 2 keer mān schoenen geleegd maar verder was het prima. We hadden alleen halverwege 2 dagen dat het super vochtig en miezerig was en toen had ik op de stenen soms wel het gevoel dat ik wat minder grip had. En was er weinig uitzicht door de bewolking haha. Maar al met al was het echt geweldig!! Mega aanrader. Stukken landinwaarts waren trouwens soms wel veel muggen, dus als het kan zou ik een klein flesje Deet oid meenemen.
Van waar naar waar loop jij? Je eindbestemming is Lagos dus loop je dat stuk tussen Sagres en Lagos ook? Daar ben ik ook wel benieuwd naar! We merkten echt dat er op de eerste dagen heel veel mensen waren die de route liepen, kwamen we ook vaak dezelfde mensen tegen, maar vanaf Odeceixe werd dat al veel minder, dus wellicht is dat laatste stuk ook niet zo heel druk.