Wandelen/hiken en trekking

Baking soda misschien?

Wat ik gebruikte was echt een product dat verkocht werd met als enige functie dat het tegen stinkschoenen/stinkvoeten was. Geen idee of het in werkelijkheid baking soda was :woman_shrugging:

Edit: ik heb het gevonden!

Het werkte bij mij echt als een tiet

Ik ga het zelf ook maar eens in m’n wandelschoenen proberen, want die ruiken inmiddels ook een beetje zuur :smiling_face_with_tear:

3 likes

Oke, even kijken of we dat hier hebben! Nadeel is wel dat die sokken er al naar ruiken, dus hopelijk helpt dat daar ook tegen.

En ja ik ga mn sokken voortaan met merino wol erin kopen!

1 like

Merino is sowieso echt een aanrader! Blijft ook warm als het na is :slight_smile:

Ja hoog percentage Merino wol nemen! En inderdaad je voeten bij alle pauze even laten luchten als het kan. Als je kunt, je sokken regelmatig verwisselen kan ook helpen, dan heb je weer droge voeten.

Waterdichte wandelschoenen zijn echt ellendig op meerdaagse tochten.

Lang wandelen met natte voeten is echt slecht voor je en daar kan je trench foot van krijgen, misschien dat je daar het begin van hebt gevoeld?

Merinowol helpt juist om je voeten droog te houden. Waar waren je voeten nat van geworden? Het beste is om extra droge sokken mee te nemen of afwisselen met sandalen.

ik wil van die vreselijke fivefingers schoenen halen om op te wandelen maar vroeg me af hoe snel het gaat dat je teenpositie veranderd? ik ben heel bang dat ik mijn sneakers en hakken enzo niet meer aan kan en ik ga niet op die debiele barefoot schoenen lopen. of loopt dat allemaal niet zo’n vaart

Wollen sokken (ik ben zelf fan van deze: Falke TK2 Wool Sok Dames | Bever)
En je kunt kijken naar speciaal wasmiddel voor sportkleding. Ik heb zelf deze: Grangers Active wash | ANWB Webwinkel. Helaas verkoopt ANWB hem niet meer maar misschien dat je het ergens anders kan krijgen. Dit sportwasmiddel is namelijk specifiek geschikt ook voor wol.

Hier in nz doe je soms wel meerdere keren per dag een river crossing en als je niet waterdichte schoenen draagt drogen die veel sneller! Je wil hier juist geen waterdichte schoenen! Daarnaast helpt het ook veel beter tegen zweetvoeten en heb ik in die schoenen dus geen last van vieze geurtjes!

3 likes

Ik moet ook zeggen dat ik heel blij was met super ademende schoenen die nat maar ook snel droog worden. Binnen een kwartier had ik geen natte schoenen meer, terwijl met waterdichte je dagen natte/vochtige schoenen en sokken hebt. Zelf hier 9/10 dagen afgelopen twee maanden natte voeten gehad, maar geen enge ziektes :sweat_smile:

2 likes

Ik voel me echt zo beledigd :joy:. Maar ik draag sinds januari barefoot schoenen, met steunzolen erin dus alleen de stand van m’n voet is veranderd denk ik. Laatst had ik m’n sneakers weer aan en dat zat vervelend, alles voelde zo opgepropt.

2 likes

haha nouja objectief gezien kan je gewoon niet zeggen dat het mooie coole schoenen zijn :joy: en qua vorm ziet het er gewoon debielig uit omdat onze hersens krappe schoenvormen gewend zijn.
maar je kiest ze niet voor de fashion toch maar voor je voeten, merk je veel verschil qua postuur ook enzo? en ah ja was al bang dat ‘normale’ sneakers/schoenen dan heel krap worden. maar jij draagt ze wel zga elke dag neem ik aan? vraag me af hoe dat zit als je ze een paar keer per week voor een lange wandeling draagt.

5 likes

Ik ben het echt niet met je eens dat het er debiel uit ziet :sweat_smile:.
Ik draag ze met mijn steunzolen erin, toen ik dat niet deed kreeg ik enorm pijn in m’n rug. Ik merk vooral dat m’n tenen veel minder aangespannen zijn en daar profiteer ik ook van als ik in bed lig.

Ik draag ze inderdaad dagelijks. Ze hebben zo’n advies voor eraan wennen waarbij je eerst kort wandelt en dan steeds langer ermee loopt tot je ze een hele dag aan kan. Ik heb wel vaker gelezen dat mensen ze alleen voor wandelen gebruiken, dus ik denk dat het wel. Kan.

5 likes

ohja die vallen idd wel mee ja! ik heb ze even opgezocht en van bovenaf ziet de neus er ook niet heel heftig uit, die ik wel eens zie zijn echt heel breed en superschuin.
chill van je tenen!!

ik heb net fivefingers voor 3 tientjes op vinted gekocht dus ben benuuuwd :eyes:

1 like

Ohh ik vind deze eigenlijk wel cool haha. Welke zijn dit?

Van XERO! Ze zijn echt heel breed juist, maar je ziet het inderdaad niet. Ik heb ze in de sale gekocht voor 70€.

Hier nog een foto van de voorkant.

2 likes

Ja, toffe schoenen! Maar het hele idee van barefoot is toch verloren als je er steunzolen in doet? Ik snap het niet.

Ja de helft van het idee gaat wel verloren. Maar m’n tenen hebben dus wel veel meer ruimte dan in sneakers.

Het was inderdaad echt fantastisch :heart: Ben gisteren teruggekomen (thank god gelukkig niet vandaag met die stroomstoring), maar had eigenlijk nog wel door kunnen/willen lopen. Jammer dat ik morgen weer moet werken. Maar denk dat dit niet mijn laatste Camino was.

5 likes

Klinkt goed!! Fijn dat het zo’n mooie ervaring was!

1 like