Ik heb vorige week een mini trektocht gedaan met m’n vriend in de Drentsche Aa via Cabiner. We hebben dag 1 14km gelopen + 5km naar en terug van een plas om te zwemmen, op dag 2 hebben we 22km gelopen en op dag 3 nog 10km, met bepakking (al was het niet mega zwaar). Ik vond het zó fijn en wil nu eigenlijk op heel korte termijn een trektocht alleen doen.
Ik heb nu een route gepland voor over twee weken op de Veluwe; de eerste 3 etappes (heel misschien 4 als ik zin heb) van het veluwe zwerfpad. Dag 1 is dan etappe 1 (ongeveer) vanaf station Arnhem, 24km. Dag 2 is dan etappe 2 en 3, 30km. En op dag 3 kan ik dan of de bus en trein naar huis pakken, of als ik echt veel energie heb nog 14km lopen voor etappe 4.
Ik wandel en ren best wel veel, maar meestal niet zulke lange afstanden in één keer. Die 22km ging prima; ik was wel echt vermoeid, maar niet kapot en kon de volgende dag echt prima weer. Dan kan ik die 30km ook wel aan toch? Ik ben van plan in hotelletjes te slapen, dus ik hoef alleen water en eten mee voor onderweg en heel minimaal kleding misschien.
Ik vind het een klein beetje spannend omdat ik nog nooit alleen zoiets gedaan heb, en die mini trektocht vorige week sowieso mijn eerste trektocht was!