Wandelen/hiken en trekking

Ik wil deze zomer misschien in mn eentje een korte meerdaagse trekking doen, maar ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Nu kwam ik uit op een stukje van het teutoburgerwoud. Daar in de trein naartoe, paar dagen wandelen, en in de trein weer terug.

Iemand hier daar toevallig ook gewandeld? Of een beter idee voor een beginner?

1 like

Opzich vind ik dat prima te doen voor een beginner. Goed aangegeven paden, afwisselende omgeving. Heb echt genoten. Ook wel goede voorzieningen qua restaurants enzo.

1 like

Ah leuk om te horen! :smile: Krijg er meteen nog meer zin in! Welk gedeelte heb jij gedaan?

Ik ben laatst voor het eerst twee keer op mini trektocht geweest. Één keer via Cabiner in Drenthe met m’n vriend, en één keer een klein stukje van het Veluwse zwerfpad. Nu zei mijn vader dat het hem ook erg leuk lijkt!

Ik wil daarom kijken of ik samen met hem een mini trektocht van twee, maximaal drie dagen wandelen, kan doen. Hij is niet bepaald fit, dus 10-12km per dag lijkt mij de max, of één of twee dagen korter en één dag 15km. Ik ga zelf natuurlijk even kijken, maar misschien heeft iemand meteen al een goede tip bij het horen van dit verhaal voor waar ik naar kan kijken? In Nederland is prima, of ergens net over de grens.

2 likes

Heeft iemand hier toevallig een Protegear abonnement voor een Garmin inreach? Het lijkt een goed alternatief, de nieuwe prijzen / formules bij Garmin vind ik voor mijn gebruik eigenlijk echt buitensporig worden. Maar ik snap niet helemaal hoe het werkt, kun je dan wel nog gewoon je Garmin kaart delen zodat mensen je kunnen volgen en je route kunnen checken?

1 like

Ik ben de Cotswolds Way aan het wandelen en ik had het maanden geleden precies zo gepland dat ik niet ongesteld zou worden in deze weken en toen werd ik potverdorie in de tussentijd twee keer vijf dagen te vroeg ongesteld. Dus nu had ik m’n heftigste dag vandaag, natuurlijk op een zondag met heel veel mensen op het pad (terwijl ik al een week bijna niemand heb gezien) op een route met nul toiletten onderweg en alle pubs gingen pas later open. Zo hatelijk. Uiteindelijk heb ik het bij Gods gratie gered tot het einde van m’n route (begrijp ook niet hoe) zonder in het wild een tampon te hoeven verwisselen. Hoe doen jullie dit??

1 like

Oh zo vervelend!!
Ik ben daarom een cup beginnen gebruiken, die kan ik langer inhouden + je moet geen vieze tampon met je mee dragen tot je een vuilbak hebt. Als je smorgens en savond een toilet ter beschikking hebt dan lukt dat voor de meeste mensen om niet te moeten wisselen doorheen de dag.
En als het wel moet (omdat je bv wild kampeert): kuiltje graven, cup legen en spoelen met water.

1 like

Menstruatiecup omdat je die veel langer in kan houden, eventueel voor de zekerheid i.c.m. menstruatieondergoed (ipv inlegkruisjes). Ik plan dan wel dat ik aan het begin en het einde van de dag ergens met een kraan ben. Maar als je zoals nu langs pubs komt, dan moet dat geen issue zijn.

Heeft iemand toevallig nog tips voor specifieke mooie routes in de buurt van Le Grand Ballon en de Hohneck in de Vogezen? Geen meerdaagse tochten maar dagtochten. Ik zal sowieso wel mooie routes vinden maar misschien steken er een aantal met kop en schouders boven uit?

1 like

Le Sentier des Roches bij Col de la Schlucht! En ten noorden daarvan bij Gazon du Faing zijn ook mooie wandelingen.

1 like

Staat toevallig op mijn lijstje! Hangt even van het weer af of ik deze morgen of zondag ga doen. Vandaag heerlijk over Le Grand Ballon gewandeld. Nu aan de wijn en tartiflette <3

2 likes

heeft iemand tips voor dit soort cargo/parachutebroeken die waterresistent of waterproof zijn? merken die broeken verkopen die enigszins baggier zijn dan van die strakke hikebroeken mag ook, zolang ik er maar mee in de regen kan

2 likes

Oh ik wil dit ook wel weten! Heel soms op insta krijg ik reels te zien van een meid die hele coole hikekleding heeft, maar ben haar naam vergeten. Als ik haar weer zie zal ik even tussen de merken kijken die ze noemt. Ik heb een paar vrienden met een Fjällräven g1000 broek en dat lijkt me echt geweldig qua functionaliteit, maar ik vind dat strakke rechte helemaal niks. Denk ook niet dat ik dat zou passen met m’n dikke bovenbenen

2 likes

ja ik vind dat soort broeken prachtig qua functionaliteit en stof en afwerking maar het zijn ook echt niet mijn modellen. sowieso past het mij ook vaak slecht door mijn bovenbenen maar ik vind het ook minder lekker zitten, ik voel me dan zo opgesloten.

uniqlo had ooit waterrepellant parachute broeken die ik vaak wandelaars op tiktok zag dragen maar die lijken ze niet meer te hebben. ik heb nu iets bij de h&m gevonden en besteld maar weet niet of ik nou zo weg ben van die print eigenlijk. maar wel prima model https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1289205002.html

Haha ik snap helemaal wat je bedoelt met dat opgesloten gevoel, ik vind dat ook niks. Ik zit sinds een jaar weer op scouting en draag daar ook vaak m’n gewone cargobroek. Voelt veel vrijer, ook omdat ik dan dingen in m’n zakken kan doen en nergens om hoef te denken.

Ah jammer van die Uniqlo broeken! Ik zag dat H&M ook nog een andere heeft, van de vrouwenafdeling en met meer zakken. Maar die is wel best strak denk ik? Ik zie op Reddit ook wel eens wat voorbijkomen uit de gorpcore sub en ik ging daar net weer even kijken en ze hebben het vaak over de Cicada pants. Denk dat ik die vaak bij die meid zag! Wel jammer dat het dan niet zo makkelijk beschikbaar is voor ons. Ik heb Adidas Terrex wandelschoenen en meen me te herinneren dat ze ook wel mooie broeken hadden. Maar ik zie nu alleen maar die rechte strakke modellen, helaasss

Edit: ik vond nog deze van Nike:

Wel jammer dat ze er niet bij vermelden wat de waterkolom is. Daardoor denk ik dat het een beetje tegenvalt, dat waterafstotende :sweat_smile:

2 likes

Ik ook!! Zo’n meid die ook iets postte in de trant van wat deed ik mijzelf aan om in leggings te lopen als ik ook hierin kan hiken.

Ik was hier een tijdje geleden dus ook (zonder succes) naar op zoek, ga nu weer een poging wagen en will report back als ik iets vind @issa

2 likes

ja die vrouwenbroeken vond ik best strak lijken!

ik vind het maar een gedoe, deze zoektocht. en alles dat ik wel vind vind ik te duur. ik denk dat als die van h&m niet bevalt, ik gewoon lekker een tweedehands lichte cargo ergens ga zoeken en een waterproof spray of wasmiddel ga proberen. heb een ecologische/pfas vrije enz gevonden van een Zweeds bedrijf en het is te koop in winkels in mijn stad. Retailers - OrganoTex

ik heb voor nu geen broek nodig voor een meerdaagse kampeertocht in Schotland ofzo dus ik denk dat zoiets best kan werken.

2 likes

Ik heb haar gevonden! Ik had ineens een helder moment haha. Ze heet @sabriinab___ op insta.

@issa ik denk dat zij wel goeie tips heeft! Maar waarschijnlijk wel heel duur :sweat_smile:

2 likes

oja ik volg haar op tiktok! leuke outfits maar inderdaad alles 100+ eu/niet of moeilijk verkrijgbaar in Nederland.
vond deze ook nog Flea Pants – FleaLab maar het ziet er niet heel anders uit dan elke andere parachutebroek dus dat vind ik zelf geen 100+ euro waard.

Ik heb van de H&M deze maar dan in het donkergrijs. Vind de broek wel echt fijn, maar heb geluk gehad met droog weer tot nu toe. Dus ik weet niet in hoeverre de waterafstotende werking goed is