Wandelen/hiken en trekking

Ik ga in juni een paar dagen wandelen in de Dolomieten; wie heeft wel eens in de bergen gewandeld en wat voor schoenen vind je fijn? Ik wil liever sportschoen model dan bergschoenmodel.

Was naar bever voor advies maar toen ik vroeg of ik geholpen kon worden zei de verkoper: sorry mevrouw ik moet nog eten, dus ik ga wel een andere keer terug I guess :upside_down_face:

1 like

Ik was in de meivakantie in de Dolomieten en ik heb Salomons.

1 like

Ik had lage salomons aan in de Dolomieten, best wel stevige wandelingen gedaan en dat ging prima. Wat stom van die reactie in de bever!

2 likes

Ik heb ook Salomon’s maar dan een hoger model. Als je enkel met dagrugzak wandelt en geen zwakke enkels hebt kan sportschoenmodel ook denk ik. Zou wel categorie A/B of B nemen qua profiel, dan heb je goede grip.

2 likes

Thanks! Heb je een route/dagwandeling die je r voor jou uitsprong? Wij hebben als uitvalsbasis lago di braies, ga met 2 vriendinnen en heb er echt super veel zin in.

1 like

Ja wij zetten met (flinke) wandelingen een wekker van 40 min en dan eten we telkens weer iets kleins. Scheelt heel veel! Mijn favo wandelsnacks zijn bifi worstjes, snickers of m&m pinda, gedroogde mango en snoepjes

2 likes

Je vraagt het niet aan mij, maar ik vond deze wandeling heel mooi! https://sunsetobsession.com/passo-giau-to-cinque-torri-hike/

1 like

Mijn ervaringen met de Bever zijn bijna consequent slecht, en op het gebied van schoeisel gun ik ze niet eens aandacht. Kijk of lokaal een zelfstandige berschoenenwinkel in de buurt zit. Die nemen veel meer de tijd en hebben er vaak veel meer verstand van. Ik heb nogal moeilijke voeten dus dat was voor mij echtceen verademing. Al mijn wandelschoenen die ik daar heb gehaald lopen en zitten als wolkjes.

5 likes

Deze was echt prachtig. Zoveel mooie uitzichten en van begin tot eind echt genoten. Hier wat foto’s:

Nu ik dit weer zie wil zo graag terug, ahhhh. Deze was ook mooi, was minder klimmen maar wel drukker als ik het me goed herinner.

Krijg echt helemaal wandelzin nu! Ik ga over een week de Fishermens trail lopen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik hoorde dat het heel veel door zand ploeteren is, daar zie ik wel een beetje tegenop. Maar megaveel zin om langs de kust te lopen en de zee te horen :heart:

17 likes

Zo mooi!!

Als iemand een echte aanrader heeft voor een hike rond Chamonix, hoor ik het graag. Mag moeilijk zijn

1 like

Deze route met zonsondergang (dus in het donker weer naar beneden): *Strava link weg. Zoek naar Strava segment La Jonction up & down

Sinds ik haar foto’s heb gezien is het niet meer uit mijn hoofd geraakt en wil ik dit ook ooit doen. :heart_eyes:

1 like

Heel jaloers!! Ik denk er vaak aan terug, de rust, de geluiden van de zee tegen de rots.

Ik heb 4 etappes gelopen van de Fishermans trail, van Porto Covo tot Odeceixe. Het is idd veel los zand, af en toe even lastig maar vond het zeker niet zwaar! Ik had wel van die gaiters boven m’n schoenen, dat hielp enorm om geen zand in je schoenen te krijgen.

2 likes

Wij hebben deze gedaan. Zijn beide niet zwaar, omdat wij met een kind wandelen. Wel hele mooie uitzichten!

https://www.chamonix360.com/trails/montenvers-to-plan-aiguille-with-lac-bleu

En nog een leuk dierenpark op een berg met mooie uitzichten Welcome - Parc de Merlet - Wildlife park Les Houches

2 likes

Ik heb La Sportiva Akasha II. Is ook nog eens Italiaans :wink: Die zijn meer hardloopschoen dan de lage Salomons die ik eerder had. Die waren ook heel fijn maar wel iets meer wandelschoen (stijver en met Gore Tex).

Je zou evt kunnen kijken naar trail run schoenen, bijv Asics Trabuco Max

1 like

Altra lone peak vind ik fijn. Sportschoen model, lichtgewicht, maar toch stevig en goed verkrijgbaar.

1 like

Ik wil een trail lopen in ierland waar je goed kan camperen. Ik dacht zelf aan 1 of 2 weken. Heeft iemans toevallig al 1 gelopen die aan te raden is?

Ik ben er nooit geweest, maar een vriend van me heeft wel eens de Wicklow way gelopen en was erg enthousiast hierover. Vrij zeker dat ze ook met de tent gingen.

Iemand toevallig al in Picos de Europa geweest? Vind het erg lastig om hier een goede route uit te zoeken. De waterbevoorrading lijkt heel lastig, veel paden schijnen echt zwaar te zijn (vreselijk steil of onbegaanbaar) en er is ook gewoon vrij weinig concrete info te vinden… Vooral de watersituatie vind ik erg spannend…

1 like

Ik ben er vorig jaar geweest! Wij hebben toen wel alleen dag tochten gemaakt. De wandelingen die wij hebben gedaan waren niet zwaar, zo rond de 15km, maar wij wandelen ook met een kind.

Ik ben in de picos geweest twee jaar geleden. Trekking met een tentje. Was wat lastig routes uitstippelen omdat sommige paden niet veilig begaanbaar bleken. Onderhoud is niet top zeg maar. Moeilijkheidsgraad is erg wisselend per pad. Kan me niet herinneren issues te hebben gehad met water. We kwamen ook langs hutten en hooggelegen dorpjes. Laat maar weten als je onze hele route wil weten, dan zoek ik het terug.

1 like