Wanneer moet jij aan het forum / een forummer denken?

Vorige week uit eten met werk in een all-you-van-vreet schuur, toen we de echte @inezweski tegenkwamen. Had had daar ook niet verwacht eigenlijk. M’n cliënten ook niet, want die hebben staan wijzen en staren :smiling_face_with_tear:

8 likes

Stel je leest zoiets als bner over jezelf omdat iemand jouw naam als nickname heeft gebruikt haha.

13 likes

Ik denk dat inez het zelf ook wel kan.

8 likes

“Inez Weski is een binge eater, let je wel goed op jezelf? Inez? X Yvonne”

4 likes

Deel je nou een sneer uit aan mevrouw Weski om haar uiterlijk?

2 likes

Ik krijg bij jou het gevoel dat je zo graag grappig gevonden wil worden, dat het een beetje treurig wordt hoe lang je op dit thema doorgaat

11 likes

Wauw, vriendelijke comment! Misschien niet helemaal ok om forummers te gaan analyseren adhv hun posts? Als je je echt aan iemand stoort kun je nog altijd hun posts blocken

En wbt de inhoud van de post denk ik zomaar dat @inezweski wel genoeg heeft aan de voorgaande reacties

39 likes

Ik zou het nauwelijks een analyse willen noemen eigenlijk. Ik vind het heel anders als het persoonlijke posts zouden zijn, dit is een poging tot humor die steeds terugkomt, en er zullen vast mensen zijn die dit heel grappig vinden, maar dan mag het tegendeel ook uitgesproken worden.

En ik dacht dat je op dit forum geen gebruikers kon blokkeren, zal er eens naar kijken. Doorgaans ben ik er niet zo’n fan van omdat je een deel van gesprekken mist, maar bij een one issue forummer zal het dat effect niet snel hebben.

Ja dat mag best, maar wat bereik je ermee behalve een zure sfeer en dat je iemand wellicht een rotgevoel bezorgt?

30 likes

Maar waarom zou je dat doen? Waarom zou je iets gemeens willen zeggen, scroll gewoon over die posts heen als je je ergert, het gaat om HUMOR, er wordt niemand gekwetst ofzo :’) Tering man, zo’n post plaatsen getuigt wel echt van een kutkarakter hoor, iemand een kutgevoel willen bezorgen alleen omdat je iemand niet grappig vindt.

9 likes

Terecht ook wat mij betreft. Prima om deze specifieke post (van inezweski) niet leuk te vinden, maar freya haar comment ging overduidelijk niet over deze comment alleen, maar over inezweski als forummer en de posts die ze plaatst. Freya vindt die posts niet GRAPPIG en daarom post ze dat het “treurig wordt”, en dat wordt dan verdedigd met dat dat “ook gezegd mag worden”, vind dat gewoon neigen naar pesten eigenlijk.

4 likes

Haha lekker meten met twee maten

1 like

Ik heb liever dat iemand zegt dat mn grap treurig begint te worden, dan dat iemand zegt dat ik een kut karakter heb haha.

29 likes

Ja als je vindt dat “het tegendeel ook gezegd mag worden” dan zal ze dat zelf vast heel prima vinden

Pesten lijkt mij toch eerder het aanmaken van een account met de naam van een bekende advocaat, de foto van een bekende advocaat en het structureel denigrerende dingen plaatsen alsof je die bekende advocaat bent. Dat iemand daar eindelijk eens wat van zegt is toch geen pesten?

16 likes

Oh kom op, freya heeft niets gezegd wat lijkt op “ik vind dit eigenlijk niet zo grappig, want je post structureel denigrerend over een bekende advocaat, mijns inziens heeft dat veel weg van pesten”, ze postte gewoon: jij wilt zo graag grappig zijn dat het treurig wordt.

En of de posts van inezweski pesten zijn, mwah ja ik weet niet, valt misschien wel wat voor te zeggen, heb daar nog niet echt een mening over geloof ik. Kun je iemand pesten die niet eens weet dat je bestaat? Hoe dan ook gaf de post van freya geen aanleiding om daarover te discussieren, die wilde gewoon haar ergernis kwijt

7 likes

Ik heb niet gezegd dat iemand belachelijk maken grappig is, maar het lijkt me wel vrij duidelijk dat het grappig bedoeld is, zou het toch wel een beetje stom vinden om dat nu ter discussie te stellen eigenlijk. Inezweski haar posts zijn grappig bedoeld, en wellicht is het nogal niche-humor of is het een gedateerde forumgrap (zoals “hoe vaak was jij je gordijnen”), of misschien is het mettertijd inderdaad gaan neigen naar pesten, en wordt het tijd om daar iets van te zeggen, of misschien passen de posts over het uiterlijk van de advocaat gewoon niet op een forum dat daar best wel fel op is en moet dat stoppen, of misschien willen we helemaal niet meer dat namen van echte mensen gebruikt worden voor forumnamen, ik vind het allemaal prima en het worden vast interessante discussies.

Maar (nogmaals) dat is helemaal niet waar freya haar post over ging, die vindt de grappig bedoelde posts van inezweski gewoon niet grappig en dus treurig. En ik vind dat niet de belediging van de eeuw, maar wel gewoon echt een heel lullige post, en onnodig ook. Vind het echt iemand klein proberen te maken en dus pesterig. En dan vervolgens wordt zo’n comment ook nog verdedigd met een soort van “ja mag ik toch gewoon zeggen”, nou ja prima wat mij betreft maar dan krijg ik ook wel zin om gewoon iets te zeggen (en heb ik dus ook gedaan, had me wellicht niet zo moeten verlagen maar ach). Het is niet bepaald alsof freya een weloverwogen post heeft getypt met daarin een maatschappelijke boodschap (“he je denkt misschien dat dit puur en alleen grappig is maar eigenlijk vind ik dit wel neigen naar pesten”) of iets goedbedoelds heeft willen zeggen (“je bedoelt het vast niet verkeerd maar ik heb het idee dat de grap er inmiddels wel een beetje af is, post gewoon lekker als jezelf” (beetje betuttelend wel maar ok)), maar ze heeft gewoon gezegd: jij probeert zo hard om grappig te zijn dat het treurig wordt. Snap niet hoe je dat NIET lullig kunt vinden.

3 likes

Help :pleading_face:

1 like

Jij zit safe :joy:

1 like

Het is toch maar hoe je er mee om gaat, bij @anon42887991 maken mensen ook wel eens grapjes maar dat is dan van beide kanten nooit cringy maar gewoon een kort grapje

Het is iets anders als het helemaal een personage wordt. Los van wat de echte persoon ervan kan vinden is het ook gewoon een beetje… bizar? in mijn ogen. Aangezien iedereen verder hier gewoon post als zichzelf.

13 likes