Wasmiddel-topic

Ariel waspoeder.
voor witte was (want met bleekmiddel) en voor kleur.

Met een kind en de vieze was dat daar bij hoort heb ik gemerkt dat poeder schoner wast dan vloeibaar.
witte was was ik ook altijd op 60 graden. en indien nodig met voorwas van biotex.

blok groene zeep is het beste vlekkenmiddel.

En ter info, na het bellenblazen een shirt eerst uitspoelen met koud water.
want na het wassen zie je vieze grijze vlekken die je er never nooit meer uit krijgt! komt door de glycerine.

3 likes

Formil! Ben aan veel andere merken gevoelig (jeuk, bultjes) maar dit verdraag ik wel !
Vind het ook goed en niet duur dus ideaal.

Waspoeder van de Ah voor wit en kleur. En enkel bij beddengoed wasverzachter en dan meestal robijn puur en zacht.

Haha dat is mijn foto geloof ik!

1 like

Ik gebruik deze van Ecover:

En als wasverzachter af en toe wat azijn. Ruik je niet en is ook goed voor je wasmachine

Persil, de blauwe fles

Vroeger altijd Robijn 1+1 want is vaak in de aanbieding en goede deal. Totdat ik erachter kwam dat Robijn zelfs met 50% korting nog duurder is dan huismerk :confused: Dus sindsdien huismerk. Ben nog aan het proberen welke t lekkerst is, maar merk tot nu toe eigenlijk nog niet echt verschil.
Verder heb ik ook altijd aparte voor kleur, zwart, en wit. En soms wel specialere wasverzachter met een lekkere geur of met Zwitsal geur voor beddengoed of handdoeken.

Puur waspoeder van Albert Heijn of Neutral. In wol, wit en kleur. Ik heb ook wat vloeibare wasmiddelen (een limited edition van Lidl in lavendel en een van ecover, iets bloemigs) die ik vaak als klein scheutje in het voorwasmiddel bakje doe want dan krijgen we geen jeuk maar toch een heel klein vleugje geur. Soms een scheutje schoonmaakazijn als wasverzachter.

Wasnoten, die scheiden ook zeep af als je ze bij de was gooit. Heel ecologisch verantwoord enzo… :stuck_out_tongue:

1 like

Oh echt? Sorry! Ik had hem gewoon van google geplukt😳

1 like

Ben helemaal verbaasd over hoeveel mensen wasverzachter gebruiken. Komt eigenlijk nooit in me op om dat te gebruiken. Geeft dat echt verschil?

1 like

Ja ik vind wel dat de was dan echt veel frisser ruikt, en je ruikt het ook lang.

Ik gebruik nu de capsules van Lenor (koop ik in de aanbieding en zo niet switch ik naar gewoon wasmiddel) en aaaaltijd de wasverzachter van Lenor, die ruikt zo lekker :heart_eyes:

Ik krijg er echt enorm jeuk en uitslag van. Ik vind het systeem ook niet helemaal logisch. Wasmiddel doe je erbij en dan spoelt de machine daarna nog een paar keer na met water, maar bij de wasnoten zitten die dingen er de hele tijd bij dus laat denk ik ook meer achter in je gewassen spul. En ik krijg er dus uitslag van, erger dan van gewoon geurend wasmiddel.

Je kunt blijkbaar ook poetsen met wasverzachter: http://creatieveideetjes.nl/wasverzachter-schoonmaakmiddel/

Heeft speciaal wasmiddel voor zwarte was zin? Ik dacht altijd dat dat onzin was.

Ik gebruik het wasmiddel van de HEMA! Voor witte en bonte was. Geen wasverzachter, dat vind ik niet nodig.

Jaaa die met roze rozen is mijn favoriet!

1 like

Ik ben juist verbaasd dat er mensen zijn die dat niet gebruiken :scream: vind dat echt een toegevoegde waarde.
Lekkere geur en extra zacht!

Ik gebruikt altijd Robijn en koop ‘m dan in de bonus (nog steeds duur I know maar wel lekker). Ik wissel altijd af met de geuren maar heb nu zo’n limited edition en die is héél lekker. Wasverzachter gewoon van AH huismerk; die blauwe of gele.

Kopen jullie ook wasmiddel op kleur? Dus zwart, wit en color? Ik wel maar voelt soms wat overdreven :money_mouth_face:

Ja heb altijd het idee dat wasverzachter onzin is en gewoon tussen de oren zit, m’n kleding komt er namelijk altijd gewoon zacht en lekker ruikend uit. Doe het wel direct in de droger want anders vind ik het heel naar hard worden. Maar ik ga maar eens wasverzachter aanschaffen en kijken of ik veel verschil zie.

Ik heb geen idee, maar ik heb best veel zwarte/donkere kleding dus ik gebruik het voor de zekerheid :sweat_smile:

1 like

Ja ik ook, dus mss toch maar eens aanschaffen!

1 like