Wasmiddel-topic

Maakt niks uit hoor!

Ik ben met mijn jurkje langs de kettingkast van mijn fiets gekomen en nu zitten daar dus zulke zwarte vetvlekken in die er niet meer uitgaan met de was… denk je dat het er met DASTY uitgaat?
Mijn moeder gaf de tip maar kende het niet, maar jij gebruikt het dus standaard?

Ik heb heel veel zwarte kleding en dat doe ik allemaal met gekleurde was-wasmiddel en het is allemaal nog steeds mooi zwart.

Waar haal je huismerk wasnoten?

Ik gebruik nu verschillende wasmiddelen maar ik wil graag met wasnoten gaan wassen. Ik gebruik sinds kort geen wasverzachter meer maar een scheutje azijn.

1 like

Ik had gegoogled en kwam toen op de webshop van berivita

1 like

Wat is jullie mening over wasmiddelen zoals Vanish? Helpt het echt of niet? Ik hoor altijd verschillende meningen hierover van mensen. Heb het zelf ook een tijdje gebruikt en was er wel tevreden over maar mijn was is ook met normale wasmiddel altijd schoon dus ik vind het lastig te zeggen.

Ik heb toevallig gisteren een fles wit wasmiddel van AH huismerk voor het eerst gebruikt. Mijn was werd er echt onwijs wit van! Ruikt ook lekker, €2,35 voor een fles, dus ook niet duur!

2 likes

Ooooh wat lief dat je erop reageert!!! Die ga ik sowieso proberen, meteen zo even halen :hugs:

1 like

Ga morgen proberen, heel benieuwd!

3 likes

Haha ik vind het ook grappig. Heb laatst een droogmolen gekocht zodat ik de was buiten op kan hangen. Werd er zo blij van dat ik me bijna ging schamen.

5 likes

Ik ben altijd intens gelukkig als het weer mooi weer is en ik de was buiten kan ophangen. :heart: Gelukkiger kun je mij niet krijgen op zo’n moment haha. Vooral beddengoed buiten ophangen vind ik heerlijk.

3 likes

Of

Met

Tip : geen azijn gebruiken bij een te kort programma, ik werd echt onpasselijk van de azijngeur bij mijn beddengoed.

5 likes

Whaha deze burgerlijke blijheid heb ik na een jaar nog!

1 like

Hm wel eens dat vlekken er niet helemaal uitgaan, met wit niet echt opgelet. Ik smeer het vaak in met ossengalzeep. Heb nu nog een blok maar zoek nog een vegan alternatief.

Ik heb de caribbean geur van robijn geroken en nu kan ik aan niks anders denken. Maar ik MOET eerst mn andere flessen opmaken :unamused:

Nacht in azijn laten weken en vervolgens van dat vanish white erop smeren en laten weken. Daarna in de wasmachine met wasmiddel voor witte was en een beetje vanish. Dan zijn ze weer als nieuw, ik heb dat ook vaak van die vieze gele plekken bij mijn oksels. Komt ook door deodorant schijnbaar.

2 likes

Oh sorry daar had ik overheen gelezen :see_no_evil: Ik begrijp je wel wat duurzaam betreft, maar ik trek die shirts met gele vlekken niet meer aan (want echt lelijk en gewoon vies) dus dan zou je die weg doen en nieuwe kopen, dus dat is ook niet duurzaam. Of zie ik dat verkeerd, want ik ben nog niet heel erg bezig met duurzaamheid enzo. Wel aan het inlezen, maar ik heb dat van huis uit nooit meegekregen, dus ik leer graag bij. Overigens ik was altijd bijna op 30graden en die azijn lucht ruik ik nooit.

3 likes

Nee snap ik haha! Laat maar weten als je iets duurzamers gevonden heb :blush:. Nee ik ruik het niet, maar ik gebruik wel wasverzachter/wasmiddel met een geurtje. Weet niet of dat verder nog uit maakt.

1 like

HG zwarter dan zwart lijkt me fantastisch

HG heeft ook spray om het gele uit je witte kleding te krijgen

Ik doe meestal een paar maanden met een jumbo fles van de prijsmepper ofzo, maar ik wil wel overstappen op wasnoten of dat ei van @Kusjessoldaat

Echt doe dat ei als ik mocht kiezen koos ik 100 x dat ei, ruikt zo lekker.

@FrozenFlame (ik kan je naam zien als ik je tag mss aanpassen in settings) ik gebruik azijn op mijn wassen van 30 graden en ruik het niet echt terug en het verzacht wel en is goed voor je machine!

1 like