Wat eet je vanavond #2

@KipTokTok volgens mij kwam jij met dit recept hè

Eindelijk een keer de instant pot succesvol gebruikt, maar volgens mij ben ik uitgeschoten met de chilipoeder, want het is extreem pittig :hot_face: Mijn vriend kan heel goed tegen pittig eten en vond hem ook wel echt heftig

Het is dus wel gelukt, maar het is mij wel veeeeel te heet lol

1 like

Ik heb even snel gekeken, maar de meest gemaakte fout bij dit soort recepten is dat Amerikanen iets heel
anders bedoelen met chilipoeder. Vaak is dat een ‘Mexicaanse kruidenmix’ van pure Chili, komijn, cayenne etc en niet de pure chilipoeder zoals bij ons. Daarom altijd opletten bij blogs en recepten! Ik heb nl ook ooit die fout gemaakt haha. :fire:

Parelcouscous, gegrilde mini mais + tomaatjes en falafel :heart_eyes:

2 likes

:dizzy_face: Dat verklaart een hoop. Dankjewel haha!

1 like

Wow dit is een goeie tip, dank.

1 like

Oh shit ja haha, precies wat @Bunnyslippers zegt. Niet over nagedacht. Mijn vriend maakt altijd een chilikruidenmix en van dat voorraadje pak ik voor dit recept haha.

2 likes

Hahaha geeft niet hoor, mijn vriend eet het wel op. :joy::joy:

1 like

Ik heb vega pom gemaakt. Was lekker, maar van de toko is toch beter. Logisch ook haha. Vind sowieso mn eigen eten nooit echt lekker eigenlijk.

Een vriendin van me was jarig afgelopen week dus die komt vanavond eten om het te vieren! Ik maak zelf bao buns, met hoisinreepjes, fivespice kip, yangnyeom-tongdak (Koreaanse kip met zoetpittge saus), wortel in het zuur en komkommersalade met verse kruiden en pinda’s. Allemaal vegan :grin:

20 likes

Pannenkoeken, heb ik echt al weken zin in :heart:

4 likes

Pho

3 likes

Spicy mushroom lasagna van Ottolenghi

5 likes

Ik ga gehaktballen met ricotta en oregano maken, recept van Ottolenghi.

5 likes

Ik werd geïnspireerd door de ragu waar @anon46421473 over postte van de week, die leidde me naar dit recept.

Hoe was die ragu btw dolfijn? Ben ik ook wel benieuwd naar.

1 like

Verse groentensoep :onion: :carrot: :broccoli: :potato:

5 likes

Risotto met gegrilde paprika en burrata :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Erwtensoep :grinning_face_with_smiling_eyes:

Vegan shoarma salade

Bloemkoolsoep met ciabatta en limoenaioli

1 like

Aardappelwafels, rode kool en bio gehaktballetjes

1 like