Ja klopt, het is niet erg vitaminerijk. Ik vind zelf een salade met groene boontjes er wel lekker fris bij! Sausje van tahin en citroen eroverheen. geroosterde amandel als extraatje. Dat past prima bij de pasta.
Pastasaus van veel gepureerde groente en tomaten uit de tuin, met vega balletjes en spaghetti.
Parelcouscous met wortel, tomaat en kabeljauw
Gnocchi met paddenstoelen en truffelsaus, gegrilde bimi.
Ja hoor! Heel makkelijk.
Aubergine en courgette grillen in de oven met olie en veel kerriekruiden. (En peper en zout, evt knoflook)
Dan een gesnipperd uitje aanfruiten in een pan. Als dat lekker glazig wordt 1 kop basmatirijst erbij en even meebakken alsof het risotto is. Dan 2 koppen water. Zout toevoegen. Laten koken en het vuur laag zetten als je ‘putjes’ ziet ontstaan in de rijst. Zo kook je hem (bijna) droog zonder af te gieten. Kook een eitje. Dan alle rijst en groente (die nu gegrild is) in een koekenpan doen en een beetje opbakken, wat tonijn uit blik erbij. Verder bakken. En dan op je bord met eitjes er op en dille en wat citroensap er over.
Smakelijk!!!
Pro tip; je kan ook een visje pocheren, bijv zalm, en dan de rijst met dat water koken.
Ook lekker; gerookte makreel ipv tonijn.
Appelblokjes erbij doen is ook nice. (Ik houd namelijk ook van tonijnsalade met appel)
Bonustoevoeging; diepvrieserwtjes meebakken.
Zooo lekker
Coq au vin met pommes duchennes en stokbrood
Gemarineerde kipfilet met aardappeltjes uit de oven en bloemkool
Hamburgers van de grill met tomaat, ui, komkommer en dan sla ipv hamburgerbroodjes.
Lasagne met aubergine en kerstomaatjes, met vegan parmezaan. Gelukkig nog genoeg over voor morgen
Macaroni
Little gem met kipgehakt
Pasta met courgette, champignons, zongedroogde tomaatjes, paprikapesto en geitenkaasmozzarella (laatste 2 ingrediënten meegenomen uit Frankrijk).
Stamppotje van zoete aardappel,rode ui,rucola,een rood pepertje en curry madras kruiden met een vega braadworstje van DVS.
Edit: de rucola is veldsla geworden want de rucola was meer dan dan dood
Hoe is de geitenkaas mozzarella? Is dat geitenkaas met een mozzarella structuur?
Ja zoiets! M’n Frans is niet al te best maar ik denk mozzarella gemaakt van geitenmelk.
Oké, ik weet dat mensen hier van gaan walgen maar het is echt nice.
Een prutje van Vega kipstucjes (of geplukte kip) met paprika, witte bonen in tomatensaus en een scheut chilisaus over een lading tortillachips pleuren, beetje kaas erover en afbakken.