Wat eet je vanavond #2

Hele week amper koolhydraten gegeten, maar vanavond gaan we er weer voor:

2 brammetjes, kipkorn, vega kroket, kaassouflé, 2 x truffelmayo :drooling_face:

Ik deel het wel met een vriendin uiteraard :rofl:

2 likes

Pappardelle met ragu. De ragu maak ik op ‘Britse’ wijze met een I.P.A. biertje ipv wijn. Recept is van Jamie Oliver.

5 likes

Oeh is dat dit recept?

En heb je het toevallig al vaker gemaakt? Ik ken alleen de “originele” ragu met wijn, maar met I.P.A. klinkt anders ook geweldig!

noodle salade: dikke noodles met een sausje van limoen koriander sesam en soja, met wortel paprika komkommer en radijs

4 likes

Ja deze inderdaad! Nu de eerste keer dat ik hem maak maar van wat ik kon proeven, is het echt best wel lekker!

1 like

Het is echt heerlijk :heart_eyes: maar neem er wel de tijd voor want het was flink wat snijwerk & daarna moest alles ook lang pruttelen

5 likes

afbeelding

5 likes

Dr. Oetker bloemkoolpizza, om toch een beetje ‘gezond’ te proberen doen. Hopelijk is het lekker.

Aardappel, ui en gegrilde paprika uit de oven met vegan chorizo en kalamata olijven

1 like

Wauw ziet er lekker uit! Heb het op mijn lijstje gezet voor binnenkort. Ik maak ragu eigenlijk altijd in de slowcooker dus dat ga ik met deze ook proberen. Moet denk ik wel kunnen.
Snijden vind ik niet zo erg. Al ga ik wel een beetje valsspelen door de champignons/paddenstoelen te skippen, want die lust ik echt niet :see_no_evil:

Had je trouwens een bepaald biertje gebruikt?

Oh een slowcooker maakt het al een stuk makkelijker! Ik heb met m’n zonnebril op uien gesneden, dat hielp wel een beetje :sweat_smile: ik lust zelf geen bleekselderij dus die heb ik weggelaten en vervangen door paprika want dat had ik nog liggen dus ikk denk dat je voor champignons ook wel wat kan vinden.

Omdat ik niet zeker wist of het wat werd en je 2 flesjes nodig hebt, heb ik een goedkope gekocht van Brouwers. Dat was prima maar ik weet niet wat het verschil gaat zijn met een ander biertje.

1 like

Ohja uien snijden is inderdaad wel horror. Heb al zoveel trucjes geprobeerd maar niks werkt. Maar ik heb dus zo’n chopmolentje laatst gekocht, dus hoef alleen de uien te pellen en dan daarin te gooien. Wel wat meer afwas maar beter dat dan een kwartier janken haha.

Zal eens kijken welke biertjes ze hier hebben. Brouwers hebben ze sowieso wel dus anders neem ik die. Vind dat altijd zo lastig zonder ze eerst te proeven :sweat_smile:

1 like

Ik ken dit helemaal niet en ben heel benieuwd. Heb je misschien een recept voor mij?

Dit is een goede instapper:

Miso-pasta verkopen ze gewoon bij de AH, tussen de sushispullen

1 like

Knoflookspaghetti

1 like

Ah thanks, ik zal eens een kijkje nemen bij de AH

1 like

Aubergine en courgette uit de oven, salade en een steak.

Pasta met heel lang gestoofde wortel en courgette met walnoten

1 like

Het geheel was een beetje lijmerig, zou de erwtjes niet pureren maar prakken met de basilicum fijngesneden erbij. Zowel erwtjes als aardappel (in de gnocchi) hebben iets zetmeelachtigs dus de smaken waren heel lekker maar qua structuur was het toch niet zo’n goede combo.

1 like

Pasta pesto van de pizzeria :star_struck:

1 like