Wat eet je vanavond #2

Ik zag laatst rapper Donnie in een video vegan foe yong hai maken. Misschien heb je er iets aan. :blush:

1 like

Ja die zag ik laatst ook inderdaad! :blush: Volgende keer toch maar zijn aanpak volgen haha

Ik wil heeeeel graag pizza bestellen maar heb zo’n opgeblazen buik/geen honger gevoel. Ik heb letterlijk niets in huis behalve een pakje boter.

Groentesoepje en italiaanse bol carpaccio

Aziatische noedelsoep met paksoi en champignons! Superlekker, makkelijk en snel klaar.

2 likes

Aardappelpuree, gebakken spruitjes met spekjes en fried homestyle drumstick🍗

1 like

Empanadas :heart_eyes:

2 likes

Burritos met vega kip, rijst, zwarte bonen guacamole en hotsauce

2 likes

Gebakken gnocchi met ricotta, groene asperges en parmaham.

4 likes

Preitaart gegeten :ok_hand:

Oooo ik smachtte er de hele dag al naar; zuurkool oven schotel met zoete aardappel en gehakt. En dan met lekker veel mosterd erbij :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Witte puntjes met vega braadworst, cheddar, tomaat, ui en koriander ennnn spicy mayo

6 likes

Ik heb nog 2 middel maat zoete aardappels liggen en wil er een soepje van maken met wel wat simpele ingrediënten, iemand een goed idee? (Heb zelf nog nooit zoete aardappel soep ook op)

Vies lekkere knorr burritos🥰 Veel te lang geleden

1 like

Dr. Oetker salami pizza. Altijd goed :slight_smile:

Kibbeling en sperziebonen

1 like

Broodjes met vegan worstjes en mosterdmayo, salade met komkommer en puntpaprika

Reibekuchen :smirk:

Ik heb weleens gehaktballen gemaakt van het rauwe vegagehakt van de jumbo op dezelfde manier maar vond achteraf dat ik het ei beter weg had kunnen laten omdat vegagehakt al veel gladder/smoother (? help hoe omschrijf ik dit) is dan vleesgehakt, het is veel minder kruimelig. Later nog eens gedaan met het gehakt van de Lidl zonder ei en met paneermeel/ui/kruiden en dat werd al veel lekkerder vond ik.
Anyway wat ik dus wil zeggen. Ik zou een beetje zuinig beginnen met het ei en van de textuur af laten hangen hoeveel je erin mikt.

Zelf nog nooit gemaakt ook maar wat ik zou doen is denk ik een uitje fruiten, daarna blokjes zoete aardappel meebakken. Water toevoegen met bouillonblokje (want ben lui) en dan laten koken, kwartiertje ofzo. En dan pureren en tot slot een klein bekertje creme fraiche om het romig te maken ofzo? Of bijv. kokosmelk? Lijkt me lekker!

1 like