Wat eet je vanavond #2

Ik vind dit heel lekker: https://vegetarischeteniseenfeest.wordpress.com/2015/01/19/spruitjes-met-gemarineerde-tahu/.

Doordat je de spruitjes in drieën snijdt zijn ze minder rauw-achtig dan wanneer je ze gewoon wokt vind ik.

Spruitjessoep!

Zuurkool stamppot met spekjes en ekte HEMA rookworst

7 likes

Oh dit klinkt inderdaad lekker, alleen veel van die ingrediënten heb ik niet huis momenteel. Misschien toch nog een keer spruitjes kopen dus
@sjem daar zou ik echt nooit op komen :no_mouth: ga de optie nog even laten bezinken denk ik haha, wat voor kruiden gebruik je daarbij?

1 like

Dit ziet er echt heeel lekker uit, ben benieuwd hoe het smaakt!

1 like

Spruitjes even voorkoken, rode ui bakken en spekjes bakken, spruitjes mee bakken/wokken. Afblussen met balsamicoazijn en honing.

1 like

Het liefst veel knoflook hehe. Maar kerrie kan ook. Meestal maak ik zo’n soort soep, maar dan doe ik er vaak ook nog prei doorheen: https://www.leukerecepten.nl/recepten/spruitensoep-met-spekjes/

Kan ook met gerookte zalm of vega spekjes.

Ik maak straks paella met een beetje kip, garnalen, inktvis en mosselen, zin innn

1 like

Butter chicken en blijkbaar ook een halve reep chocola en een bakje chips :expressionless:

1 like

Wat fijn, de reacties @sjem prei heb ik ook liggen! Momenteel geen vega spekjes oid maar ik ga die soep wel proberen denk ik, misschien iets anders zoeken als “krokantje” @grace ja dat is ook wel een goeie, zag iets geroosterds voorbij komen met knoflook en citroen en dat is altijd een goeie combinatie @Beutyschooldropout dat heb ik allemaal wel in huis, ga ik ook gewoon proberen!

Nou volgende week staan er dus weer spruitjes op het menu :joy:

1 like

2 recepten uit Flavour van Ottolenghi. Eenpans orechiette Puttanesca met een salade van tomaat, munt, limoen en een dressing van Griekse yoghurt, geitenkaas en kardemom. Nog knoflook stokbroodjes uit de oven erbij gemaakt.

Mijn moeder heeft nog bananencake en macadamia white chocolate cookies gemaakt(zo groot als mijn hoofd bijna) dus dessert is ook een hit.

4 likes

Deze is ook heel lekker!

Broccoli, paprika en wortel uit de oven met saucijs en een yoghurt dressing.

Ik had lasagne (verspakket -was afgeprijsd) gemaakt met extra groente: 250gr champignons + extra prei en knoflook en oregano en vegan gehakt en vegan kaas.
Lekkerrr

Ik heb het boek nog niet! Staat op mijn kerstlijst idd, samen met nog wat andere boeken. Ik wilde eerst even een recept proberen om te kijken of ik het wat vond. Was erg geslaagd moet ik zeggen. Ook vrij simpele gerechten, zo in elkaar geflanst maar wel veel smaak.

1 like

Lamsstoofpotje met witte wijn, knolselder en wortel. Met bloemkoolpuree.

2 likes

Friet…maar weer
Cliënt had al zo lang geen friet meer gehad, dus ben ik dat voor haar gaan halen om vervolgens samen (na werktijd) op te eten

5 likes

In de chocopasta dippen en hopen dat het snel voorbij is.

Ben echt geen voorstander van geforceerd groente eten als je het niet lekker vindt.

Oh maar ik vind niet snel iets echt vies. Als ik het echt niet weg kreeg had ik ze wel aan een vriendin gegeven ofzo maar die manier van gisteren had me alleen nog niet overtuigd.
Ik dacht ook lang dat ik witlof vies vind maar ik vind nu allerlei manieren om het lekkerder klaar te maken dan hoe m’n moeder het vroeger deed (sorry mam) en zo ontdek je nog eens wat

Dat is waar!
Ik dacht dat dit een gevalletje ‘tegen heug en meug’ was.