Wat eet je vanavond #2

Pad Thai

3 likes

Maar dan iets aangepast en uit de slowcooker

Met gebakken rijst en boontjes met chilisaus

1 like

Spruitjes bakken met courgette, boekweit koken, bietjes in blokjes snijden, door elkaar gooien en aftoppen met feta en citroensap!

1 like

Hongaarse kipgoulash https://www.ah.nl/r/626124

Ik met een boterham, vriend met rijst (want niet genoeg rijst meer in huis voor twee)

1 like
1 like

Ethiopische linzen met berbere en Ethiopische boerenkool, allebei met zelfgemaakte gekruide boter. Met rijst want had geen tijd voor injera

15 likes

Fusili met lamsragu, citroenricotta en tijm

4 likes

Quiche met vulling van gekarameliseerde uien, rozemarijn en vegan worstjes <3

3 likes

Zalm met soja-honingsaus, aspergetips, sugarsnaps en bimi’s uit de oven met extra veel :hot_pepper: :lemon:

4 likes

Pannenkoeken. Ik word alleen helemaal naar van die gaatjes.

1 like

Provençaalse kip uit de oven met aardappel partjes en appelmoes.
Gewoon omdat ik me weer even 8 wil wanen

3 likes

Gele curry met wortel, paprika en boerenkool, veel gember en rode peper, citroensap, sriracha, basilicum en pinda’s. Met rijst.

4 likes

Ik heb dit recept gebruikt! Onder andere met gerookte paprika en kardemom, en die gekruide boter.
https://www.africanbites.com/ethiopian-collard-greens/

En dit recept voor de boter:

2 likes

O houd van haar blog! Heb gelijk dit recept voor boerenkool ook even opgeslagen.

1 like

Shakshuka zonder ei maar met kikkererwten.

Pasta met gerookte zalm, brocolli en kruidenkaas (sorry).

2 likes

Couscous met pompoen, aubergine, paprika, feta, munt + harissa yoghurtsausje

1 like

Zelf verzonnen inderdaad,is een beetje mijn go-to wintercouscous als ik er niet te veel werk aan wil hebben.

Ik rooster de groenten in grove stukken in de oven, 45 min op 180° ongeveer. Die kruid ik met zout/peper/garam masala en nog wat extra komijn. Dan de couscous maken (en ook een beetje bijkruiden), groenten erbij, dan nog wat feta en fijngesneden verse munt (koriander of peterselie kunnen er ook nog bij maar had ik niet meer in huis). De bijhorende saus is gewoon volle yoghurt met zwarte peper, een teentje look, harissa en een beetje citroensap.

4 likes

Pompoen-kikkererwten soep (met pindakaas en kokosmelk) erbij een naan

2 likes