Oeh klinkt lekker! Heb je een recept?
Ik doe maar wat tegenwoordig, maar het is eigenlijk 2 recepten van hellofresh gecombineerd en daarna aangepast door mezelf
maar ik heb geen komijn, chilipeper (of azijn) gebruikt, maar kurkuma kruiden (en gemalen venkelzaad, citroengras en kerrie kruiden)
Ik gebruik gewoon zak voorgesneden pompoen van 450gr oid (koop ik ingevroren), vandaag zit er toevallig ook een aardappel (en twee uien en aantal knoflooktenen) in. Ook doe ik er gewoon een heel blik (wel een kleintje) kikkererwten in (wij eten hier trouwens 2x van) (ik doe niet de moeite te roosteren want eten naan erbij)
Na het pureren voeg ik pindakaas (100% variant) toe, 2 theelepels ongeveer denk ik (30gr?), dat pureer ik weer, daarna voeg ik klein pakje/blikje kokosmelk toe en pureer ik weer en is het klaar.
Echt snelle soep altijd en vult goed.
Oh top! Hier kan ik wel mee uit de voeten. Een klein blik is dat zo’n blik van a 400 gram?
200gr is klein blik
Italiaanse wokgroenten met kip en broccolirijst in Conimex zoete sojasaus
Wraps met kip en spinazie, ben benieuwd!
Kaasfondue
Surinaamse nasi en hot wings
Frietjes met zelfgemaakt stoofvlees
Die onderste is echt zoo lekker, mijn fave. Alleen rozenharissa koop ik van een ander merk (Belazu). Ik krijg altijd zin om hetzelfde te maken van jouw posts haha.
Vanavond snacknight, dus lekker rood wijntje (in de bonus uiteraard, want deze meit is te skeer om de volle prijs voor wijn te betalen). Wel aanrader btw.
Borrelplank: brioche en mini quiches van onze favo bakker. Romaatjes even in de oven gedaan, gemengd met verse munt en balsamico cremaceto. Burrata na opensnijden nog besprenkeld met truffelzout. Zo nog meer snackies, maar goed begin!
Rijst, kip met groenten in zoetzure saus, pisang goreng, mini loempia’s, babi pangang en kroepoek
Oftewel het maandmenu van de Chinees
Ja, de wijnbar waar ik vaak kom serveert dat als hapje en vind het echt perfect, dus doe het nu ook vaker thuis. Lekker met wat brood.
Soms zijn simpele maar goede producten alles wat je nodig hebt voor een lekkere plank.
Groente-omelet
Langzaam gegaarde kip met maiskorst van Ottolenghi
Hier ook Ottolenghi, viskoekjes in taco’s met mango, limoen en yoghurt met komijn (uit Simpel).
Hij staat op mn lijstje voor de volgende weekboodschappen!
Vanavond groente lasagne: saus gemaakt van courgettes, paprika, wortel, tomatenpuree, paprika, oregano, peterselie en dan pureren.
Aubergine en courgette gegrild in de oven, en dan opbouwen met vegan kaas erbovenop
Samyang fire noodles, kimchi en een paar gyoza’s uit de vriezert.
Pizza met scampi’s broccoli paprika en pepers