Hutspot met geitenkaas en walnoten. Met daarover jus met gekarameliseerde uien

Oeh wat voor pasta is het? Heb je een recept?
Edit: Zie de link al haha, top! Ga wel even de olijven vervangen.
Lekker lui nacho’s met refried beans, chipotle-uien en salsa verde
Heb je hier een recept van? Klinkt echt heel goed! Of is het gewoon een kwestie van normale hutspot en wat dingen toevoegen op gevoel?
Couscous met walnoten, feta, tomaatjes, komkommer en courgette
Ik ga een ovenschotel maken met aardappelpuree, prei en gehakt. In recept staat geen kaas maar ik ga laatste 5 a 10 minuten nog wat kaas er overheen gooien.
Thaise groentecurry met noedels
Gehaktballen, gekookte aardappels, spruitjes en uienjus!
Lekker Hollandse herfstkost
ik maak ‘nasi’ vanmorgen zilvervliesrijst/linzen gekookt (eerst uitje/knoflook/kruiden gebakken en die meegekookt ruikt zo lekker al), straks opbakken met groenten (paksoi/prei/tauge/doperwtjes/kikkererwten)
en heb een zoet-zure komkommersalade gemaakt
Pasta Arrabiata met tonijn en olijven
Gegrilde zalm met noodles
Gister zelfgemaakte soep met tomaten, spinazie, blokjes aardappel, lekker veel chili en knoflook.
Omg mijn man noemde de gehaktballen salty balls haha, ik heb echt te veel zout geknoeid erin hahaha
Sushi
Gele vega curry met broccoli, boontjes en doperwtjes.
Ik speel vals maar ik ga morgen weer erwtensoep maken en heb er nu al zin in. Sowieso gaan we echt lekker eten deze week want er staat ook nog hutspot, andijvie stamppot en boerenkool stamppot op de planning. Love herfst/winter eten.
Prei aanstoven met gelijke delen mosterd en sojasaus is ook een aanrader. Wordt een beetje romig zelfs, echt lekker !
Jaa ik heb het laatst voor het eerst zelf nagemaakt en het was zo lekker
Edit: best stom om dit zo te zeggen zonder te vertellen hoe ik het maakte, bedacht ik me, want specifieke post van lang geleden die veel mensen natuurlijk niet hebben gelezen.
Nouja komt ie: Hele prei (of in stukken als het niet past) in de BBQ gooien, op de hete kolen dus. Af en toe keren tot hij goed gaar is als je erin prikt (denk dat ik nu een minuut of 15 heb gedaan maar had iets langer gemogen, lekkerste als het bijna smelt in je mond). Daarna de zwartgeblakerde buitenkant eraf pellen, prei in stukken snijden en even bakken met ruim miso, een beetje mirin of rijstazijn/sherry en suiker, en wat water om de miso te verdunnen tot een soort (wel redelijk dikke) saus. Denk trouwens dat het ook prima gaat om de prei gewoon gaar te stoven maar het rokerige van de BBQ maakt hem wel beter nog