Stak hij uit de tas?
Truffelmayo, vega burger, little gem sla, tomaat en cheddar is mijn favo burger👌
Gekruide krieltjes, sperziebonen en een vegaschnitzel
Pasta met spinazie, brocoli en kaas
Broodjes gerookte tempeh met spinazie, tomaat, mayo (blt inspired)
Op www.dora-besparen.nl staan heel veel handige en leuke tips! En ook echt veel goedkope maaltijden. Het is ook makkelijk om een basisvoorraad te hebben en recepten die je makkelijk en snel kunt maken met bijvoorbeeld voorraadkast producten.
Paar ideetjes
- pannenkoeken (hartig of zoet)
- blikje makreel in tomatensaus, 1 prei, 1 paprika, en een blikje tomatenpuree. Roerbakken en serveren met rijst
- opgebakken aardappeltjes met een stukje vlees en verse groente of een klein blikje groente
- macaroni (en dan de saus invriezen die overblijft in meerdere porties)
Zoek ook zeker recepten uit buitenlandse keukens op bijvoorbeeld India en midden oosterse keukens of Italië. Die hebben vaak veel goedkope voedzame gerechten.
Hier staat nog een lijstje met voorraadkast tips
Linzensoep is ook heel cheap, en makkelijk een grote voorraad van te maken!
Ik eet vanavond kip tandoori (lekker uit pak)
Wat zijn jullie favo recepten met gnocchi?
2 eisen; niet met vis en ook niet met verse spinazie.
Die kom ik namelijk veel tegen, maar lust mijn vriend allebei niet.
Ik maak deze vaak met gnocchi, en dan ipv gegrilde paprika’s uit pot de verse paprika’s zelf kruiden en grillen en dan 2/3 voor de saus en de rest gewoon als stukken door de saus
En ik gebruik walnoten ipv amandelen
En de ander die ik vaak eet is met bloemkool, en dan een saus van boter, room, parmezaanse kaas en citroen en pijnboompitten erover, komt uit een kookboek dat ik heb staan
Ik eet sowieso vaak gnocchi, de saus hecht zo lekker eraan, ultiem comfort food
Heel simpel, maar aardappel/aardappelschijfjes, groente (sla/worteltjes,broccoli etc.), vleesvervanger( lidl voor maar 75 cent ps)of wat orgaanvlees/kipkluifjes
Pasta met basissaus en daar wat extra groente aan toevoegen
Pannenkoeken met groente
En qua groente scheelt diepvriesgroente en groente uit de opruimingsbak natuurlijk veel
Ik freestyle altijd een beetje. Meestal bak ik gnocchi en dan met:
-
tomatensaus, chorizo, groenten (had laatst paprika en courgette), met wat parmezaan
-
roomsaus (bakje roomkaas of kookroom oid) met bijvoorbeeld spekjes en dan iets van prei, en kaas
Ik eet zelf deze vaak: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194019/gnocchi-met-ricotta-parmaham-en-groene-asperges
Ik eet vanavond stamppot boerenkool van mijn moeder, met rookworst uiteraard!
Ik vind de naam heel raar? Hartig.
Ja duh? Er bestaat toch geen zoete spinazie pasta
Maar wel met kant en klare pesto (Lidl), want ik ben lui, ik doe er zelf nog wel geroosterde cashewnoten door oid
Deze laatst gegeten, simpel maar prima
Hier de spinazie vervangen door iets anders, deze heb ik van het forum en is erg lekker
Ik bak gnocchi trouwens altijd, zooooveel lekkerder dan gekookt (echt wel mijn favoriet)
Al heel lang niet meer gegeten, maar mijn ouders en ik moeten alledrie tot vrij laat werken vandaag en dan is zoiets toch wel erg handig.
Weet niet of je vlees eet maar vind deze ook erg lekker: https://www.culy.nl/recepten/gnocchi-met-worst-lente/
Vietnamees bestellen
Nou ik ga de komende tijd gnocchi eten geloof ik haha, thanks! Ga jullie recepten uit proberen!
@Brum @Vic @anon66313343 @Foucher @Depeche
Risotto met veel paddestoelen en een tomatensalade met basilicum.
Heb al enorme trek, maar vriend is nog niet thuis.