Wat eet je vanavond #2

Zelf Charmoula maken is eigenlijk best makkelijk.
M’n moeder maakt dit echt vaak met vis en allerlei groenten in een tajine. Dit recept lijkt daar enorm veel op https://uitdekeukenvanfatima.nl/recipe/tajine-met-kabeljauw-en-charmoula/

Verder zou je de gekonfijte citroen ook in reepjes kunnen snijden en in een salade doen. Ook heel lekker!

1 like

Recept voor charmoula:

Ingrediënten

1 grote ui, geraspt
1 el fijngehakte peterselie
1 el fijngehakte koriander
4 knoflookteentjes, geperst
1 ingemaakte citroen, alleen het vruchtvlees zonder pitten
Klontje boter
25ml water
½ tl gemalenkomijn
¾ tl gemberpoeder
¾ tl peper
¼ tl gemalenkaneel
½ tl saffraan poeder of 12 safraandraadjes

Alles zelf fijnhakken, of gewoon in de keukenmachine mikken. Heb een keer een kookworkshop gevolgd in Marokko en gebruik dit recept nog steeds. Gebruik het voor kip met citroen tajiine en soms ook gewoon als ‘tapenade’ op een broodje :grimacing:

5 likes

Maak je zelf gekonfijte citroen dan?

Courgette prei soep. Geen zin om te koken dus net uit de vriezer gevist.

Ik heb net superuitgebreide dim sum besteld en gegeten, dus vanavond even simpel. Gerookte zalm met citroenricotta en kappertjes op zuurdesem toast. Verder heb ik nog paasmacarons, chocoladetruffels, een butterscotch bar en een blondie bar. We zullen niet verhongeren.

6 likes

Taco’s met krokante vega “kip”, salsa, guac en kaas en dat dan x 3 of 4

Rigatoni met gegrilde asperges, paddenstoelen en courgette met een tijm/mascarponesaus (en veel look)

Satriale’s! Aan de asw, volgens mij staan ze nog niet op thuisbezorgd maar wel op deliveroo

2 likes

Vegan kip tikka masala :heart_eyes:

1 like

Rijst met champignons, tomaat, walnoot en kruiden. Super simpel, maar lekker.

Pannenkoeken

Knorr risotto met kipfilet, ui, courgette, extra champignons en broccoli en ik heb de risottorijst vervangen door volkoren risottorijst.

Kaasbitterballen en pizzaaa niemand heeft zin om te koken helaas echt balen

1 like

Noedelsalade met hoisintofu, komkommer, wortel, radijs, bosui pinda’s, kruiden en een nuoc cham-achtige dressing. Met extra limoen.

1 like

Lasagnette met komkommersalade

Klassieke spaghetti carbonara

3 likes

Nu in de oven: pompoen, ui, courgette, paprika, champignons, knoflook en aardappeltjes en zo kipfilet erbij bakken!

Broodje beyond burger met cole slaw en gepofte zoete aardappel.

1 like

Pastasalade met rode pesto, gerookte kipfilet, komkommer, rucola, pijnboompitjes en kaasflakes. En focaccia voor erbij

Fried rice met paksoi en kip uit de oven