Wat eet je vanavond #2

Een pita met vegi shoarma, paprika/rode ui/sla en lookyoghurtsaus. En een restje geroosterde bloemkoolsoep.

1 like

Ja!

Soep
1 ui
2 teentjes knoflook
6 dl water
2 bouillonblokjes
1 kg erwten (bevroren)
1 citroen, zest en het sap
zout en peper

Topping
1 dl zonnebloempitten (was deze vergeten :sweat_smile:)
150 g feta
Gedroogde kruiden, basilicum, tijm of oregano

Ui en knoflook fruiten en dan de rest erbij, even koken en staafmixer. Daarna de citroenzest en het citroensap toevoegen.

Best een prima erwtensoep voor de tijd van het jaar :lemon::sun_with_face:

3 likes

Oehhh dit ziet er goed uit, heb je het recept voor me?

Maar dan met vegan kaasblokjes ipv feta (en extra vegan spekjes)

2 likes
2 likes

Klinkt goed, ga het binnenkort een keer maken. Thanks!

1 like

Ik ga voor een pureersoepje

1 like

Lekker basic aardappeltjes in schil uit de oven, vegan nuggets en simpele salade

1 like

Miserabel dagje dus pizza besteld (met rucola, geitenkaas etc.) en een pint Ben&Jerry’s

Tagliatelle met met vega gehakt en tomaat/paprika saus.

( En een kleddervet zelfgemaakt knoflook brood)

3 likes

Linzen wortelsoep met brood

Champignonsoep met stokbrood en zelfgemaakte tzatziki en zelfgemaakte eiersalade

Het is dit recept! Ik heb de Griekse yoghurt en karnemelk vervangen door ongezoete sojayoghurt met wat citroensap om het plantaardig te maken :slight_smile:

1 like

Benieuwd naar je witlof salade. Hoe maak je die? Ik vind witlof ook lekker en altijd op zoek naar meer recepten

Klinkt wel goed! En simpel is juist handig want dan is het vaak ook met dingen die je standaard in huis hebt. Thanks :slight_smile:

1 like

Simpele risotto met champignons en erwtjes

Gebakken aardappeltjes, vegetarische chorizo en rauwkostsalade.

Hier ook patat (met mayo) Twijfel nog wel over welke snack ik erbij ga nemen… Hebben mensen nog tips voor een bij de gemiddelde snackbar verkrijgbare vega snack?

Iets met kaas! Of een vega bamischijf.

1 like

Is een nasischijf vegetarisch? Dan zou ik daar voor gaan.

1 like