Linguine met spaghettipompoen, knoflook en gegrilde olijven
Mango curry met rijst
Ik had de overgebleven melk voor paneer gebruikt, omdat ik juist geen zin had in pannenkoeken, maar misschien iets voor een volgende keer. Moet ook nog steeds mân poffertjespan uittesten namelijk.
Dit keer van de wei een mosterdsoepje gemaakt. Leek me wel slim als post-work-out gerecht.
Stamppot bruine bonen met spekjes en appelmoes
Pita met falafel en veel groenten er in en er naast
Ik ken het niet als stamppot of bedoelen wij hetzelfde met âbruinebonenschotelâ zonder aardappelen of rijst dus?
Crispy bang bang cauliflower met knoflookrijst, groente en spicy mayonaise
Dit klinkt alleen al leukđ
Nee denk niet dat we hetzelfde bedoelen! Ik bedoel echt aardappelen koken en dan een pot bruine bonen meekoken. Spekjes goed doorbakken. Dan de bruine bonen en aardappelen door elkaar stampen. En dan spekjes plus vet over de stamppot verdelen en appelmoes erbij serveren.
Het is wel een hele stevige/taaie stamppot hoor. Echt van dat ouderwetse boerenkost.
Oeh, dit klinkt goed!
â
Ik at vanavond volkoren spaghetti met vegagehaktballetjes in tomaten-groentesaus. Morgen zuurkoolstamppot met ookworst! Zeer benieuwd.
Ah nee deze stamppot kende ik inderdaad nog niet! wel verassend naast de standaard boerekool, hutspot en andijvie
Voor mij de ultieme herfst comfortfood. Heb er nu al zin in
Bleh, ik vond hem tegenvallen. Heel rubberachtig!
Vanavond pompoenrisotto denk ik
Nog nooit eerder gemaakt, maar het klinkt erg lekker.
Ik eet de restjes van gister - had spitskool gehalveerd en in de oven geroosterd met citroensap en pijnboompitjes, en daarna ook gekruimelde feta erover gestrooid. Gegeten met aardappelpartjes ook uit de oven. Was superlekker! (we kregen de spitskool van mijn schoonmoeder die niet wist wat ze ermee moest haha)
Gepofte tomaatjes en paprika uit de oven, chipolata worstjes ook uit de oven en aardappelconfetti
Tip voor als je niet zoekt te koken:
Met rijst /parelcouscous. Ik eet het dus als saus zeg maar. Echt lekker spul. Had nu ook nog een courgette erdoor gedaan die ik nog had liggen.
Wrap met dingen die ik nog in de kast had staan dus dat was ui, knoflook, paprika, rode peper, mais, kidneybonen, tomaten frito en een hoop kruiden. Oh en kaas. Uit de oven. Was lekker alleen ik miste iets fris dus ga er de volgende keer een komkommersalade bij maken denk ik
Pokebowl met gestoomde zalm, zoetzure komkommer en wortel, avocado, bosui, sesam, gebakken uitjes en pittige mayo
Beetje offtopic, maar was net bij de Mac, en had de meest niet-Maccie ervaring ooit.
Kwam nogal verstrooid binnen vallen ( 6 nachtendiensten gehad, heel moe en veel haast) kwam er een een heel jonge medewerker naar me toe voor de qr-code check. Hij zei, mevrouw gaat u maar lekker een plaatsje uitzoeken dan kom ik uw DINER zo bij u brengen. Nadat hij de bestelling had gebracht kwam hij nog een keer aan mân tafeltje met het bericht, âexcuses mevrouw, ik ben uw servetjes vergeten. â
Echt, boy, je bent helemaal klaar om bij de Liberije aan de slag te gaan. Maakte mân kutdag echt 10 keer beter.
Dus, in het kort; een vega McChicken menu