Wat eet je vanavond #3

Een soort stoofvlees dat mijn moeder heeft gemaakt, met kokosrijst, sajoerboontjes en bakbanaan.

6 likes

Vanmiddag uitgebreid geluncht (ik had geroosterde aubergines met harissa, yoghurt en gefrituurde kappertjes, goed brood met beurre noisette, fetadip en mango hummus en zelfgemaakte ravioli met o.a. doperwtjes).
Nu geen zin meer om te koken dus er zitten kaasbitterballen in de oven.

9 likes

In deze volgorde!

8 likes

Spinazie stamppot met puntpaprika, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitten erdoor. Nep vissticks on the side.

1 like

Risotto met oesterzwammen en truffelolie

4 likes

Uit eten :partying_face:, sushi

1 like

Biang biang noodles! Met handgetrokken noedels :blush:

6 likes

Risotto met venkel, zeekraal en citroen

4 likes

Pappardelle met gepofte snoeptomaten (wat een kutwoord), spinazie, ricotta met citroen en pistachenootjes

2 likes

Ik maakte chiapati’s vandaag uit het made in India kookboek en daarbij het recept wraps met pittige groente

Paneer (ook zelfgemaakt), met courgette wortel ui en paprika. Chutney erbij van munt en yoghurt. Was erg lekker weer!
Tot nu toe is alles uit dit boek zo lekker!

27 likes

Mooie combi een pannenkoek met daarnaast foe yong hai en aardappeltjes uit de airfryer :see_no_evil:

2 likes

Jaa klopt! Goed onthouden :grin: Dit recept heb ik zelf ook al eens gemaakt en volgens mij is die wel goed, maar is vooral de pan die ik gebruikte het probleem. Waar heb jij ze ingebakken @DrWrenKingston? In een filmpje van Meera bakt zij ze in een pannenkoekpan zonder olie.

2 likes

@Evert zal hem vanavond even doorsturen via pb

Ik vond ze erg lekker, maar had hiervoor ze nog nooit op dus heb geen vergelijking. Ik heb half witte bloem half volkoren gedaan.

Ik heb ze gewoon in mijn Tefal pan gebakken en gewoon droog dat stond ook in het recept.

3 likes

Met gebakken rijst en sambal goreng boontjes

1 like

1 like

Oh, dit ziet er zo goed uit! Dat kookboek gaat op mijn verlanglijst :blush:

1 like

Echt he, ik heb nog nooit een recept van Meera gehad dat tegenviel! Gelijk zin om weer eens wat te maken.

Maar vanavond niet, want druk en lui, dus aardappeltjes, vega vissticks, en rode kool uit de vriezer. Ben stiekem dol op avg, en gelukkig houdt mijn vriend er ook van.

2 likes

Ja ik wil ook echt haar vega boek! Vind het echt toppers deze recepten, simpel om te maken ook!

1 like

Ja, en als je de basics in huis hebt (knoflook, tamarinde, kurkuma) kun je zo’n beetje alles maken! Vind de eiercurry, en de pompoencurry ook mega lekker. Ik hoorde van een vriendin dat je op de markt gepelde knoflooktenen kan kopen, dus denk dat ik me zondag aan de 100 tenen knoflook curry ga wagen!

3 likes

Ik kwam laatst ook een zak gepelde knoflooktenen tegen in een Turkse supermarkt, dus als je er daar één van in de buurt hebt kan dat ook nog!

1 like